IL : Äiti retkotti selällään ja voihki - lapsuuden kauhukokemukset kun näitä vanhempiesi harrastavan seksiä
Moni lapsi yön hämärässä on herännyt ihmeelliseen ääneen ja hiippaillut ovenraosta katsomaan. Ne perkeleet! Harrastavat seksiä! Niin moni on traumatisoitunut näystä ja psykiatrien palkka juoksee.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/33ee56f5-75bb-4413-9303-a985e781c085
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien seksin näkemistä ei unohda ikinä. Ikinä. Muistakaa se!
Sitähän tässä on pelätty jo monta vuotta. Poika oli n 13 vuotiaana kavereidensa kanssa vierasmökissä ja me laitettiin takaapäin päämökissä sohvalla joskus puoliltaöin kun vierasmökistäkin oli jo valot sammuneet. Yhtäkkiä ovi levähti auki ja poika siinä sopersi että hän tuli hakemaan juotavaa. Onneksi oli niin pimeää ettei varmasti näkynyt kuin hahmot ja paidat oli molemmilla päällä.
Olenko pilannut ainoan lapseni mielenterveyden iäksi varomattomuuttani ja narsistista himokkuuttani?
Yritäpä sisäistää lukemasi. Tiedät vastauksen kysymättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä on pelätty jo monta vuotta. Poika oli n 13 vuotiaana kavereidensa kanssa vierasmökissä ja me laitettiin takaapäin päämökissä sohvalla joskus puoliltaöin kun vierasmökistäkin oli jo valot sammuneet. Yhtäkkiä ovi levähti auki ja poika siinä sopersi että hän tuli hakemaan juotavaa. Onneksi oli niin pimeää ettei varmasti näkynyt kuin hahmot ja paidat oli molemmilla päällä.
Olenko pilannut ainoan lapseni mielenterveyden iäksi varomattomuuttani ja narsistista himokkuuttani?
No anteeksi nyt mutta lukemani perusteella en tiedä, en todella tiedä. Esim nro 70 antaa melko synkän kuvan siitä kuinka olen lastani kaltoinkohdellut tuossa hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se outoa yllättää isä nuolemasta äidin pillua.
Hyi hitto, tästä muistui omat lapsuuden järkytys mieleen.
Meillä jäi aina huoneen ovi raolleen, ja minun sängystä oli suora näköyhteys olohuoneen sohvalle. En muista minkä ikäinen olin, mutta yhtenä kertana en saanut unta ja olin lähdössä äitiä herättämään, niin mitä näin? Isän polvillaan äidin haarovälissä.
En tiennyt tuolloin mistä oli kyse, mutta kyllä oli ahdistava näky.
Teiniksi kun kasvoin, niin pakko oli useampana iltana kuulokkeet laittaa korville ja musiikki soimaan. Vanhempien huone seinän toisella puolen, sängyn natina ja vanhempien voihkiminen herätti.
Tapahtunut 2000-luvun aikana.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T32
Olin teini ja äitini petti isääni. Kun menin huoneeseen, mies meni nolosti sängyn alle.
Vierailija kirjoitti:
Ei se seksin harrastaminen tarkoita aina sitä, että parisuhde on kunnossa. Sehän se vasta olikin outoa ja pelottavaa, kun porukat kohtelivat toisiaan kuin paskaa, mutta kuitenkin raivoisasti nussivat yöt läpeensä.
Lapset saavat riittävän hyvän parisuhdemallin ihan silläkin, kun näkee vanhempiensa kohtelevan toisiaan hyvin ja halailevan ja pussailevan. Ei tarvitse yhdyntää tai muita seksijuttuja heille esitellä.
Hep. Aika tarkka kuvaus omasta lapsuudesta. Ulospäin monikin saattoi ajatella, että perheessä oli asiat hyvällä mallilla, mutta totuus oli aika toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anteeksi nyt mutta lukemani perusteella en tiedä, en todell
Eiköhän heti seuraava viesti (244) anna vastauksen kysymykseesi.
Jep, muistan parikin kertaa kun vanhempien makuuhuoneesta äiti yritti sanoa isälle "ei, älä, lopeta" siten ettei kukaan kuule, mutta minä kuulin. Ja kohta kävi pauke ja voihkinta.
En voinut tuolloin 10-vuotiaana olla miettimättä mitä tapahtuu ja kerran sitten päätinkin mennä verukkeella "en saa unta". Siellä äiti yritti päästä isän otteesta irti ja pääsikin, kun tajusi minun olevan oven raossa. Todella ahdistava ja pelottava näky, ikinä en asiasta kotona puhuttu. En ole voinut olla miettimättä raiskattiinko äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin jo yli 20-v ja harrastanut itsekin seksiä, kun sattumalta kuulin oven takana vanhempieni sekstailevan.
En saanut mitään traumoja enkä tarvinnut terapiaa.
