Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Viitosten viikko 3***

15.01.2007 |

Morjens kaikkia viitosta laihduttavat :)

On maanantai eli punnitus päivä!

Tässä omat tulokset:

lähtö 63,5

pituus 164

nyt 62,5

eli lähtihän se minunkin paino alenemaan, kiva kiva!

Ei kun innolla taas eteenpäin.. !

-Pinniviini-

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi innokas laihduttelija, jos vain mukaan mahtuu? :)

Ensin vähän infoa...

Minulla on kaksi lasta, nuorimmainen on vasta 8 viikkoa, joten hitaasti laihduttelen, ettei imetykseen vaikuta. :) Haluan kuitenkin kesään mennessä olla omissa mitoissani, kun menen naimisiin. :)

Vauvakiloja on vielä jäljellä, ja niistä haluaisin päästä eroon. En laske pisteitä, koetan vain kovasti syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Ulkoilen joka päivä jonkin verran, tosin on ollut nyt vähän vaikeampaa koliikkisen vauvan kanssa.

Tässä näitä mittoja:

Pituus 168cm

Paino 1.1.2007 69kg

Paino 17.1.2007 66,2kg

Tavoitepaino 58-60kg

Vielä on kiloja tavoitteeseen!

Oikein paljon tsemppejä kaikille! Kirjoittelen taas myöhemmin lisää.

Nanna.

Vierailija
2/35 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi jotain positiivista: ruokailuissa en ole tällä viikolla lipsunut ja kuntoiluakin on ollut sen maanantaisen kotijumpan lisäksi tanssitunti tänään, jossa oli taas aivan sairaan hauskaa! Tosissaan nautin tuosta tanssista :-)

Mutta mutta, sitten niitä kamalampia " uutisia" ... Tänään tuli postissa Hobby Hallista tilaamamme vaaka, joka mittaa myös rasva%, lihas% ja nestetasapaino%. Ja mä en kestä!!!! Siis tässähän tietysti laihdutetaan, koska tarvetta on - sen on kertonut vaaka, mittanauha ja ennen kaikkea peili ja vaikka edistystäkin on tapahtunut, oli toi mun rasva% aivan kamalan korkea... En tiedä, miten sitä kehtaan edes sanoa, mutta mussa on kolmasosa LÄSKIÄ! Tai siis tietysti pakollistakin rasvaa on sisäelimissä jne, mutta kyllä nuo vatsamakkarat tosissaan näkyvät nyt sitten isoina numeroina tuossa vaa' assa: rasvaprosenttini oli 33,5%... Eikä kyllä naurata yhtään :-( Lihas% oli sentään ihan keskiarvossa (huomioi mun ikäni ja sukupuolen), mutta siis tuota ihraa on sitten ihan käsittämättömän paljon. Ja se vaaka kehotti myös juomaan enemmän (nestepitoisuuteni saattoi olla alhainen kyllä senkin takia, että juuri tulin sieltä tanssista ja ohjeen mukaan urheilun jälkeen pitäisi odottaa 6-8 tuntia, jotta myös tuo nestetasapaino% olisi normaalimpi. Kävin katsomassa Kutri.net-sivuillakin, että Katrin rasva% oli ennen laihdutusta 29% ja VUODEN lopussa 25%, jolloin hän kyllä näytti jo oikein hyvältä. Hänellä rasvaprosentti putosi alussa hieman alle 1% kk-vauhtia (sen jälkeen vielä hitaammin), joten mihinköhän lukemiin mulla on mahdollisuus päästä kesään mennessä? Ääh, tää turhauttaa ja masentaa...

Olettekos te muut mitanneet rasvaprosenttejanne? Suosittelen tuommoisen vaa' an hankkimista, koska kyllä tässä laihdutusmotivaatio ainakin kasvoi!!! Täytyy vaan yrittää pitää pää kylmänä ja uskoa, että hiljalleen niitä tuloksia tulee... Mä ainakin päätin, että tästä lähtien käyn punttisalilla 2 kertaa viikossa ja sen lisäksi sitten muuta jumppaa! Ettei painonpudotus lähde pelkästään lihaksista, vaan nimenomaan siitä läskistä...

