Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** TOUKOTAAPERTAJAT ja maanantai ***

15.01.2007 |

Ja uutta pinoa...

Kommentit (16)

1/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viikonlopun kuulumiset: (onnistuukohan... :/) http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9323354&p=2&tmode=1&smode…

Minä täällä pirteänä, kun eskarissa käynti peruuntui open lääkärin vuoksi. Kaikki oli jopa hereillä heti kahdeksalta, joten se tietää ainakin tytölle päikkäreitä, ehkä mulle kans... :)

Lumitöitä tuli taas tehtyä, kun oli tosiaan tie aurattu yöllä ja tienpäähän oli jäänyt komea lumivalli. Pitäisi varmaan mennä laittamaan jotain aamupalaa, niin lähtee päivä taas käyntiin.

(.) ei kuulu mitään uutta, joten eiköhän tämä tästä... Välillä jopa muistaa raskaana olevansakin, kun joku ilmoittelee olemassaolostaan... Lähinnä kyllä on painottunut tuonne illan puolelle.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Ja supparit pois!!!

Äippä rv 23+1

Vierailija
2/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä viettäny taas hiljaiseloa, ei oo jaksanu kirjuutella tänne.. On ollu jotenki niin kiirettä joulun jälkeen ja paljon muuta ajateltavaa.. Ollaan tässä kovasti suunniteltu Tampereelle muuttoa täältä E-Suomesta ja nyt se näyttää toteutuvan :) Mies sai sieltä töitä ja muutto olisi edessä maalis-huhtikuun vaihteessa, kun jään äippälomalle. Eli synnytyssairaalankin vaihtuu vielä viime hetkellä. Olemme myös ostamassa ihan tuliterää rivitaloasuntoa eli pääsemme vauvan kans heti uuteen ihanaan kotiin! Ainoa stressin aihe on vaan se, että mun pitää sit ettiä uus työpaikka äippäloman jälkeen. Ei ole varaa jäädä kovin kauaksi aikaa kotiin lorvimaan, vaikka niin ihana olisikin jäädä hoitovapaalle.

Raskaus etenee edelleen todella loistavasti. Pikku hiljaa olen alkanu tuntemaan liikkeitäkin. Määhän en oo oikein tuntenu niitä.. Välillä tuntuu todella selvästi kunnon möyrintää ja muksautuksia. Mieskin on tuntenu niitä. Ihana tunnustella liikkeitä! :)

4d-ultrassa kävimme viime viikolla Brunolla. Olihan se jänskä kokemus! Kauaa se ei kestäny mutta saatiin katella vaavia ja pääasia selvisi eli vauvalla kaikki hyvin! Välillä on jotenki huolestuttanu.. Sukupuolikin selvitettiin, vaikka alussa aateltiin ettei selvitetä. Ja suureksi yllätykseksi meille on tulossa tyttö! Olin kyllä niin varma pojasta.. Eli ainakaan sillä, millanen olo on raskausaikana, ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Mun olo on ollu loistava!

Oon lueskellu teidän juttuja joka päivä mutta eipä tuu nyt mieleen mitään kommentoitavaa.. Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Unelm@ rv 24+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä minäkin pitkästä aikaa kirjoittaa tällekin palstalle. Yleensä kirjoittelen vaan yahoo-listalla kun se helppommin onnistuu huomaamattomasti avokonttorissa :)

Aika on mennyt hirmu nopeaan, nyt taidetaan jo kaikki olla yli puolen välin raskaudessa. Hurjaa! Mullakin on enää 48 työaamua jäljellä ennen äippälomaa, hui!

Leppoista lepoa suppareista kärsiville. Harmi että tulevat vaivaamaan jo näin aikaisessa vaiheessa! Mun vaivat on rajoittuneet pistokipuihin kävelylenkeillä ja alhaiseen HB:jen + ajoittaisiin iskiaskipuihin, vielä siis. Onhan tässä vielä pitkä matka ja lista ehtii varmasti moninkertaistumaan ennen eräpäivää.