Ai kuinka usein kuulit? Itse kuulin n.300 kertaa vuodessa 20 vuoden ajan.
Itse en alistu luomakunnan kruunun pumpattavaksi vaikka minut on nai-seksi nimetty käyttötarkoituksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se seksin harrastaminen tarkoita aina sitä, että parisuhde on kunnossa. Sehän se vasta olikin outoa ja pelottavaa, kun porukat kohtelivat toisiaan kuin paskaa, mutta kuitenkin raivoisasti nussivat yöt läpeensä.
Lapset saavat riittävän hyvän parisuhdemallin ihan silläkin, kun näkee vanhempiensa kohtelevan toisiaan hyvin ja halailevan ja pussailevan. Ei tarvitse yhdyntää tai muita seksijuttuja heille esitellä.
Kyllä astutus on esiteltävä. Miten muuten oppivat liikakansoittamaan?
Kassien tyhjennys saatavilla olevaan sankoon on luontaista primitiivisten elukoiden käyttäytymistä, eikä ihminen mikään kasvi ole. Jopa yliopistoissa on joskus verho sukupuolten välillä, sillä muuten ryntäävät heti parittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anteanteeksi
Eli tuli trauma kun näki ja älysi mitä tapahtuu. Ei mahda mitään, kokonaan pitäisi jättää intiimielämä siihen saakka kun lapsi muuttaa kotoa pois. Pitää nyt pidättäytyä, noin kolme vuotta ja lähtee armeijaan, ellei tietysti saa vapautusta traumaperäisen stressihäiriön vuoksi.
Päiväkodissa uteliaiden korvien kuulumattomissa kun keskustelimme vanhempiemme paritteluäänistä, niin joku tyttö sanoi että vanhempansa olivat alkaneet parittelemaan samalla sängyllä jossa hän oli ollut päikkäreillä 🤮
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vanhempieni ainut lapsi. Äiti sentään tajusi käyttää ehkäisyä. Isä oli ihan hirveä seksiahdistelija ja äiti sitten myötäili, ettei suututtaisi. Varhaisimpia muistojani on, kun alle kouluikäisenä herään yöllä äidin vikinään, käännyn sängyltäni katsomaan ja näen kun isä panee jalat kattoa kohti makaavaa äitiäni kuin jokin kone. Muistan pelänneeni.
Sitten kouluikäisenä oli paljonkin näitä tilanteita, että isä ihan avoimesti silmieni edessä ahdistelee äitiä ja ääneen vaatii seksiä. Illalla istuin huoneessani tekemässä läksyjä ja avoimen oven edessä eteisessä isä kuivanylkyttää äitiä takaapäin, äiti pyytää lopettamaan ja isä hokee oksettavalla äänellä että "oletko valmis paritteluun!?" Niin ja sitten toki näitä, että isä kävelee muna pystyssä (sentään alushousut jalassa) äidin perässä ja äidin pysähtyessä hinkkaa etumustaan äidin pyllyyn. Ja edelleenkin käyttäytyivät kuin minua ei olisi,
Hyi hirvitys, mitä elukoita vanhempien nimikkeen alta löytyykään! Kaikkien ei todellakaan pidä lisääntyä, toivottavasti lisääntyminen tulee vielä luvanvaraiseksi ja lupa heltiää vain harvoille.
Kun tuollaisia "vanhempia" ei lain mukaan voi viedä ja hoidella 'saunan takana' , niin todellakin ainoa vaihtoehto on katkaista heihin välit kokonaan.
Sotien jälkeen meininki on ollut erityisen raisua ja näistä ei enää ole elossa kovin monia kertomassakaan.
Syntyi paljon lapsia ja on asuttu ahtaasti. Nämä nykyiset tarinat on hyvin pientä siihen mitä tapahtui sotien jälkeen. Niitä tapahtui vaikka toinen sanoi ei ja yritti mennä piiloon pesutupaan tai muihin hommiin, niin äkkiäkös ukko löysi etsimänsä. Ja pihapiirit oli erityisen vilkkaita niihin aikoihin. Lapsia täynnä.
Silmiä ja korvia kadut, kujat täynnä. Se on ollut kamalaa aikaa naisilla ja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani kertoivat mitä sotien jälkeinen veteraaniporukka teki tuvassa, kun juhlat oli ylimmillään. Ja noin muutenkin mikä oikeus miehellä oli naiseen töiden jälkeen ja ihan koska vain, vaikka saunassa kesken kaiken.
Aamulla näky oli kamala. Sammuneita ihmisiä perseet paljaina housut kintussa tuvan lattioilla ja pöydillä ja hameet korvissa. Oli nussittu tuttuja ja vähän kaikkia kännissä sudittu. Kun on kovat työt niin on hurjat huvit. Lapsetkin näki kaikkea siihen aikaan ihan koko naapurustossa ja naapurusto näki ja kuuli myöhemmin juttuja.