Ja se hyvä puoli tuossa vaa' assa oli, että mieskin vähän kauhistui omia lukemiaan. Vielä ihan pari vuotta sitten hänen rasva% oli n. 12% ja nyt se oli jo 17%. Mä en ole koskaan aikaisemmin käynyt rasvaprosenttimittauksessa enkä varmasti menekään " julkisesti" makkaroitani mittauttamaan ennen kuin tuo kotivaaka sanoo, että se on jo riittävän alhainen :-)

HUH, olipa kamala järkytys, oli pakko tulla heti purkamaan ahdistustani tänne :-/

Ja jotta ei mene ihan omanapaiseksi tämä viesti: tervetuloa mukaan myös Nanna_2611!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikko on ollut niin kiireistä, että en ole ehtinyt koneelle juuri ollenkaan.

Kohtalaisesti on mennyt, toisin lipsumisiakin on tullut. Loppuviikosta miehen aloitteesta :) tuli syötyä poppareita. Viikonloppuna leivoimme muffinseja, söin niitä kolme plus pari karkkia päälle. Maanantaina vielä päälle pizza.

Olen kuitenkin vähentänyt napostelua ja pitänyt ruoka-annokset kohtuullisina. Herkkujenkin määrä on vain murto-osa entisistä. Kyllä muuten vaadittiin tänään Siwan kassalla mahtavaa tahdonvoimaa, kun vieressä oli kärry täynnä Fazer -karkkipusseja ja suklaata - 50 % alella. Yhtään en ostanut :))).

Liikunnut olen muutamia lyhyitä kävelylenkkejä ja yhden tunnin sauvakävelyn, joka on jo tosi hyvin minulta.

Huomasin tuollaisen rasvaprosentin mittaavan vaan tänään Hesarissa Instrun mainoksessa (hinta taisi olla 40 euron luokkaa, jos en ihan väärin muista (saatan muistaakin)). Harkitsen ostamista, meiltä kun puuttuu se digitaalivaakakin. Viisarivaakalla on niin helppo katsoa tuloksia todellisuutta positiivisempaan suuntaa.

Vähän masensi Fitness -lehden juttu tehokiinteytyjistä, joilla kolmen kuukauden jälkeen vatsa edelleen pullotti. Onkohan sellaista kiiteätä vatsaa edes mahdollista saada, jos luonnostaan jo kaikki rasva kertyy vyötärönseudulle. Tsemmpiä tuo kuitenkin Ansku 80: lähes samanpituinen kuin minä ja painaa vähemmän :)). Taitaa olla paras jättää omat selittelyt sikseen ja tulla perästä.

Vaaka näytti maanantaina alle 58 kg eli vähennystä on tullut ainakin vähän (ed. tasan 58).

Suunnitelmissa on kaksi pitkää sauvakävelylenkkiä huomenna torstaina ja perjantaina. Viikonloppuna juhlitaan perheenjäsenen nimppareita, muuten tavoitteena herkkuvapaa viikko.

Vierailija
4/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti_1976 minun tietääkseni ja kuulemani perusteella ei kannata luottaa tuohon vaa' an rasva% mittaukseen. Vaaka ei pysty sitä mittaamaan niin että tulos olisi oikea. Se on suuntaa antava mutta ei kuitenkaan pidä paikkaansa =)

Itse olen käynyt luontaistuotekaupassa mittauttamassa rasva% ja se oli 25%. Eikä ollut ollenkaan kamalaa sillä katsoin sellaisen hetken jolloin kaupassa ei ollut muita asiakkaita.