Kävin ylimääräisessä ultrassa viime viikolla ja kaikki todettiin olevan niin kun pitääkin. Pojaksi täti veikkasi tulokasta, mutta ei mennyt pistämään päätään pantiksi, joten hieman epävarmasti aletaan sinertäviä vaatteita ostelemaan. 4D-ultra oli pieni pettymys, kuvan laatu ei ollut lainkaan sitä tasoa mitä odotin, mutta ultraaja sanoihin ettei heillä ollut parasta mahdollista laitetta (Mehiläisessä). Rakenteet kuitenkin tutkittiin tosi tarkkaan tavan ultralla ja siihen oon tyytyväinen, mulle jäi kättärin rakenneultrasta vähän hätänen vaikutelma.

Maha on jo kasvanut niin että sen vauvamahaksi tunnistaa. ja pikkuinen potkuttelee päivittäin. Ihanaa!

Tapaamisista: jos pääkaupunkiseudulle järjestyy tapaaminen sopivaan aikaan niin voisin lähteä mukaan, vaikka en olekaan täällä kovin aktiivisesti edustanut. Yritän parantaa tapani.

nyt töihin

i-p-o

Vierailija
4/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoviikko alkaa tänään. Uusi kotimme on valtavan ihana ja tuskin maltan odottaa sinne pääsyä. Mutta ensin on edessä tuo ärsyttävä tavaroiden pakkaaminen, roudaaminen ja purku, siivouksesta puhumattakaan...arg!

Eilen oli mahtava päivä, miehelläkin vapaata. Kävimme kävelyllä lumipyryssä kauniilla Pispalan harjulla, saunoimme ja söimme hyvin (lue liikaa).

Luin, kun viikonloppuna ALMAEINO (menikö nimi oikein?) kirjoitteli baarikäynnistään ja tunsin syvää sielujen sympatiaa. Samankaltaisia tilanteita on tullut aika monta vastaan. Mies on muusikko ja olen silloin tällöin koettanut käydä katsomassa hänen keikkojaan. Tekee tiukkaa jaksaa edes keikan alkuun asti!

Samoin, kun olen koettanut mennä kavereiden mukaan, kun he lähtevät viihteelle. Raskauden alussa vannoin, etten olisi sellainen " väsynyt kotiin linnoittautuva tylsimys" , mutta niin vaan se elämä opettaa. Baareissa on tunkkaista ja meluisaa. Lisäksi väsymys tulee aikaisin ja alkoholi tekee ystävistä samaa toistelevia tyhjännaurajia. (Älkää vaan kertoko kenellekkään, että sanoin noin, heh!)

Oma vointi on hyvä, tosin alavatsassa on viimeisen viikon tuntunut kova paine. Toivottavasti se ei ole mitään ikävää.. Oma paino on noussut viimeisen kuukauden aikana 5 kiloa. Tietääkö joku noista painoasioista? Mikä on normaalia ja mikä ei? Rv 23+2 ja paino noussut raskauden alusta kymmenisen kiloa.

Vauva on neuvolan tädin mukaan iso ja minut lähetetään sokerirasituskokeeseen. Pitäisikö huolestua?

Onko Tampereella asuvilla tietoa joogasta? Olen käynyt kuntosalilla Body Balancessa ja se sopii selälleni. Jooga kiinnostaisi mutta kun koetin päästä kansanopiston alkeiskurssille, en päässyt edes puhelimella läpi ilmoittautumispäivänä.

Vierailija
5/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hurjan liukasta ulkona... Lyllersin salilla piipahtamaa jumppaamassa. :D Ukot kävi puistossa moikkaamassa kavereita, me puolestaan mennään sitten päivällä pojan kanssa. (miehellä tämä ja huominen vapaata :) )

Tänään oli oikeastaan eka kerta kun huomasi jumpassa olevansa raskaana. Jotenkin oli tosi rankan tuntuista. Pitääpä vähän hölläillä tahtia. :/ Olisi niin mukava käydä loppuun asti jumppailemassa. Salin puolella käynti ei oikeen huvita enään. (Ja siitä on niin paljon helpompi löysätä :D )