Siihen aikaan oli normaalia että lapsia oli vähintään se seitsemän kpl ja samalla isovanhemmat oli vielä pyöräyttäneet viimeisensä. Olivat samaa ikää kuin omien lasten ensimmäiset lapset.
En tosiaan kehtaa edes kirjoittaa kaikkea mitä isäni ja äitini on kokeneet kuuskyluvun lähiöissä sotien jälkeisessä työläiskaupungin lähiöissä. Viina on virrannut
Kiitos tästä viestistä, tämä selittää paljon! Olen ihmetellyt, miksi jälkikäteen ajateltuna sekä omat vanhempani että monien tuttavaperheiden vanhemmat ovat olleet seksin suhteen täysin rajattomia. Ja kyllä, tästä on jäänyt minulle traumat. Viestisi perusteella ymmärrän, että vanhempieni sukupolvella on ollut vielä paljon pahemmat traumat. He eivät varmaan ole pystyneet parempaankaan itsehillintään.
Kun olin lapsi, me matkailimme paljon asuntovaunulla, ja siellähän kyllä kuului kaikki. Kotona ollessakaan ei vanhempia paljon kiinnostanut, ovatko lapset hereillä ja kuulemassa. Oli myös ihan tavallista, että kaverin vanhemmat saattoivat alkaa paneskelemaan viereisessä huoneessa, kun meitä naapuruston lapsia oli kaverin huoneessa leikkimässä. Ensimmäisen poikaystäväni vanhemmat tapasivat kulkea alasti saunan jälkeen keittiön läpi, kun me teinit istuimme keittiössä iltapalalla. Muistan vieläkin hänen isänsä likaisen virnistyksen ja tahallisen "helikopterin" heiluttelun 🤢 Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.
Omia lapsiani olen pyrkinyt aina suojelemaan vanhempien seksin näkemiseltä ja kuulemiselta. Nuorena parina pienessä asunnossa on tarvittaessa menty vaikka kylppäriin lukkojen taakse, jos muualle ei ole päästy. Äänettömästi asiat on hoidettu.
Tämä ketju on ollut suorastaan terapeuttinen! En olekaan näiden kamalien kokemusten kanssa yksin. Kiitos kaikille, jotka ovat uskaltaneet avautua tänne.
Vierailija kirjoitti:
Sotien jälkeen meininki on ollut erityisen raisua ja näistä ei enää ole elossa kovin monia kertomassakaan.
Syntyi paljon lapsia ja on asuttu ahtaasti. Nämä nykyiset tarinat on hyvin pientä siihen mitä tapahtui sotien jälkeen. Niitä tapahtui vaikka toinen sanoi ei ja yritti mennä piiloon pesutupaan tai muihin hommiin, niin äkkiäkös ukko löysi etsimänsä. Ja pihapiirit oli erityisen vilkkaita niihin aikoihin. Lapsia täynnä.
Silmiä ja korvia kadut, kujat täynnä. Se on ollut kamalaa aikaa naisilla ja lapsille.
Parasta nykyään on että parisuhteessa ja avioliitossa ei saa väkisinmaata toista, koska se on rikos.
Pelkästään tämä on parantanut naisten asemaa ja samalla lasten asemaa. Naiset ja lapset on kokeneet konservatiivisen maailman aikana todella kamalia asioita miesten puolelta. Niin sanottuna vanhana hyvänä aikana kun oli ns. vanhanliiton miehiä.
Moni miettii että ennen asiat oli hyvin ja oltiin siveitä, mutta totuus on että miehet on aina käyttäneet ylivaltaa ja alistaneet naisia ja lapsia saadakseen haluamansa. Monesti erityisesti kännissä on lähtenyt lapsesta ja se on voi voi. Nykyään tasa-arvon aikana ja liberaaleilla arvoilla on asiat paljon siveämmin kuin ennen oli. Vaikka muuta voisi väittää, mutta näin se on käytännössä!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on vielä vaikeampaa kun on niin kalliit vuokrat ja asutaan ahtaasti, niin lapsi saattaa herätä samassa huoneessa hässimiseen keskellä yötä. Ei enää ole varaa olla niin että lapsilla on omat huoneet kuten ennen vanhaan oli.
On varaa olla hässimättä. Ällöttävää miten entisaikojen nälkäkuolemiakin puolusteltiin sillä ettei ollut vielä ehkäisyä, joten oli pakko hässiä, vaikka siitä sitten syntyikin lapsia kärsimykseen ja kuolemaan.
Itse en ole silti tehnyt yhtään lasta vaikken koskaan käytäkään ehkäisyä.
Monesti kuulin kun isä ja äiti paneskelivat, pari kertaa vahingossa näin myös. Mitään traumoja ei jäänyt. Olen nyt 44v. nainen.
Näille puolustelijoille sopii varmaan mainiosti, että oma tytår tai poika harrastaa seksiä näkyvästi.