Vierailija
5/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille =)

Kopsaan oman esittelyni tuosta rantakuntoon-pinosta:

-------------------------------------------------------------------------------

Olen 28-vuotias, kahden lapsen äiti. 5 kilon laihdutusurakka olisi edessä ja kiinteytyäkin haluaisin.

Aloin viimeviikolla jumppaamaan kuntoplussan sivuilta löytyneen rantakuntoon-ohjelman mukaan. Minulle se on aika rankka mutta täytyyhän jumpan jossain tuntuakin.

-----------------------------------------------------------------------------

Lähtöpaino on 64,5 ja tavoite 60. Pituutta 169cm.

Tarkoitus olisi olla tuossa tavoitteessa huhtikuun lopussa ja vielä isompi tavoite olisi pitää paino siinä.

Palaanpa asiaan taas paremmalla ajalla.

Vierailija
6/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain uuden tsempin päälle, kun huomasin että stepaerobic/lihaskuntopiiri alkaa vuoroviikoin tiistai-iltaisin tuolla uimahallilla. Mahtavaa! Pääsee samalla hiukan pois kotoakin " tuulettumaan" ;) Ajattelin niinä viikkoina kun en käy ratsastamassa, käydä samalla tuon jumpan jälkeen uimassa, kun sinne hallille asti olen (toivottavasti) kerran jo pääsyt.. Jos vain kunto riittää..

Tuosta innostuneena, kävelin 7km lenkin tuolla lumisateessa ja tarkoitus olisi vielä illalla mennä tuo 2-3km pikkulenkki, niin että tyttö istuisi pulkassa. Saas nähdä riittääkö into iltaan asti =) Stepperiin en tänään koske, mutta venytyksiä idolsin tahtiin on luvassa.

Eilen kävin 5km lenkin, steppasin 50min (reilu 3000 askelta) ja vielä illan päätteeksi syvävenyttelin. Uni maistui kohtuu hyvin ;)

Repsahduksia ei ole tullut, tänään tosin kun käytiin mummulassa söin yhden muffinssin ja keksin. Siellä on paljon vaikeampi kieltäytyä herkuista kun anoppi tyrkyttää koko ajan jotain.. Itsekurissa on siis vielä parannettavaa. Laittoi vielä mukaan jugurttikakkuakin, jonka kyllä heitin suoraan pakastimen perälle. Olkoon siellä vierasvarana.

Tuollaista rasva%mittausvaakaa olen minäkin havitellut, vaikka olisikin vain suuntaa antava, olisi silti mielenkiintoista tietää kuinka monta voipakettia itsestä löytyy.. Tämän kuukauden budjettiin ei tuo vaakan hankkiminen kyllä sovi, kun jouduttiin ostamaan uusi jääkaappipakastin. Syksyllä muutettiin remontin jäljiltä omaan taloon ja keittoöön tuli uudet koneet, paitsi tuo jääkaappi joka ostettiin tutulta " melkein" uutena. No tuo " melkein" uusi jääkaappi kuumentui, tai siis moottori kuumentui niin paljon että oli melkoinen paloriski. Jääkaapin sisälämpötila oli yli 7 astetta, käänsi säätöä sitten mihin suuntaan tahansa. Harmitti todella, kun siinä meni kuitenkin suuri summa rahaa ihan hukkaan. Ja uusi konekin maksoi sen 500 euroa.. Ehkä pitää suunnata johonkin rasva%mittaukseen. Löytyisiköhän täältä sellainen.. Pitääkin selvitää asiaa.

Tervetuloa ebq ja oliko joku muukin uusi? Muisti on hyvä mutta erittäin lyhyt... ;)

7/35 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku, sinä olet ihan omaa luokkaasi tuossa kuntoilussa! Itse olin niiiin ylpeä, kun kävin tänään vesisateessa juoksemassa 40 minuuttia. No kukin taaplaa tavallaan:) Joka päivä en käy lenkillä, mutta eilen hyötyliikunnaksi lasketaan ainakin koko talon perusteellinen siivous...