Unelm@ oli käynyt 4D-ultrassa. Onnittelut tytöstä! <3 Kävimme esikoisen odotus aikana myös Brunolla. Jotenkin jäi paha maku suuhun, kun oli niin kiireisen oloinen ja melko lyhytkin ultraus. (pääasia että kumminkin selvisi että kaikki on hyvin) Nyt olemme menossa rv24 Felicitakseen Tapio Kurjelle, josta olen kuullut/lukenut pelkkää hyvää. Aikaa on varattu 45min.

i-p-o oli myöskin käynyt 4D:ssä. Onnittelut (ehkä kai :D) pojasta. <3

Minä saan vielä muutaman viikon jännätä, että selviikö se sukupuoli vai ei. ;)

JanskuL kyseli tuosta painon noususta.. http://www.lastenporssi.fi/ Tuosta osoitteesta voisit saada vähän osviittaa siitä että minkämoinen painon nousu olisi suotavaa minkäkin kokoiselle odottajalle. :)

(eli vasemmalla alhaalla on laskurit)

Mukavasti on tullut vieläkin uusia mukaan!! :) Tervetuloa vaan minunkin puolesta. Mukaan mahtuu, jos joku sielä vielä taustailee. ;D

Kiva kuulla toisten kokemuksia ja tuntemuksia.

Nyt hyviä päivänjatkoja kaikille toukotaapertajille!!

t:tiitiäinen, poika2v ja Oiva rv 20+6 <3

Vierailija
6/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummoisempaa, supistuksetkin ovat onneksi laantuneet suurimmaksi osaksi. Just soitin neuvolaan ja täti juttelee lääkärin kanssa ja toivottavasti jatkaa mun sairaslomaa,ainakin jonnin aikaa.

Mitäs muuta..Baari-illoista on ollut puhetta, mulla ei ole sitä ongelmaa että tarttis johinki lähteä kun en enään kelpaa seuraksi kellekkään. Näin kävi kaksostenkin odotusaikana, joten osasin varautua eikä tunnu enään niin pahalta. Kyläilylle moneen paikkaan meitä silti kutsutaan,mikä on ihme,koska kaksosten aikaan sekin loppui. Minäkin olin oikeestaan eka joka sai kaveriporukasta lapsia,joten tosiaalta en yhtään ihmettele että mielenkiinto loppui puolin jos toisinkin. No sitä tämä elämä on,mulla on nyt muutakin ajateltavaa kuin baarit ja miehet:)Ja onneksi niin..

Vauva potkii kovasti,käteen satelee ihan tajuttomia potkuja. Tosin kun mies kätensä siihen laittaa n iin alkaa samalla hetkellä päikkäri aika vauvalla,ja sekös turhauttaa isäntää:)

No eipä mulla muuta turhanpäivästä jorinaa ollutkaan,palaillaan taas:)

martina 24+0!! ja kera kahden 2v8kk vanhojen tappelijoiden:)

Vierailija
7/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Unelm@lle tytöstä ja i-p-olle ehkäpojasta..=)

Mä kävin tänään neuvolassa pitkästä aikaa! Olin niin yllättyny ku paino ei ollu noussu yhtään!=) Tää on mulle positiivista, edellisessä raskaudessa tuli tosi paljon kiloja nimittäin.

Verikokeen ottivat, mulla on kun veriryhmä 0 ja vasta-aineet -. Vai miten tuo nyt pitääkään ilmasta..=) Onko muilla samaa? Edellisessä raskaudessa ei ongelmia ollu tän suhteen, toivon ettei nytkään..

Sydänäänet kuulu loistavasti, vähän th niiden perusteella poikaa arvaili..=)

Meillähän oli eilen se asuntoesittely. Heti tuli tarjous, ja nyt ollaan jo sovussa hinnasta..=) Ainut vaan, että heillä on oman asunnon myyntiehto, et se rajoittaa tietty.. Pidetään siis oma viel myynnis, ja jos joku tarjoo enemmän kuin he, niin voidaan myydä toisaalle. Eli siis päivä kerrallaan..=)

Tästä tuli nyt vähän omaa napaa, mut tulen myöhemmin uudestaan jos kerkeän (kävin varaamas kirppispöydän, ja huomenna pitäs jo tavarat sinne viiä..)..

