Laihdutettavaa 25kg
Kommentit (12)
Ei kovin nopeasti onnistu mutta syömiset kuntoon laittamalla. Ja saavutettu paino pysyy kun pidät mielessä ettei paluuta entiseen ole koskaan.
Nopeutta on turha ajatella. Laihduta järkevästi. Tee loppuelämän kestävät muutokset. Dietit on turhia.
Vähähiilarinen syöminen on avain onnistuneeseen painonpudotukseen ja sitten painonhallintaan.
Liikuntaa ja muuttaa ruokavalioaan. Monet asiat tietysti vaikuttavat painoon. Kannattaa perehtyä aineenvaihdunnan ja hormonien toimintaan ja muuttaa elintavat niitä tukeviksi. Itsellä esim. hormonaalinen ehkäisy nosti painoa 15 kg eikä paino tippunut millään ennenkuin lopetin ehkäisyn.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa ja muuttaa ruokavalioaan. Monet asiat tietysti vaikuttavat painoon. Kannattaa perehtyä aineenvaihdunnan ja hormonien toimintaan ja muuttaa elintavat niitä tukeviksi. Itsellä esim. hormonaalinen ehkäisy nosti painoa 15 kg eikä paino tippunut millään ennenkuin lopetin ehkäisyn.
Mulla mielialalääkkeet, unettomuus, vaihdevuodet = +20kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mielialalääkkeet, unettomuus, vaihdevuodet = +20kg
Nämä kuuluisat tekosyyt ja selitykset :) Ei mene läpi enää.
Vaihdevuodet päällä ja masennus. Lääkäri määräsi masennuspillereitä, mutta mahdollinen painonnousu tuskin parantaa mielialaani, joten yritän mieluummin nostaa mielialaani laihduttamalla. Sitä vaan haluaisi mahd. nopeasti eroon näistä kiloista... Ap
Laihduin 30 kg ihan vaan kuntopyörää polkemalla aamulla ja illalla 90 minuuttis yhteensä. Jätin kaikki herkut ja vähensin annoskokoakin. Se on aika kovaa hommaa laihduttaminen. Joka päivää pitää liikkua että paino alkaa putoomaan.
Olen itse laihtunut tuon määrän reilussa vuodessa. Itsellä toimi liikunnan lisääminen (salitreeni 4x/vko, muina päivinä sauvakävelyä, vesijumppaa yms palauttavaa) yhdistettynä paljon kasviksia, marjoja, sopivasti proteiinia, vähän hiilaria ja rasvaa sisältävään ruokavalioon. Herkkuja (karkkeja, limuja, sipsejä, leivonnaisia jne) en osta enää, syön vähän jos jossain tarjotaan. Vaatii paljon töitä ja itsekuria, sekä kärsivällisyyttä, mutta palkitsee kevyemmällä ja kokonaisvaltaisesti paremmalla ololla.
En tiedä nopeiten, mutta mukavimmin ja pysyvästi vhh-ruokavaliolla.