Tervetuloa uudet! Tsemppi päälle ja tänne aina kertomaan, miten sujuu. Silloin myös, kun meinaa sortua johonkin mässäilyyn, kannattaa piipahtaa täällä. Minulla se auttaa aika usein.

Olo on hyvä ja virkeä ja KYLLÄINEN. Söin itsetehtyä kevyttä kaalilaatikkoa ja olihan se sairaan hyvää:)

Mukavaa viikonlopun alkua!

Vierailija
8/35 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttua on tullut jonkin verran. Nyt kolmen päivän aikana olen käynyt kahdesti jumpassa. Toisessa olin tosissaan mukana ja hiki lensi. Toisessa vaan löysäilin, no pääasia että en jämähtänyt koko illaksi kotiin. Vielä kun tulisi lähdettyä tuonne ulos liikkumaan. (Ehkä sunnuntaina?)

Eikö kukaan muu ole liikkunut tänään vai pitääkö alkava viikonloppu kiireisenä?

(Muistakaa maltti syömisessä, maanantai on lähellä ja silloin olisi kiva kuulla hyviä uutisia.)

Kevyttä ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
9/35 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on taas porukka liikkunut! Nämä liikuntasuoritusten kertomiset motivoivat kyllä mua, kun tulee itsellekin muistutus päivittäin liikkumisesta! Kiitos siis kaikille tsemppaajille!

Perjantaina ei tullut liikuttua yhtään, ei edes venyteltyä, ja lisäksi herkuttelin pizza- ja ' sour cream & onion' -mausteisilla riisikakuilla. Onneksi pysyin kohtuudessa, koska ne olivat tosi hyviä, mutta vain vähän kevyempiä kuin tavalliset sipsit... Vielä niitä tuolta kaapista löytyy ja ovat kiusauksena, joten totesin, että oli kyllä typerää ostaa niitä. Täytyy vaan yrittää kestää kiusaus ja herkutella niillä vain harvoin.

Pian lähden koko perheen kanssa punttikselle, jossa jo torstaina kokeilin ensimmäistä kertaa lapsiparkkia. Molemmat lapsemme tykkäsivät siitä oikein paljon (tai no, vauva siis viihtyi ilman kitinöitä). Saankin sitten sen tavoittelemani 2 punttiskertaa tälle viikolle! Huomenna menemme vain vauvauintiin ja varmaan sitten pitää venytellä taas tänään kipeytyviä lihaksia :-)

Iltapäivällä mennään äidilleni syömään ja hän jo etukäteen varoitteli, ettei mitään terveysruokia ole tiedossa. Syön tänään siis muuten kevyesti, niin on varaa sitten herkutella rasvaisemmallakin ruualla (ja yritän pitää annoskoot pieninä). Tänään tulee siis varmasti nautittua myös jotain jälkkäriä, mutta sen sallin itselleni, kun en ole juurikaan herkutellut näinä 3 viikkona muuten (vain 2 kertaa vähän jätskiä ja eiliset riisikakut).

Toivottavasti siis maanantaina olisi täälläkin odotettavissa hyvä punnitustulos, vaikka enemmän tunnun nyt murehtivan tuota rasvaprosenttia, kun se ei liikahda mihinkään. Käyn siis joka päivä vaa' alla, jotta trendikäyrät piirtyisivät tarkasti vaa' an kuvaruudulle :-)

Energistä viikonloppua kaikille ja pysykää kohtuudessa herkuttelujen suhteen :-)

Vierailija
10/35 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tullut syötyä paljon ja herkuteltua. Mutta ehkä se kokonaisuus eli koko viikko kuitenkin ratkaisee, no huomenna sen sitten näkee miten on käynyt.

Nyt parin päivän aikana olen liikkunut kerran kunnolla hikeen asti ja tänään lisäksi tein TV:n mukana Balletonea, se tuntui aika tehokkaalle, ainakin tälläisestä joka ei koskaan ennen ole sitä kokeillut.