Mukavaa päivää!

miitu78 rv 24+1

Vierailija
8/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kirjoitin sitten pitkät pätkät ja napsautin väärää painiketta, kaikki katos :(

No, yritän muistaa mitä oli mielessä..

Unelma oli muuttamassa Tampereelle. Tervetuloa! Meitä onkin sitten monta toukokuista menossa TAYS:iin synnyttämään toukokuulla :)

Tsemppiä muuttoon. Koita olla stressaamatta töiden hakua, nauti nyt vaan raskaudesta ja uudesta asunnosta! :) Mielestäni täällä on tällähetkellä ihan hyvä työtilanne, toki riippuu myös siitä mitä hommia on valmis tekemään... Ja onnittelut tytöstä!

Janskulla oli kanssa muutto päällä, onnittelut uudesta kodista. Kuulosti tosi ihanalta asunnolta :)

Napapiiri järjesti ainakin joskun äitiysjoogaa, tämänhetkisestä tilanteesta en tiedä. Käyppä osoitteessa: http://www.lapsiperhe.net/napapiiri/

Ipolle oli lupailtu poikaa, onnittelut siitä :)

Miitu; ihanaa että joku saa aikaseksi varattua kirpparia, munkin pitäsi. Tavarat on jo katottu valmiiksi, ettei tarvis kun viedä ne myyntiin...

Ehkä mä tässä joku päivä raahaan noi kamat sinne :)

Eilen tuli sitten kauan odotettu lumi Tampereellekkin, esikoinen oli ihan innoissaan :) Saatiin kaivaa piiitkästä aikaa pulkka esiin ja siellähän oli mukava istuskella.

Tänään muskariin, katotaan nyt kuinka tuo viihtyy siellä. Mun olis käveltävä sinne muutama kilsa ja ylämäkeä. Ei muuten, mutta eilen tuli pari kipeää supistusta illalla sängyssä. Eli ihan levossa olin ollut jo hetken :( Toivottavasti seuraavat supparit tulee vasta lähempänä H-hetkeä.

Hyvät voinnit kaikille! Olipa muuten onnittelu-pitoinen viesti, hyvä niin! :)

Onnipapunen, Käpy 23+6 ja " iivari" 1v4kk

Vierailija
9/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut nukuttua aamuyöstä, kun heräsin (kai) supistukseen (kivuttomaan sellaiseen).. Se kovettuminen ei tuntunut menevän millään ohi, tunnin siinä kärvistelin kun pääsin vihdoin nukahtamaan. Nyt on kauhea huoli, että mitä siellä oikein tapahtuu. Tuntui että pieni siellä masussa möykkäsi aamuyöstä kovastikin, johtuiskohan siitä..

Tätä tapahtuu mulla aina levossa, kivutonta supistelua nimittäin. Yrittää sitten olla miten päin vaan, niin ei se kovettuminen mene ohi. Sanokaa hyvät ihmiset onko tämä ihan normaalia?! Säännöllisyyttä en ole huomannut, että vaikka tietyin aikavälein supistelis, vaan kun se alkaa niin se pysyy. Vai onkohan nuo edes supistuksia? Se vaan menee kovaksi se maha (aina ei niin kovaksi kuin joskus). Voi elämä että minä olen sekava nyt tässä - tarkoitan siis, että joskus (aika harvoin) tulee sellanen kunnon kivuton supistus, jossa maha menee aivan sikakovaksi ja pullistuu, mutta sitten nämä yölliset kovettumiset on sellaisia, ettei maha mene niin kovaksi kuin noissa toisissa, mutta kovaksi kuitenkin. Huh..:(

Mulla on tässä vähän huolta tuosta omasta painostakin, kun se ei millään tunnu nousevan. Nla-lääkäri oli kovinki huolissaan, että paino ei ole noussut kuin 0,5kg, sen jälkeen kun se ensin laski sen 4-5 kg. Sanoi, että syö syö hyvä tyttö, ja minähän syön kuin pieni eläin (ainakin viimeisen viikon olen syönyt, piti vähän skarpata, kun ei meinaa maistua). Mutta siis nyt vedän yli oman tarpeenkin vähän, vielä sittenkin kun maha sanoo että olet kylläinen (se sanoo sen kyllä aika vähästä määrästä). En tiiä.. huolestutti minua kovasti kun se pelotteli että " pitää sitten ultrassa (rakenne-) katsoa että onko se kasvanut normaalisti se sikiö" . Kohtu kyllä vastasi viikkoja.

Anteeksi nyt tämä valitus mutta tänään on jotenki tosi paha mieli, yönkin pyöri mielessä vaan että " mitä jos rakenneultrassa ei olekaan kaikki hyvin ja mitä jos synnytän ennen aikojaan enkä pysty sitä mitenkään estämään" ..

Hyvää viikonalkua kuitenki kaikille.

sämpyläinen 20+6

Vierailija
10/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yksi viikko aluillaan ja tuntuu, että toukokuu lähestyy hirmuista vauhtia.:)

Unelma: Tervetuloa Tampereelle!:) Toivottavasti ehdit sitten Tampereen porukan tapaamisiin. Työtilanteesta, että itsehän sain potkut mahan takia vuokrafirmasta tossa n. 13 vk:lla ja siitä lähtien oon sitten kotona olllut. Töihin ajattelin palata nyt sitten ensivuoden puolella.:)

JanskuL ja Onnipapunen: yritin soitella joulukuun alussa tonne napapiiri jutskaan, mutta immeinen joka vetää tota joogaa ei vastaillut puhelimeen. Sitten yritin samaa henkilöä kiinni sähköpostilla, mutta eipä tuolta oo kuulunut mitään?

Itse aloitin mammajumpan viime maanantaina ja tänään taas olen menossa: Tampereen jumppatiimin järjestämä aina maanataisin klo: 18.30-19.30 ja 5e/kerta, Sumelius-sali, Sumeliuksenkatu 18a. 2 krs.

Onnea ultrassa käyneille! (nimet unohtuivat:/) Saatiin taas lisää poikia vissiin aika poikavoittoselle toukokuulle ja yksi ihana tytöntyllerö tasapainottamaan tätä poikien määrää..;)

Omaan napaan ei kummempia. Vähän painonnousu alkaa pelottamaan, kun toi neuvolatätikin sanoi,että tässä vaiheessa painot yleensä lähtee nousuun..iik.. Uimapukukin on jo käynyt liian pieneksi ja saan kaverin vanhan puvun, jota hän ei ole käyttänyt paljoa. Ei tarvi turhaan kalliita pukuja vähäksi aikaa ostella:)

Noh, mutta nyt lähen käymään koirien kanssa ulkona pyörähtämässä.

T: Daim ja pömmpis rv 23 tasan

Vierailija
11/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuossa juuri pitkän tekstin ja sitten kone heitti mut pihalle:( Tossa kirjautumisessa täälläkin siis ongelmia, väitti etten ollut kirjautunut vaikka olin kuitenkin.

UNELM@LLE onnea tyttelistä ja I-P-O-LLE mahdollisesta poikasesta!

JANSKULILLE tsemppia muuttoon, anna miehen/muuttoporukan vaan rauhassa kanniskella kaikki painavat tavarat.

Meidän perhe aloitti tänään terveet elämäntavat. Joulusta lähtien olemme syöneet karkkia ja muita herkkuja lähes päivittäin, vaikka karkkipäivä normaalisti onkin käytössä. Muutkin rutiinit ovat ihan hukassa, ruoka-ajat ja nukkumaanmenoajat. Koko loman ja viime viikonloppunakin lapset vain napostelivat koko ajan kaikkea jääkaapilta ja sitten ei oikea ruoka maistu. Nyt palaamme arkeen.

Kolmeplusyks ja 24+5

Vierailija
12/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnittelut ultrauutisista!

Mullakin oli tänään ylimääräinen ultra ja siitä jäi aika paha maku suuhun. Ultraajana oli eri kätilö kuin viimeks ja tais sillä olla aika huono päivä. Ei puhunut oikeastaan yhtään mitään. Sain sitten lopulta itse kysyä, että onko kaikki hyvin ja vastaus oli tyyliin, että totta kai. Mulle tuli sellainen olo, että miks mä ees jouduin ylimääräiseen ultraan (vaikka tosin aina kiva kurkata mitä sinne mahaan kuuluu).

Jäi jotenkin sekava olo. Ensisynnyttäjänä oisin kaivannut lisää jutustelua, että ois selittänyt enemmän. Epäili, että mun kohtu on taaksepäin kallistunut, kun vauva on niin hankalassa asennossa, ettei hän pääse kuvaan. (otteet oli aika ronskit ja mua rupes jossain vaihees kunnol sattuun vatsan päältä.) No, ei oo mua sairaalassa ultranneet lääkärit mitään kohdusta huomauttaneet.

Pään mitat ym. vastaavat vkoja 22+2 ja vartalo laahaa viikon jäljessä. LA pysyi samana. En tiedä oonko sitten jotenkin niin herkäs mielentilassa, mutta itku meinas tulla kun sieltä pääsin pois.

Ultrasta sitten suoraan suuhygienistille, joka kertoi mun oksentelun tehneen tuhojaan ja puhdisti alaosan suusta. Yläosalle sain uuden 45 min. ajan. Yök, tuntu inhottavalta ja masussakin nipisteli sen jälkeen:(

Pääasia, että tulee leegot kuntoon. Yritän nyt aina muistaa xylitolin ruokailun jälkeen ja onneks en oksentele enää samaan malliin.

Tampere tuntuu olevan päivän sana tänään:) Se on kyllä tosi mukava kaupunki. Jos en ois täältä saanu työ-ja opiskelupaikkaa oisin sinne hakeutunut.

Muuttoiloa muuttajille!

Nyt kun mama on hoidettu kuntoon lähdetään viemään koiraa rokotettavaksi.

Vierailija
13/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nettiyhteys temppuillut niin on ollut vähän hiljasta tällä rintamalla. Saikkulaisen aika käy kyllä pitkäksi jos ei edes nettiin pääse, kamutkin töissä päivällä:(

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista:)

Mä ajattelin lauantai-iltana, että nyt menee kesken, kun oli aivan hirvee painon tunne vatsassa ja supisteli, tuli myös vähän vuotoa. kaikki johtui siitä kun uskaltauduin ulkoilemaan muiden kanssa. En kuitenkaan lähtenyt lääkäriin kun liikkeet tuntu ja olo helpottui panadolilla ja levolla. Vaan kylla säikäytti. Huomenna lääkäri soittelee mahdollisesta jatkosta ja pitää kysyä, että kannattasko käydä taas näytillä. Päivystyksessä on täällä niin hirveet jonot etten ihan vähällä sinne mene odottamaan, varsinkin jos on hankala istua.

Liikkeet tuntuu ja näkyykin jo ihan mukavasti ja pallo kasvaa :) Tänään ollut ihan hirveitä suonen vetoja ja yrittänyt kaikenlaisia konsteja: magnesiumia, villasukkia, vettä..

Mulla varmaan paino lähtis huimaan nousuun jos nälkäni mukaan söisin: koko ajan tuntuu, että pitäs syödä jotain, eikä tähän nälkään porkkanat tehoa.

Tämmöstä turinaa

AatuEetu 21+3

Vierailija
14/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tänään kävin heti aamulla lääkärissä niiden ihmeellisten supistuskramppien vuoksi. Kuitenkin kävi ilmi, etteivät ne olleet saaneet mitään tuhoa aikaan! Kohdunsuu napakasti kiinni! Yes! Aivan ihanaa! Ehdin jo pelätä vaikka mitä! Lääkäri sanoi, että pitää tuntemusten pohjalta elää eli jos supistaa, heti rennosti makailemaan. Lisäsi vielä, että SUPISTUKSIA VOI EHKÄISTÄ JUOMALLA PALJON VETTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joten oon tänään vetänyt litran pelkkää vettä plus maidot ja teet sun muut!

Syke oli 140 viuh-viuh ja muutenkin jäi hyvä fiilis. Sit mun äiti sanoi nähneensä unen pojasta...joten ans kattoo liitytäänkö mekin tähän poikaodotus-sakkiin jossakin vaiheessa. Kumpi vaan on tervetullut, mutta toisaalta toinen poika olis varmaan esikoisen kannalta kiva, kun ikäeroa tulee vain runsas vuosi. Mutta avoimin sylin otetaan vastaan kumpi tahansa! :) On niin ihanaa taas odottaa normaalisti, ettei tarvitse sydän syrjällään kaikkea pelätä!

Mulla keskiviikkona vielä normaali neuvola, jossa tarkistetaan muut jutut. Masua lääkäri kehui hyvänkokoiseksi. Heh. Ekasta ei mulla paljon mahaa ollutkaan, painoa varmaan tullut 4-5kg alusta. Kääk. Esikoisesta ei tullut kokonaisuudessaan kuin 6kiloa ja ne jäivät heti laitokselle. Mutta KI-RAhan mainitsi joskus, että 17.-24. viikoilla tulee eniten kiloja. Jospa se rupeaisi pikkusen sit jo toppuuntumaan välillä! Pääasia tietty, että vauva voi hyvin. Mutta raskausdiabetes olis tylsä juttu. G:Kuinka moni teistä joutuu kokeisiin?

Semmosta, nyt tuli omaa napaa täydeltä laidalta. Mutta on vaan niin huojentunut olo. Kaikkea hyvää teille kaikille, niin uusille kuin vanhoille toukokuisille! Yritetään saada kaikki vaavit terveinä tähän maailmaan. Mulla ylihuomenna tulee rv22 täyteen...sen jälkeenhän ei enää puhuta keskenmenosta, vaan ennenaikaisesta synnytyksestä. Tärkeä rajapyykki sekin!

Hyviä öitä ja silitelkää massujanne!

Mama2006 ja kohta myös 2007 ;) :D

Vierailija
15/16 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mä kukun täällä yövirkkuna. En ehtinyt päivällä konelle, kun piti mennä töihin selvittämään näitä saikkuraha juttuja.

JanskuL, niinkun joku kirjoitti Vau-kirjan Odotus-kirjan mukaan paino nousee eniten juuri viikoilla 17.-24. että ehkä ei kannata huolestua, kun katsoo ettei se koko raskausajan nouse kovin nopeasti. Tosin tästäkin taitaa olla niin eri mielipiteitä, että miten paljon itse voi siihen painonnousuun vaikuttaa, että en tiedä. Voimia muuttoon ja yritä nyt toimia sitten vaan päällysmiehenä.

G: Minä menen myös sokerirasitukseen, kun painoindeksi oli juuri jonkun rajan yli. Olikohan se nyt 28 ja raja olisi ollut 27. Toivottavasti nyt en muista ihan väärin noita lukuja.

Unelma, onnittelut tytöstä!

i-p-o:lle onnittelut pojasta. Meillä jäi myös hieman epävarmaksi lääkärin arvio pojasta, kun napanuora oli edessä. En kyllä aiokaan ostella mitään vauvan vaatteita vielä, kun olen kai vähän taikauskoinen. Haluan päästä isommille viikoille. Meidän suvussa ei kukaan osta vielä mitään vauvan vaatteita, kun kaikki pelkää, että miten tässä raskaudessa käy. Ja meillähän on jo valmiina noita pojan vaatteita. Myös siskoillani on vain poikia, joten sinisiä on jo jonkin verran varalla :)

Meillä on tällainen hassu juttu meidän perheessä, että minun äitini on saanut vain tyttöjä (3kpl) ja me tytöt ollaan saatu vain poikia (masuasukki mukaan laskettuna 6kpl). Mieheni sanoi minulle, kun ultrassa selvisi, että poika on varmaan tulossa, että " teidän äiti ei kyllä ole saanut paljon prinsessa-juttuja ostella" Hän ajatteli vain näitä lapsenlapsia. Huomautin, että " äitillä on kolme tytärtä" . Miestäkin alkoi vähän naurattamaan, kun tajusi mitä oli sanonut.

Miitu, myytiinkö teidän asunto siis ensimmäisellä näytöllä? Tai siis tämä tarjous mistä kerroit tämän päivän pinossa. Kyllä on ollut hyvä tuuri.

Sämpyläinen, mulla on välillä masu jostain kohdasta ihan kova. Esim. toiselta puolelta tai tästä korkeimmasta kohdasta. Ja varsinkin yöllä, jos makaan selälläni niin se tuntuu tosi selvästi. Itse olen ajatellut, että vauva on silloin siinä kohdassa masua. Kun siis maha on ihan toispuoleinen ja ihan kova toiselta puolelta. Voisiko sinulla olla jotain tällaista myös? Mulla tuntuu kohtu aika selvästi nyt tällä hetkellä. Vaikka muuten onkin näitä pehmikkeitä vähän siellä sun täällä, niin masussa niitä on vähän vähemmän :)

Nyt tuntuu taas niin vauveli melskaavan ja oikein kunnon potkuja tulee. Ihanan tuntuista. Meilläkään ei mun mies ole vielä tuntenut, vaikka pari kertaa on mun mielestä käsi ollut oikeaan aikaan oikeassa kohdassa. Ehkä se istukka vaimentaa kuitenkin niin paljon, että vaikka minä tunnen potkut selvästi, niin miehen on niitä vaikea erottaa kaikkien muiden mahan liikkeiden seasta (hengitys yms.).

Huomenna on neuvola ja ehkä sitten taas saan tietää vähän enemmän painon noususta omalla kohdalla ja koska on sokerirasitustesti. Saankohan jo sen äippäraha hakemus lapuskan.

Tänään kun täyteltiin pomon kanssa niitä sairaslomahakemuslappuja, niin mietin, että voinkohan hakea sillä samalla tulonselvitys hakemuksella sitten äippärahaa. Kun nyt sain hakea tukea viimeisten 6kk tulojen mukaan, koska sairasloma alkoi joulukuussa ja 2004 olin vielä opiskelija (eli ei tuloja). Nyt taas äippärahat laskettaisiin 2005 mukaan, koska se alkaa vasta tämän vuoden aikana ja vuodesta 2005 tulot on nousseet vaan 13%, kun kai 20% pitäisi olla noussut. Joten mielelläni hakisin siis tällä samalla 6kk ennen sairaslomaa lapulla, kun jokainen kymppi tulee varmasti tarpeeseen, kun jään äippärahalle. Tajusikohan kukaan nyt tästä mitään, kun oli niin hankala selittää...

Hyvää yötä!

Laru rv 20+5

Vierailija
16/16 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almaeinolle piti vielä vastata. Kyllä mullakin tuli silloin itku, kun se lääkäri oli niin ikävä silloin toissakerralla ultrassa. Vaikka ei hän sanonut mitään ikävää, mutta juuri se, kun hän ei kertonut vauvasta mitään, ei näyttänyt ultraa, ei antanut yhtään kuvaa, ei kuunnellut mitä olin sanonut ja vähän vähätteli koko raskautta ja käyntiä. Tuli kyllä niin surkea olo, että itku pääsi. Kai sitä kuitenkin saa odottaakin vähän inhimillisempää palvelua lääkärissä tai kätilöllä, kun kuitenkin ollaan niin herkkien asioiden kanssa tekemisissä.

Ja tunteet on muutenkin niin pinnassa. Muuten en ole kyllä saanut mitään kauheen suuria tunteen purkauksia aikaiseksi, en kotona miehelle tai muutenkaan, mutta nämä lääkäri käynnit on olleet kyllä aika tunteikkaita. Viimeksikin ultrassa, kun oli taas oikein ihana lääkäri, niin itku pääsi jo siitä, että kaikki oli hyvin ja sain ihailla vauvaa. Ja sittenhän olen vähän avautunut sinne Naistenklinikalle näistä hoitorajoista yms. joten kyllä siellä taitaa olla jo isot varoitukset hormoonihuuruisesta äidistä koneella ;)

Laru