Yritin keskustella miehen kanssa muuttamisesta
Että muutettaisiin jonnekin yksikerroksiseen taloon/asuntoon, kun mun liikkuminen on vaikeaa. No ei tietenkään onnistu.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kodin voi varmaan remontoida niin, että siellä pystyy kulkemaan. Eikös vanhukset ja vammaiset saa niihin jotain remppatukia?
Ei tätä voi sillä tavalla rempata. Ja en kuulu kumpiinkaan ryhmään että saisin tukea.
Meillä tilanne että miehen liikkuminen on huonontunut ja saattaa joutua jossain vaiheessa pyörätuoliin. Meillä on 2 kerroksinen omistusasunto, suihku ylhäällä. Sosiaalityöntekijä sanoi ettei mitään remontteja rahoiteta. Ja myönsi ettei tässä voi asua jos pyörätuoliin joutuu, täytyy vaan muuttaa. Ahdistaa paljon, hinnatkin on laskussa ja tää on vanha asunto, ei tästä saa paljon rahaa mutta itse viihdyn tässä tosi hyvin, tää on mun koti. Muakin aina ahdistaa kun mies alkaa puhua muutosta, se masentaa niin paljon etten edes halua puhua, joten ymmärrän miestäsi.
Asun hissittömässä talossa, kierreportaat, ei omaa saunaa. On itsestään selvää, että muutan tästä vielä joskus pois.
Ainahan sä olet tiennyt, ettei ukko lähde isoisänsä rakentamasta mörskästä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sä olet tiennyt, ettei ukko lähde isoisänsä rakentamasta mörskästä ikinä.
Kyllä mä olen ajatellut, että voisi joustaa, kun mun kuntoni huononee.
Miksi mies joustaisi kun koko kansa tietää, että otat eron heti kun eläkkeelle pääset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies joustaisi kun koko kansa tietää, että otat eron heti kun eläkkeelle pääset?
No nyt kaikki menee tosi vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen ajatellut, että voisi joustaa, kun mun kuntoni huononee.
Sä olet ajatellut myös R-kioskiyrittäjäksi ryhtymistä, hoitokodin perustamista ja kuuman rakastajan hankkimista. Jatka vaan ajattelua, kyllä siitä vielä hyvä tulee.
Kuka talon omistaa? Jos omistat jonkin osuuden niin mies ostaa sinut siitä ulos ja muutat omaan asuntoon missä pystyt asumaan. Jos sinä omistat asunnon niin laitat myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka talon omistaa? Jos omistat jonkin osuuden niin mies ostaa sinut siitä ulos ja muutat omaan asuntoon missä pystyt asumaan. Jos sinä omistat asunnon niin laitat myyntiin.
Mies omistaa kokonaan.
Sähän joka tapauksessa haluat ukosta eroon, mitä pikemmin sen parempi. Joten muutat pois esteettömään asuntoon ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Sähän joka tapauksessa haluat ukosta eroon, mitä pikemmin sen parempi. Joten muutat pois esteettömään asuntoon ja se on siinä.
Ei ole rahaa muuttaa eikä tuloja.
Sä olet ilman rahaa ja tuloja matkustanut Aruballe, että eiköhän se maisemanvaihto onnistu Suomessakin.
Kodin voi varmaan remontoida niin, että siellä pystyy kulkemaan. Eikös vanhukset ja vammaiset saa niihin jotain remppatukia?