Onko täällä muita paikalla?

Huomiseen!

11/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole oikein saanut tätä hommaa käyntiin. Opettelen uusia elämäntapoja, mutta taas viikonloppuna sorruin syöpöttelemään karkkia yms. Paino on 61kg, joten olen kuitenkin tullut alas 800g siitä, kun aloitin.

Lopettaa en aio, mutta en myöskään usko poppaskonsteihin enkä pikadieetteihin. Aion nyt olla sinnikäs ja jatkaa koko kevään. Saan kai tänne kirjoitella, vaikken niin hirveitä pudotuksia saisikaan aikaan? Haluan kuitenkin oppia uuden elämäntavan syömiseen. Viikolla minulla sujui ihan hyvin, osasin tehdä oikeita valintoja. Nyt yritän opetella myös viikonloppuisin oikeita tapoja esim. herkutella. (Vaikkapa sipsien sijaan dippailisin kasviksia.)

Tänään aloitan myös lenkkeilyn. Ajattelin kokeilla kevyttä hölkkää pitkän tauon jälkeen. Ennen juoksin jopa tunnin (!) lenkkejä, mutta nyt aloittelen varovasti, tavoitteena raitis ilma ja pirteä olo. Tällä hetkellä en jaksa juuri muuta kuin nukkua päiväunia... Lenkin jälkeen teen myös vähän kotijumppaa, vatsalihaksia ja sen semmoista.

Ostin eilen uuden lehden , joku KG-lehti se taisi olla. Niin mukavaa ja kivalla tavalla tehtyä laihdutusaiheista lehteä en ole ennen nähnytkään! Kannattaa ehdottomasti tutustua!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Eatni

Vierailija
12/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Pinniviini ja Eatni hyvästä aloituksesta! Onhan 800g-1kg jo tosi hyvä pudotus ja vielä kun Eatni pääsee eroon pahimmasta herkutteluhimosta, niin eiköhän se arkipäivien kurinalaisuus ala sitten näkyä jo näissä maanantai-punnituksissakin :-) Kasvisten dippailu on tosi hyvä idea ja jätä sipsit ostamatta kaupasta ainakin ensi viikonloppuna! Sitten kun on selvinnyt ekasta viikonlopusta kunnialla, niin se antaa itseluottamusta rutkasti tulevalle viikolle! Ja lenkkeilyn aloittaminen tuo lisää motivaatiota ja raitis ilma piristää niin, ettei kotisohva enää tunnu parhaalta paikalta :-) Tsemppiä!!!

Täälläkin ollaan tyytyväisenä toisen viikon tulokseen:

Aloituspaino 60,8kg (2.1.2007)

Paino viime viikolla 59,3kg (8.1.2007)

Paino nyt 2. viikon jälkeen 59,2kg (15.1.2007)

Nyt on alusta asti yhteensä lähtenyt senttejä vyötäröltä 5cm ja mahasta 3cm (näiden mittojen pieneneminen on mulle tärkeintä)

Pituus 160cm

Tavoitepaino 55kg (toivottavasti jo pääsiäiseen mennessä!)

Söin enemmän kuin ekalla viikolla, mutta terveellisesti enkä kuitenkaan herkutellut kuin kerran yhdellä pienellä ja viattomalla Ville Vallaton-jäätelöpuikolla :-) Liikuin oikein hyvin eli tavoitteenani oli käydä 2 kertaa tanssissa ja kerran vauvajumpassa, mutta nyt kävinkin vain kerran tanssissa (miehellä oli iltaisin työkiireitä, joten en päässyt toista kertaa), 2 kertaa vauvajumpassa ja sen historiallisen ensimmäisen kerran punttiksella!

Tämän alkaneen kolmannen viikon tavoitteena on pysyä edelleen samoissa ruokamäärissä kuin tähänkin asti (tuntuu sopivalta ainakin toistaiseksi; toivottavasti ei myöhemminkään tarvitse vähentää määriä) ja liikunnan suhteen tavoitteenani on kerran tanssia, kerran vauvajumppaa ja kerran punttiksella. Laittakaahan te muutkin tämän viikon ruoka-/liikuntatavoitteenne kirjallisesti, niin ehkä niihin pyrkii sitten tietoisemmin :-)

Eilen illalla teki ensimmäistä kertaa tosissaan mieli herkkuja, mutta onneksi niitä ei ollut kaupasta ostettu! Tai noh, noita Ville Vallattomia oli kyllä pakastimessa, mutta niitä ei tehnyt mieli, vaan enemmän jotain ihan kunnon suklaata, irtokarkkeja ja sipsejä... Tuon ainokaisen Ville Vallattoman popsin jo tiistaina tai keskiviikkona, mutta eilen en niihin enää kuitenkaan kajonnut. Nyt kun olen ollut jo 2 viikkoa lähes herkuitta, alkaa herkkuhimo jo hiljalleen hiipumaan eikä namia tee mieli läheskään joka päivä! Ja se on mulle jo saavutus... Mites muiden herkkuhimo, alkaako jo laantumaan? Yleensähän sokerin syönti nimenomaan lisää sokerin himoa, joten laihdutuksen alku on usein hankalinta, kun niistä joutuu luopumaan tai ainakin karsimaan olennaisesti.

Tammikuun tavoitteenani on päästä pysyvästi 59 kiloon, jotta helmikuussa voin sitten alkaa tavoittelemaan 58 kiloa. Kunpa jaksaisin tsempata näin hyvin kuin nyt ihan alussa niin jopa tuonne pääsiäiseen asti, niin silloin voisi olla jo 55 kilon tavoite saavutettu! Kunpa jaksaisin itsekin uskoa tuohon unelmaan, joka tällä hetkellä tuntuu vielä niin kovin kaukaiselta... Kun 58 kilon etappi on saavutettu, olen luvannut palkita itseni uusilla tanssitossuilla (nyt mulla on semmoset tavalliset sisälenkkarit). Ja siitä alkaen sitten saan palkita itseni aina jokaisesta pudonneesta kilosta (kasvohoitoa, pedikyyriä ja jalkahoitoa, uusia vaatteita), kunnes tavoite on saavutettu :-) Mitäs palkintoja itsellenne te olette miettineet?

Oikein paljon voimia kaikille Viitosille tulevalle viikolle ja kirjoitellaan ahkerasti!!!

Vierailija
13/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekseni aloittanut laihdutuksen vuoden vaihteessa, mutta olisi mukava saada tsemppiä ja tsempata muita :)

Tilanne on tämä:

Paino 59,7kg (3.1.07)

Paino 58,9kg (15.1.07)

Ja tavoite olisi -5kg viimeistään kesään mennessä.

Olen aloittanut makealakon, joka on toistaiseksi toiminut erittäin hyvin. Ja olen myös aloittanut liikunnan, käyn pitkillä kävely lenkeillä ja tällä viikolla aloitan käymään salillla 2-3 krt/vko.

Olisi siis mukavaa jos mahtuisin mukaan :)

TSEMPPIä :)

Vierailija
14/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli03 ja muutkin meidän kokoluokkaa olevat, tulkaa vaan mukaan porukkaan, niin saadaan viestejä tasaisesti pitkin matkaa! Mikäs sen parempaa tsemppiä itsellekin kuin toisten onnistumiset ja tehovinkit :-) Eemelilläkin on jo hyvin alkanut nämä 2 ekaa viikkoa, hyvä! Mikä sun ruokailuperiaatteet on eli riittääkö sulle vain herkkujen karsiminen vai pitääkö myös annoskokoja miettiä tai lisätä kasviksia tms? Vai lasketko Painonvartijoiden pisteitä? Voit vilkaista meidän muiden perustietoja siitä ekan viikon aloituspinosta :-)

Kiva kiva, lisää porukkaa mukaan tsemppaamaan näitä viimeisiä sitkeitä kiloja!!!

Vierailija
15/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei,

viikko sitten 76 ja nyt 75,1... Enemmänkin olisi voinut pudota, mutta pidin karkkipäivän ja joinpa vielä ruualla viiniä. Olen syönyt oikeastaan tosi hyvin, olo on ollut hyvä eikä (juurikaan) nälkäinen. Liikuntapuoli on koostunut yhdestä jumpasta ja useammasta kävelylenkistä, joista tosin osa kolmivuotiaan vauhdilla... Osa sitten hangessa rattaita, ostoksia ja seisomalautaa työntäen noin vastapainoksi ;)

Toinen jumppa olisi tarkoitus lisätä mukaan, mutta ei onnistu vielä tällä viikolla miehen työreissun takia. Muuten jatketaan aloitetulla linjalla, täysjyvää ja kasviksia kehiin ja herkut kohtuullisiksi. Annoskokoa katson myös etenkin iltaisin, kun joutuu syömään ison miehen kanssa - kolmivuotiaan kanssa syödessä kun pienempikin lautanen tuntuu riittävältä! Karkkipäivän suon itselleni, koska muuten menee kärsimyksen puolelle, eikä siitä tule pitkän päälle mitään.

Mä taidan olla vähän eri sarjassa kuin muut ainakin lähtö- ja tavoitepainon suhteen, olikohan pituudessakin?

Vierailija
16/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt saada painon tippumaan, herkuttelulakolla, liikunnalla sekä totuttelemalla säännöllisiin ruoka-aikoihin eli syön n. 3-4 tunnin välein.

Olen miettinyt tuota painonvartijoiden pisteiden laskua, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä että jos sen vielä lisään tähän niin repsahdan aika äkkiä, mutta ehkä muutaman viikon päästä voisin alkaa niitä laskea, katsotaan..

Tämä herkuttelulakko aloitettiin miehen kanssa yhdessä, joten ei niitä herkkuja sitten kotoa löydy. Mikä on hyvä sillä yleensä syön niitä jos jokin harmittaa tai on muuten vain tylsää.

Ja mieheni käy 3-4 krt/vko salilla niin nyt aletaan käymään yhdessä siellä ainakin sen 2krt viikossa. Mikäli saadaan lapsi mummolaan hoitoon :)

Kaikki ylinmääräinen on minulla kerääntynyt tuohon vatsan seudulle ja saan aina kärsiä muiden ihmisten katseista tai kysymyksistä, että teille tulee näköjään toinen lapsi.. Ei mukaavaa..

Mutta nyt onkin taas ruoka-aika, joten ei kun syömään ;)

17/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos äiti -76 mukavista sanoista ja tsempistä! Ehkä tämä tosiaan lähteekin käyntiin. Luin siitä KG-lehdestä oivalluksen, jonka joku laihduttaja oli tehnyt: ei mitään ihmekonsteja, terveellistä arkiruokaa, järkeviä valintoja ja SE ON SIINÄ! Että sillä linjalla täällä mennään.

Kävin äsken juoksemassa. Olo on aivan euforinen! Jaksoin hölköttää 40 minuuttia, vaikka luulin, että en jaksa lainkaan. Lisäksi tein vielä vatsa- ja selkälihaksia, punnerruksia ja venyttelyä.

Sillä aikaa, kun olin lenkillä, mies teki chili con carnea keveistä aineksista eli paistijauhelihaa, paljon kasviksia, oliiviöljyä loraus jne. Se maistui sairaan hyvälle. Suosittelen!

Jiipero (meniköhän oikein?) kirjoittele vaan tänne, vaikka lukemasi ovatkin hiukan suuremmat. Tsemppiä tarvitsevat kaikki kokoon katsomatta:)

Eatni, hymyileväisenä ja iloisena :)))

Vierailija
18/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö jäi vielä nukkumaan päikkäreitä vaunuihin. Kävimme n.5km lenkin. Illalla olisi vielä tarkoitus polkea stepperiä salkkareiden ajan, jos sen suinkin muistan/ehdin katsoa. Ja kun tyttö menee yöunille niin perehdyn tuohon method putkisto-kirjaan ja teen kunnon pitkän ohjelman.

Tosiaan mies käy 2-vuorotyössä ja se noita minun liikuntaharrastuksia rajoittaa jonkin verran, kun ei aina viitsi miehen porukoille lykätä tyttöä hoitoon. Mielelläänhän he hoitaisivat, mutta jotenkin... Jumppa jos alkaa niin sitten vein joka toinen viikko illaksi hoitoon. Ratsastamaan ajattelin mennä 2/krt/kk, niillä viikoilla kun mies on aamuvuorossa että pystyy olemaan tytön kanssa kotosalla.

Tällä viikolla pudotusta ei tullut, mutta ei tullut plussaakaan =) Alku on jotenkin tökkinyt niinkuin jo, olikohan perjantaina, kirjoittelinkin. Liikuntaa on tullut 5-8km päivässä vaunuja työntäen. Ja kerran kävin koirien kanssa juoksemassa n.3km lisäksi. Stepperiä olen polkenut 15-30min 3kertaa ja herkkuihin en ole koskenut. Sunnuntaina jumppaisin tv- jumpan tahdissa, oli suht tehokas vatsa/reisijumppa. Ainakin jaloissa tuntuu vieläkin... Saattaa olla tuota menkkaturvotusta jonkin verran, ehkä sitten jo ensi viikolla minullekin tulee miinusta.

Hyviä tuloksia teillä muilla. Ja tosiaan tsemppi vain päälle ja kun muistaa että vaikka yhtenä päivänä hiukan sortuu, niin ei haittaa, kunhan pitkällä tähtäimellä kulutus on suurempaa kuin saatu energia.

Uudessa sport-lehdessä oli mielestäni kanssa hyvä juttu laihduttajan psyykkeestä, ruuasta ja liikkumisesta. Selkeästi kirjoitettu, niin että tälläinen " normaali" -ihminenkin sai jutusta kaiken hyödyn irti ;)

Ja tervetuloa uudet minunkin puolestani!

Vierailija
19/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttö heräsi. Laitan sen vaikkei muutosta tullutkaan..

Eli

Pituus: 162

Paino nyt: 55,8kg

tavoite: 54-55kg

laihis aloitettu elokuussa, siitä -7,2kg

Vierailija
20/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa vähän viestiä teidän edelliseen viestiin.

Punnitsin nyt aamulla itseni ja se näytti 72,5kg. Siitä olen tyytyväinen että olen jo pitemmän aikaa pysynyt tuossa ja kun se onnistui niin hyvin niin ajattelin kokeilla jos se vielä laskis vähän.

Tavoite on se 3-5kg alas päin ja päämäärä on huhti-toukokuussa.

Painon alenemista tärkeämpää on hyvä kunto! Ja siihen pyrin säännöllisellä liikunnalla ja epäterveellisen ruoan välttämisellä.

Tänään kävin tunnin jumpassa!

(Sen jälkeen tuli syötyä kananuggeteja, mutta yritän parantaa tapani.)

Voisi yrittää pitää viikossa vaikka muutaman salaattipäivän, helppoa se ei ole, koska aion liikkua kunnolla ja siihen tarvitaan kunnolla energiaa.

Onko jollakin terveellisiä ruokareseptejä?

Viime keväänä keittelin kasvissosekeittoja ja jos paino ei nyt muuten lähde laskuun niin pitää varmaan jälleen turvautua siihen.

Mulla ois ehdotus (tai en tiedä jos ootte jo tehnytkin näin..)

Jos laitettais tänne tietoa liikunnasta; mitä on päivän aikana tullut tehtyä ja minkä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi