Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Lokakuisten uusi viikko ♥

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pakko hehkuttaa, kun Jerri nukkui viime yönä heräämättä 22-07!!! En ollut uskoa silmiäni, kun aamulla heräsin :D Täytyy näköjään useampana iltana pitkittää tuota nukkumaan menoa, jos kerran sillä keinolla nukkuu aamuun asti.

Meillä näytti sitten olevan kallis viikonloppu. Ensin vanhin poika hävitti puhelimensa, siitä oli vielä akku loppu, ettei pystynyt soittamaan. Koti on käännetty ylösalaisin, eikä löydy mistään. Eilen sitten tyttö tuli kotiin ja se oli myös hävittänyt kännynsä :( Siinä oli sentään akussa virtaa ja yritettiin soittaa siihen samalla, kun etsittiin. Loppujen lopuksi siitäkin (ilmeisesti) loppui akku, eikä enää saa yhteyttä. Tyttö oli vielä ulkona, kun hävitti sen ja tottakai eilen satoi vielä lunta. Eli jos on jäänyt jo lumen alle, niin sekin vaimentaa sitä ääntä niin paljon, ettei kuulu. Kaiken lisäksi oli ollut mönkijällä ajelemassa pellolla, joten taitaa olla täysin toivotonta löytää :( No, oppivat varmaan tästäkin. Tyttö kun oli säästänyt yli vuoden rahaa tuota kännyä varten ja ehti olla sillä vain puoli vuotta. Saa nyt sitten alkaa säästämään uusiksi.

Mitähän muuta sitten... Laihiksesta ei taida tulla täällä yhtään mitään, kun koko ajan on synttäreitä ja on ihan pakko aina maistella kaikkia herkkuja. Ja eilen illalla sitten mies oli pelaamassa sählyä ja kotiin tullessa toi yllärinä iltapalaa suoraan mäkkäristä. Enhän mä tietenkään voinut siitä kieltäytyä. Ja sen jälkeen taas kauhea morkkis, kun piti syödä :( Millä ihmeellä saisi tuon itsehillinnän paremmaksi?!?!?

Jaahas, kello näyttää taas olevan sen verran, että täytyy alkaa pukemaan Jerrille vaatteita ja lähdetään hakemaan veikkaa eskarista!

Tuittuli ja Jerri 3kk

Vierailija
22/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo luulin että paremmin menee, mutta p*skat, tänään klo 10-11:30 Anja heräsi pihalla kolme kertaa. Välissä otin jo sisään ja annoin maitoa mutta heräs taas 20 minuutin kuluttua. Siitä epätoivoisesta olosta puheen ollen, nyt mulla on ihan älyttömän epätoivoinen olo... eilen meni jo paljon paremmin nuo unet, nukkui 3h ja 2h ja vain kerran piti hyssyttää. Tänään vaatteet täsmälleen samat ja lämpötila sama, mutta niin vaan herää koko ajan.

Epätoivoinen olo tulee siis siitä että joka kerta kun menen hyssyttämään niin esikoinen 1v10kk jää sisälle ilman valvontaa. Se ei vaan onnistu, siis en voi tehdä niin ja sydän syrjällään koko ajan miettiä että mitä esikoinen puuhaa.

Kertokaa että mitä ihmettä oikein teen?

Esikoinen nukkui ulkona aina monta tuntia putkeen, paitsi joskus 3-4 kk iässä oli jakso että piti käydä hyssyttämässä. Anjalla tää on jatkunut nyt jo 2-4 viikkoa aaltoillen, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Välillä jostain syystä nukkunut monta tuntia ulkona, välillä ei, mutta koskaan ei ole tarvinnut enempää kuin 2 krt käydä hyssyttämässä ja sitten on nukahtanut...

Aha, ja nyt alkoi esikoinen kiljua sängyssään, oli pakko panna päiväunille jo että pystyin hoitamaan Anjaa.

Coe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän sitä muistaisi edes murto osaa kommentoida...

Ekaksi Coelle, meillä esikoinen nukkui päikkäreitä ulkona juuri siten, että ihan jatkuvasti piti rampata heijaamassa vaunuja, se on tosi raivostuttavaa. Enkä keksinyt syytä moiseen. Esikoinen on kyllä ollut aina haasteellinen nukutettava. Nyt tämä lokamurunen nukkuu päikkärit hyvin ulkona, kun ensin saa hyvin unenpäästä kiinni. Itse teen niin, että lähden esikoisen kanssa ulos ja samalla on helppo heijata vauvan vaunuja/laittaa tuttia suuhun, kun kitisee ja yleensä nukahtaa sikeästi sillä aikaa, kun ulkoillaan. Uskon, että tuolle kitinälle ei välttämättä ole mitään syytä (kuten esim. vaatetus), vaan se kuuluu " ominaisuuksiin" . Tosiaankin sisältä ulos ramppaaminen on todella kypsyttävää. Minäkään en voi jättää esikoista yksin sisälle, jos vauvaa pitää ulkona hyssyttää.

Jollasta oli kiva kuulla, minäkin olin huhuillut ja huhuilen vielä edelleen, eli olisi mukava kuulla, että miten sait vauvan rytmin muutetuksi. Painiskelen edelleen saman ongelman kanssa, eli L nukkuu sikeästi päivät, jotta yöllä jaksaa valvoa.. Pari yötä sitten valvoimme 01:stä 06:een. Silloin meinasi todellakin huumori loppua ja epätoivo vallata mielen.

Esikko heräsi, mentävä

Vierailija
24/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkästä aikaa pari riviä kirjoittelis.. =)

Meidän Nelli-neitokainen, ihana, rauhallinen lokavauvellimme, on ruvennut olemaan aikas rasittava tapaus iltaisin ja öisin...

En siis todellakaan saa häntä millään nukkumaan ennen kun itse menen. Nelli on nyt sitten kuitenkin tottunut nukahtamaan vain ja ainoastaan tissi suussa (tai jos ei ihan suussakaan niin ainakin poskella =), vaikka niin vauvan synnyttyä ajattelin että tätä toista lasta en kyllä missään nimessä opeta nukahtamaan tissillä, mutta.... näin meni.

Iltaisin olen siis yrittänyt laittaa häntä nukkumaan tissin avulla, kun muuten ei onnistu. Ehkä hyvällä tuurilla nukkuukin 15-20min, jonka jälkeen herää eikä toivoakaan että nukahtaisi uudestaan (tai nukahtaa kyllä, mutta heti kun huomaa että äiti (lue:tissi) hävinny vierestä niin johan on tikkana pystyssä...) Ja eihän siinä sitten muu auta kun joko mennä itse myös nukkumaan tai ottaa tyttö takaisin valvomaan. (Rasittavaa siinä mielessä kun ei yhtään viihdy iltaisin muualla kun sylissä. Ja mä oon, melkeen voi sanoa että 24h lasten kanssa yksin, kun mies tekee yötyötä ja nukkuu tietty päivisin. Näin ollen ei oo yhtään hetkeä päivässä että ei olis jompi kumpi lapsonen hoidettavana.)

No joo, siis sitten kun ollaan molemmat päästy nukkumaan (Nelli nukkuu siis yöunet vain ja ainoastaan minun kainalossa eikä omassa sängyssä ollenkaan) niin alkaa se tunnin välein heräily ja äheltäminen. Ei kyllä nälkäkään mun mielestä niin vaivaa, koska kun saa tissin taas suuhun niin ei siitä kyllä maitoa paljon hörppäse. Kuitenkin tuo jatkuva heräily jota kertyy yhteen yöhön varmaan seitsemisen kertaa alkaa olla tosi rasittavaa. Luulisin että se helpottais jos sais tytön nukkumaan omassa sängyssä yöt. Sitäkin on kokeiltu mutta huonolla menestyksellä sen suhteen että ei oikein sinne nukahda.

Huoh... no aikansa kutakin...

Voi kunpa joku kehittäis vauvoille tarkoitetun tissi-simulaattorin mitä voisi sitten hyödyntää tällaisten " tissihirmujen" kanssa =D

Sitten seuravaan asiaan =)

Me oltais Nellin kanssa päästy rota-tutkimukseen ja olin aivan innoissani asiasta, mutta mönkään meni!

Viime maanantaina oli varattu ensimmäinen rota-rokotusaika ja lääkäri oli tehny alkutarkastuksen ja kaikki oli ihan ok. No sitten tuli hoitaja ottamaan alku verinäytettä kyynärtaipeesta. Ensimmäinen käsi; pari minuuttia kaiveltiin (kirjaimellisesti) ja etsittiin suonta, mutta ei tullut mitään. Totesi että pitää kokeilla toisesta kädestä... no toinen käsi; taas parin minuutin reipas kaivelu ja ihan kuivaa... Tyttö tietysti huusi ku syötävä ja kyllä teki äidillä pahaa kun omaa lasta noin huudatettiin

=( No kolmannen kerran saisi vielä kokeilla pistää ja sitten jos ei niin ei. Pienen tissittelyhetken jälkeen näin tehtiin ja ei edelleenkään saatu suonta napattua. " Valitettavasti te nyt sitten ootte se tilastollinen 1/100 jolta ei saada verinäytettä otettua" ... " kiitos kuitenkin mielenkiinnosta tutkimusta kohtaan ja olemme pahoillamme"

No eihän sille tietysti mitään mahda, mutta kyllä otti aivoon kun ihan turhaa oli koko rääkki pienelle. Ja harmittaa siinäkin mielessä kun olishan tuosta saanu sen rokotteen ilmaiseksi ja myös sen B-hepatiittirokotteen samalla. No mutta kun ei verta saatu otettua niin eihän sille voi mitään... harmi juttu!

Ja ihanaa! Meillä esikoinen aloitti kun kellon lyömällä, kun täytti 2v, hirvittävän uhma-kauden. No nyt saa ainakin iän puolesta oikeen luvan kanssa uhmailla, vaikka äidillä on sen suhteen pinna vähän liiankin kireellä =/

..hui, tulipas tässä nyt paljon valivalia =)

Enköhän tästä väistä takavasemmalle lepäämään hetkeksi, nyt kun esikoinenkin on pari tuntia vielä hoidossa

Ja uusia PK-treffejä minäkin odottelen jo!! =)

Hyvää viikonalkua kaikille!!

Vierailija
25/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaessani kyselen, että olisiko joku lokamami Mäntsälästä? Ilolla ottaisin vastaan tietoa ko. kunnan lapsijutuista, eli harrastusmahdollisuuksista, kuntalisästä en saanut selvää etc.

Nukkumisista vielä, eli siis hankalaa on täälläkin, öisin ei ole tällähetkellä mitään rytmiä. Imetän usein, mutta typyllä ei kyllä ole nälkä, yritän vain saada häntä nukahtamaan rinnan avulla. Itse pidän myös puolta vuotta sellaisena rajapyykkinä, että sitten ainakin jotain rytmiä jo pitäisi olla. Toiveissa olisi, että jo aikaisemmin. Onneksi aina välillä on öitä, että saa edes kolme tuntia nukuttua putkeen, niin hiukan paremmin jaksaa. Ja mies onneksi auttaa paljon. Hoitaa töiden jölkeen lapsosia muutaman tunnin, että saan levättyä silloin. Minulla on vaan sama ongelma, mitä Jollalla, että eipä meinaa enää unta tulla silmään, mutta saapahan ainakin levättyä, sekin auttaa jo vähän oloon. Ja ulkona liikkumisella on kanssa hyvä vaikutus, onneksi nyt on ollut muutamana päivänä ihania ilmoja.

Painonpudottajiin liityn minäkin, tosin ihan hillitysti yritän edetä, koska imetän pelkästään. Mutta 70 kilon alle on nyt päästy, jee. Tavoitepainona 58, mutta siihen saa mennä aikaa, josko syksyyn mennessä, se voisi olla hyvä tavoite.

Kaikille paljon voimia, tuntuu, että kolmen kuukauden ikä on monelle lokamuruselle hankala.

K&L, melkein kolme kk

Vierailija
26/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mitä itse tein. Meillä siis kärvisteltiin koliikin kanssa marraskuun alusta jouluviikolle. Sitten loppui vaivat, mutta yöllä oli hereillä silti yleensä 04-05, kunnes nukahti yöunille :O Oli jäänyt varmaan rytmi päälle. Kipujen jälkeen kuitenkin päiväunet venyivät tooosi pitkiksi. Nukkui pääsääntöisesti 6-8 h, joskus ylikin. Tätä jatkui vajaa 2 vkoa, kunnes joidenkin vastusteluista huolimatta aloin varovasti herätellä 3-4 h päiväunien jälkeen. Otin pihalta sisälle ja aloin varovasti riisumaan, laitoin valoja ja juttelin, kyllä se yleensä siitä sitten heräsi. Ekat päivät oli kyllä aika hirveitä, kun oli tosi itkuinen. Tietysti oli väsy. Mut kyllä ne siitä sitten siirtyi, tosi nopeestikin. Varmaankin viikko tästä, niin meillä nukuttiin pitkä pätkä yöllä ja lyhyet päivällä. Nyt on ollut reilu viikko tosi ihanaa. Nukkuu sen 7-8 h ekana yöpätkänä, sitten syö ja nukkuu vielä 3-4 h. Siispä tosi hyvin!

27/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana käydä taas ulkona kun oli lunta ja pakkasta.

Coe: meillä esikoinen nukkui kans jotain 3h unia ulkona, mutta tämä kuopus ei ala nukkumaan yhtään! Max 1h on nukkunu putkeen, mutta ei muuten rauhotu ollenkaa sinne. Enkä jaksa sitte enää edes joka päivä laittaa ulos, kun helpompi on sitä tuttia laittaa suuhun sisällä.. oon aikalailla jo luovuttanu ton asian suhteen. Tämä nyt vaan on tätä tyyppiä, ettei ala ulkona nukkumaan. Nukkukoot sitte sisällä :) Pääasia että nukkuu.

On kyllä ulkona nukkunu sillee 2h että oon kokoajan hyssyttäny (kun ollaan pihalla) mutta sillonki heräilee vähän väliä.

Laihutus: Painon suhteen ei mitään muutosta...ilmeisesti olen huijannut itteäni herkkujen suhteen :b No, uusi viikko alkoi ja tälle viikolle on tuota liikuntaakin tiedossa vähän enemmän. Jes! :)

Meillä yöheräilyt senku jatkuu, viime yönäki saldo oli 4x. Että silleesti.. ei mukavaa, mutta minkäpä sille mahtaa.

(Täällä haisee kakka!! -esikoinen, en minä ;) )

Vauva teki eilen semmoset puklut että huhhuh... ei puklaa juuri koskaa, eilen sitte ruikkas varmaa litran verran tavaraa suoraan mun ruokalautaselle :O Luulin jo että on mahatautia, mutta ei se tainnu ollakkaa.

Mutta nyt kakkapesulle ennenku ilmanlaatu muuttuu pysyvästi huonolaatuseksi..

Jääsydän

Vierailija
28/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun on maassa lunta ja aurinkokin yrittelee välillä pilkahdella! Kummasti sitä mieli piristyy heti.

Meillä vaan flunssat jatkuu isommat lapset ovat kolmatta viikkoa räkätaudissa ja viime torstaina nousi vauvaankin kuume. Kuumetta ei onneksi enää ole, mutta kamala nuha ja yskä! Kurjaa kun ei meinaa imetyksestäkään tulla mitään, kun tyttö on niin tukkoinen. Toivottavasti menisi pian ohi!

Nukkumisesta, meillä Sanni rupesi nukkumaan yöt heräämättä, kun aloin antamaan vähän maissisosetta iltaisin. Parin päivän soseen annon jälkeen tosin piti lopettaa maisiin anto, kun tytölle nousi mahdoton kuivaihottuma käsiin ja jalkoihin. Eli ilmeisesti maissi kin kuuluu kalan ja nikkelin lisäksi meillä allergisoiviin juttuihin. Siirryin antamaan päärynää ja ihottuma lähti. Nyt mennään tosin pelkällä maidolla, kun on ollut kipeänä niin ajattelin että saa ainakin tarpeeksi nestettä siten. Illalla käy nukkumaan 00-01 ja herää yleensä 7-9 aikoihin. Joskus herää kerran syömään.

Viikonlopun pinoa en ole vielä kerennyt lukaisemaan, joten hiukan pihalla jutuista...

Mulla ei oo paino laskenut viime vikosta mihinkään, tosin herkut on kyllä maistunutkin entiseen malliin. Mitenhän sitä saisi itseään hillittyä tuon syönnin suhteen? Tänään olisi taas parintunnin jumppa rupeama illalla.

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

neljäs ja sanni 12vk

Vierailija
29/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kun Eikku kirjoitti Rota-rokotetutkimuksesta, ettei verinäytettä saatu otettua. Me saimme myös tytölle kutsun tutkimukseen, ja mielelläni osallistuin, vaikka tutkimus tiesikin muutaman kymmenen kilometrin ajomatkaa Turkuun.

Meilläkään ei saatu otettua verinäytettä kummastakaan kädestä :( . Meillä tosin hoitaja etsi aikansa kummastakin, mutta ei onneksi " ronkkinut" liikaa, vaan vain kerran koetti ottaa toisesta kädestä. Mutta toki se suonen etsiminenkin, kun pienellä on se kiristysjuttu kädessä, itketytti. Luulin, että tässäkö se meidän tutkimukseen osallistuminen nyt oli, mutta ehdottivat, että otettaisiin verinäyte päästä! Lääkäri otti sen, ja hetken kirpaisi, ja olihan tyttö vähän rajun tappelupukarin näköinen se laastari otsassaan jälkeen päin, mutta olin ihan tyytyväinen, että saatiin osallistuttua tutkimukseen. Tosin odotushuoneessa pois mennessämme tutkimukseen odottava äiti kysyi, että otetaanko verikoe päästä, kun meidän laastaripäätä kanniskelin ;) Sanoin sitten, että ei sentään, että tämä on poikkeustapaus! Seuraava verinäyte otetaankin tutkimuksessa vasta vuoden ikäisenä, joten eiköhän silloin ne suonetkin löydy paremmin.

Ja toinen, tosi TÄRKEÄ asia ;) , saatiin myös Osuuspankista postia, ja käytiin hakemassa tutustumislahja ja avaamassa Emmalle tili (olin muutenkin ajatellut avata). Lahjaksi saatiin Marimekon oranssi unikko-tuttipullo (joku oli vissiin saanut vastaavan ruokalapun) ja tilille saatiin lahjatalletus 8,5 euroa !

Muuten Emma kasvaa hyvää vauhtia ja on tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Suurin vaikeus vauva-taapero -arjessa onkin nyt esikoisen yöunille nukutus ja yöheräilyt. Emma nukkuu hyvin, herää yleensä kerran yössä syömään, joskus harvoin kahdesti. Ja muutama 22-7 nukuttu yökin on jo takana.

Laihduttaa pitäis täälläkin. Neljä kiloa on vielä plakkarissa raskausajalta, mutta ihanteellinen olisi tiputtaa siitä vielä melkein kymmenen lisää, niin olisin samassa painossa kuin ennen esikoisen odotusta.. Nyt olen kyllä koettanut (samoin kuin moni täällä) vähentää herkkuja ja syödä vain " normaalisti" , täysimetyksellä kun mennään, niin ei voi kauhean rajusti yrittää laihduttaakaan. Ja vaunulenkkejä olen nyt tehnyt tosi paljon, ja koettanut korvata auton kävelyllä niin usein kuin mahdollista. Ehkä se siitä sitten joskus..

Nyt molemmat tytöt ovat päiväunilla, joten ansaittujen kahvien paikka ;)

toukonen & Emma kohta 3kk

Vierailija
30/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tärkeimmät - kiva, että JOLLA, WADES + MUUT " kadoksiisa" olleet tulitte jälleen meidän iloksemme, teitä on huhuiltukin täällä jo. Ja missäs luuraa MIANNI????? Nopsaan kertomaan kuulumisia;-)

Meillä ongelmaksi on nyt muodostumassa tuo masu elikkäs ihan älytön pulauttelu. Voi sitä määrää joka tuolta pienestä suusta ja kurkusta tulee. Vaatekertoja menee sekä äidillä ja tytölle useita päivässä, sitä puklua on täynnä lattiat jne jne...

Nytkin tänään on ollut koko Lilian pienen elämän pukluisin (voiko nuin sanoa??) päivä. Itkua ja velliä on riittänyt ja paljon. Tyttö nukahti sitten kuitenkin tissille tuossa pari tuntia sitten ja vieläkin nukkuu sängyssään. Toiv. olo on paremopi kun herää. Lilia söi viimekin yönä 4 (!!!!!) krt, joskin noista kerroista 3 tapahtui 04-06 välillä joten annoin tissiä kun neiti heräsi eli ilmeisesti heräsi jostain muusta syystä mutta kun ei tuttiakaan syö niin annan tissiä. Minä kun en millään viitsisi opettaa neitiä ainakaan kanteluun tms. Mutta pakostihan tuollaisella syömisellä sitten puklataan koko aamupäivä;-) Kakkaa ei ole mysökään tullut toissapäivän jälkeen joten sekin lienee syynä " ylen" antamiseen. Joka tapauksessa itkuinen neiti on ollut. Kiva kun juuri oli ystävä joka odottaa esikoistaan kylässä kun LIlia kitisi ja itki koko ajan... Meidän rauhallinen ja kiltti vauva muka;)

BERNUSKI; täällä vauvauinti maksaa 10e/krt - miten suuri ero 60km säteellä!!!

Me sitten tänään varattiin talvilomareissu - lähdetään Iso-Syötteelle viikoksi tuossa keväällä! Oltiin viime keväänä Levillä ja ihanaa oli. Nyt ei niin kauas viitsitä kahden kanssa lähteä mutta johonkin on päästävä. Esikoinen on varmaan aivan haltiossaan kun nyt jo ymmärtää noista talvileikeistä;) Meillä on hääpäiväkin siinä ihan lähellä jos päästäisiin miehen kanssa oikein rentoutumaan kun mun vanyhemmat lähtee mukaan. Nyt vaan pitää alkaa säästämään, että saadaan käyttörahaa tarpeeksi mukaan ja mökki tietty maksaa kanssa ihan riittävästi.

Nyt LIlia heräsi, palaan asiaan vielä myöhemmin.

PS. Mentiin aamulla jo kahdeksalta lumitöihin pihalla - ai että oli ihanaa! Täällä lunta satoi kyllä paljon eilen. Esikoinenkin nukkui taas miltei 3 tuntia päivälä kun sai niin touhottaa pihalla heti aamusta. Illalla neiti pääsee tätinsä kanssa ratsastustallille. Emma on käynyt jo 3 krt ratsastamassa kun tätinsä on niin heppahullu. MInä en niistä niin piittaa mutta pääasia että tyttö tykkää!

Nazu ja flikat

Vierailija
31/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKKU: me ilmeisesti törmättiin sitten viime ma!! :) Olitteko joskus 11 jälkeen vielä siellä rokoteklinikalla (Espoossa)?. Me tultiin silloin sisään ja ymmärsin sun(?) ja hoitajan puheista, ettei näytettä oltu saatu.. Pahoittelut siitä!

COE: meillä on harvinaista herkkua, jos nukutaan 2h päikkäreitä esim. viidellä hyssytyksellä... Yleensä käyn partsilla 20 kertaa tai sitten tyttö herää 45min unien jälkeen. No, kai tän on oltava vaikeaa, kun 1½kk on nukuttu jo 10-12h yöllä yhdellä syötöllä...

LAIHIS: Nyt oli tippunut viikossa -800g eli yhteensä 2,2kg/2 viikossa. Vielä 5,3kg lähtöpainoon...

Vierailija
32/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AXELARA: Vissiin sitten oltiin samaan aikaan siellä klinikalla! =) Espoossa oltiin ja kyllä vielä niihin aikoihin klinikalla koska 10.00 oli meillä aika varattu. Huomasin että siinä istuskeli pari äitiä vauvoinensa kun lähdettiin... Teillä vissiin meni kaikki ihan ok?

TOUKONEN: meillä hoitajat puhuivat kanssa että lääkäri voisi ottaa näytteen myös päästä, mutta siellä ei ilmeisesti ollut kuitenkaan sitä kyseistä(1) lääkäriä paikalla joka suostuu näytteitä ottamaan, joten meiltä ikävä kyllä jäi homma siihen...

Tytöllä oli EMLA-laastarit molemmissa käsissä ja nekin kuulemma joiltain saattaa hankaloittaa näytteen ottamista kun suonet jotenkin " karkaavat" ?

Jälkeenpäin vaan mietiskelin että olisikohan tuo näytteen ottaminen mahdollisesti onnistunut joku toinen päivä, tiedä sitten(en kuitenkaan paikan päällä sitä tajunnut kysellä ja meidän paikka on varmaan jo täytetty jollain onnekkaalla varasijalaisella =)...

Vierailija
33/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on puoli taloa rempan vuoksi " pois pelistä" mukaanlukien se huone, missä tietokone on.. eli en pääse ainakaan viikkon omalle koneelle. Nyt vaan pikaseen kirjauduin, kun ollaan anoppilassa saunomassa.

Kaikki on hyvin, terveitä ollaan oltu ja lapset tyytyväisiä. Tuomas syö, naureskelee, juttelee ja nukkuu :)

Julian 2-v synttäreitä vietetään ens lauantaina (terkkuja Nazulle ja Emmalle :)

Mutta en nyt millään kerkee lukemaan teidän kuulumisia enkä enempää kertomaan omistani.

Vierailija
34/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos tsempittelyista taman pikkutinttaran kanssa! Se varmaan auttoi, silla huomattavasti on nyt helpompaa! Muutos tuli yhdessa yossa, kuten Bernuskikin kirjoitti! Meilla taalla viime torstaiaamuna heraili ihan eri vauva kuin aikaisemmin. Siina se jokelteli kainalossa silmat pyoreina ja suu niin levealla hymylla kuin vaan olla voi. Siita lahtien on ollut kuin aurinko. Kitisee vain hieman kun alkaa olla nalka tai alkaa vasyttelemaan, mutta ei sellaisia kamalia huutokohtauksia ja tuntitolkulla jatkuvaa itkua. Naureslekee, jokeltelee ja seurustelee hyvantuulisena, aikaisemminhan vain itki jos oli hereilla. Sitterissa tykkaa istua ja katsella, jumppamatollakin viihtyy ja huutelee sielta omia juttujaan ja paikkarit ottaa keinussa. Meilla on sellainen Gracon pattereilla toimiva keinu johon saimme onneksi nukahtamaan silloinkin kun oli tosi vaikeaa. Ja yot nukkuu hyvin kuten ennenkin. Voi tata onnea ja autuutta.

Mieskin lahti taas reissuun ja on poissa 10 paivaa. Olin jo ihan loppu ajatuksestakin ja meinasin, etta lahden itsekin Emilyn kanssa Suomeen. Mutta en nyt sitten halunnutkaan lahtea kun tuo pikku-ihanuus onkin noin helppo! Tuo matka kun on niin rankka eika meilla nyt mitaan hataa taalla ole. *Koputtaa puuta*, toivottavasti tama vaan jatkuu tallaisena!

3kk laakarissa kaytiin perjantaina. Ptuutta oli 61 cm ja painoa 6400g. Taysimetyksella vielakin mennaan.

Nyt lahdetaan tasta ulkoilemaan, upea ilma tuolla. Ja mukavaa kun neiti ei enee huutele tuolta vaunuista eika tarvitse naama punaisena tuolla lykkia.

T. Millian ja Emily

Vierailija
35/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLIANillahan oli todella hyviä uutisia:) Hyvähyvä Emily! Ja mikäs sitä Liliaa noin risoo:o Onneksi huonot kaudet vaihtuvat hetikohta taas parempiin;)

Kiitos OP-infosta, kai sitä vois unikko-pullon tai -ruokalapun käydä hakemassa. Ajattelin tehdä heti kättelyssä selväksi, että tiliä en aio avata. Jos alkaa inttämään niin lähden pois, vaikka sitten ilman lahjusta...

Meillä on huomenna neuvola, edellisen kerran oli marraskuun lopussa joten veikkaanpa että Elli on kasvanut siitä aikasta paljon. Tulen huomenna kertoilemaan kuulumiset. Eka piikkikin (sitten synnärin) tulee, toivottavasti ei aiheuta mitään ikävää. Esikoiselle pari ekaa rokotusta sai aikaan ainoastaan uneliaisuutta, nukkui melkein koko päivän niiden jälkeen. Pitääkin vielä tarkistaa onko meillä niitä pienempiä suppoja enää lääkekaapissa JOS tulee tarve.

S-IIRIKSELLE ja miksei muillekin vinkki isompien lasten särkylääkkeistä: (mullekaan ei enää tulisi mieleenkään laittaa esikoiselle suppoa, kuumeen antaa kiltisti mitata kainalosta, odottaa innokkaana sitä piippausta, mutta suppo ei taitaisi enää upota)...mutta siis se vinkki eli PamolF(?)-merkkinen lapsille tarkoitettu särkylääke on ainakin meillä esikoisen toimesta todettu hyvän makuiseksi, pyysi oikein lisää kun kerran jouduin antamaan. Taisi olla banaaninmakuinen, murskasin pieneen määrään vettä kun oli aika isoja ne tabletit. Nestemäinen Panadolkin kelpaa.

No joo, täytyy kai mennä nukkumaan, kun alkaa jotenkin ajatus harhailla... Palaan huomenna asiaan virkistynein aivoin:)

-L-

36/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin vaan sanoo omanki mielipiteen :) Meillä on ollu nuo Pamol F:t käytössä, ja tosi hyvin esikoinen alkuun otti ne. annoin vaan suoraan suuhun, se sulaa hirmu nopeesti. Mutta nykyään sylkee sen pois, joten käytetään kanssa tuota nestemäistä panadolia. Ihan hyvän makusta seki.

Kuumeen oon mitannu laitokselta asti aina kainalosta, kun ne mittas siellä sairaalassaki niin. Ihan hyvin antaa esikoinenki mitata sen sieltä. Ei kannata turhaa pepusta koittaa mitata, ei taho nuo yli vuosikkaat siihen enää suostua ;)

Mutta paranemista kaikille sairastaville!

Jääsydän

Vierailija
37/55 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heätys klo 05.40!! Lilia rupes jokeltamaan niin iloisesti että päästin nousta ja sieltähän se sitten tuli - kauan odotettu kakka:) Neiti on taas oma iloinen ha hymyilevä itsensä elikkäs se pulauttelu johtui vaan varmaan siitä että oli kaikki " röörit" täynnä. Meillä oli pisin kakaton kausi eli 2 pvää, yleensä kun tuo neiti tuppaa kakkaamaan n. 6 krt päivässä;-)

Mulle tuli sitten illalla kurkku tosi kipeäksi ja yön aikana vaan paheni. Luulen että sain eilen kylmää kun tein pihatöitä ja sukat kastu ja olo oli siitä lähtien viluinen. Yritän päästä nukkumaan kun tytöt menee nukkumaan. Harmittaa kun nyt olis paras mahdollinen lumiukon teko keli pihalla mutta en kyllä yksinkertaisesti jaksa kautta tarkene mennä pihalle kun on niin flunssainen olo. Pitää varmaan ajelle mummolaan että esikko pääsee ulos hetkeksi aikaa (ja minä saan nukkua Liian kanssa....).

Meillä olis tosiaan lauantaina Miannin tavoin (terkkuja takaisin Juulialle;) esikoisen 2-v juhlat (Sniif..). Ihan lähisuku eli mummut, papat, tädit, sedät ja eno on tulossa sekä tietty kummit. Siinä on tarpeeksi vilinää jo! Jätän siivoukset ja leipomiset loppuviikkoon. On tuo niin ihana tuo esikoinen että ihan pahaa tekee kun ajattelee miten nopeasti aika meni tähän pisteeseen. Kohta se LIliakin on jo nuin vanha. Niinkuin joku totesikin että onneksi me äidit ei vanheta samaa vauhtia;)

No, taidanpa mennä tyttöjen kanssa jatkamaan aamutoimia ja kohta voidaan kömpiä takaisin sänkyyn, esikoinen sanoi että mennään nukkumaan (joo se on eriasia malttaako nukkua kuitenkaan sit kun sänkyyn mennää..)

Nazu

Vierailija
38/55 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti myötätunnoista ja muitakin huonoja päikkynukkujia siis löytyy. Meillä tosiaan toi tuottaa ikävää ongelmaa siksi, kun esikoinen jää aina yksin tekemään " god knows what" ... en tiedä onko nyt muuta vaihtoehtoa kuin yrittää nukuttaa sisään sitten, ongelmanahan siinä taas on kun Anjalla ei ole sänkyä ollenkaan... äh. On niin monimutkaista.

Mä en vaan ymmärrä mistä tuo johtuu tuo heräily, kun sitten välillä taas nukkuu paremmin, eilenkin sitten niiden kolmen herätyksen jälkeen kuitenkin 1,5 h. Ja illalla taas 30 min.

Harmittaa siksikin, kun ei oikein tahdo energia tahi aika sitten riittää muuhun kuin lapsenkaitsentaan, juuri kun ehdin luvata töissä että voin ruveta taas vähän tekemään hommia että muutkin pääsevät omissaan eteenpäin. Taas yhden ison projektin kokoonkursiminenkin kolkuttelisi ovella. Vitsi kunpa meillä olis joku toinenkin joka osaisi tehdä näitä, mutta kun ei ole... toivon että tänään saisin typyt nukkumaan yhtaikaa pari tuntia niin että saisin edistettyä tuota proggista. Aika sekavalta näyttää toistaiseksi kun oli koko talous hereillä klo 6:40.

Nyt alkaa esikoisen aamukiukut, kun iskä on lähdössä töihin. Pitää mennä.

Coe

Vierailija
39/55 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähdetään ulos (onkin monta päivää siitä kun viimeksi kävin kaksin esikoisen kanssa pihalla, kun unirytmit on estäneet). Ensin piti kuitenkin vähän käydä hehkuttamassa...

GRADUNTEKIJÖILLE että avasin eilen gradutiedoston ja ymmärsin tekstiä ja kuulkaas, tempaisin ja kirjoitin samantien puolet pohdinnasta!!! :) Tulokset siis on olleet valmiina jo pitkään mutta pohdintaa en ole saanut kirjoitettua. No, voitte kuvitella kuinka " laadukasta" teksti oli kun kirjoitin sen yhdeltä istumalta :D Vaatii ehkä hieman parantelua. Mutta pääasia on että pääsin taas sen kimppuun ja toivottavasti saisin joskus palautettuakin... :)

Ja TUITTULILLE piti vielä sanoa että mikä sattuma, se meidän tiiraama rivari on juuri Puistotieltä :) Tosin mies on ollut koko ajan innostuneempi Tuusulasta kuin Porvoosta ja nyt onkin bongattu sieltä erittäin potentiaalinen uudiskohde, josta itsekin olen alkanut innostua. Saa nähdä mihin päin tässä kallistutaan. Molemmilla kohteilla on hintaa niin että heikompia hirvittää, ainakin itseäni... :/ Mutta vielä tyhmemmältä tuntuu maksaa koko vuokra ihan tyhjästä joka kuukausi.

Ja sit tuosta meitin uniongelmasta vielä se piti sanomani, että onneksi vähän helpottaa viikon päästä, sillä meidän kaksi KISSAA muuttavat meiltä pois ja silloin voin sentään ulko-ovi auki hyssytellä Anjaa. Kissojen poisanto tuli ajankohtaiseksi kun toinen niistä rupesi pissailemaan ihan kunnolla ympäriinsä, ja toisaalta näin pienessä asunnossa niistä koituu myös kaikenlaista muuta haittaa kun toinen on tosi kovaääninen kissa. Monta kertaa lapset heränneet kun toinen maukuu tai jahtaavat toisiaan, ja se pelottaa esikoista. Olemme siis ihan kypsiä nyt antamaan kissat pois, 8,5 v ne on ehtineet meillä olla. Toivottavasti pääsevät vielä hyvään kotiin.

Nyt taidan ruveta pukemaan että pääsis sinne ulos asti. Anjakin on nukkunut 35 minuuttia eteisessä, kohta varmaan herää kuitenkin.

Pirteää tiistaita kaikille!

Coe + typyt

Vierailija
40/55 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen taustaillut ja lueskellut juttujanne!

Nyt ajattelin vähän itsekin kirjoitella. On hetki aikaa, ennen kuin lähdetään... tadaa.. äiti-vauva-jumppaan!!! Aika jännää! Mitähän siellä tehdään... Sain kaksi kaveria vauvoineen mukaan.

Niin, elikäs meillä on 3 kk ja 1 vko poika ja kaikki on sujunut aika hyvin, paitsi imetys. Alkuun poika itkeskeli vähän ja mutta nyt viimeisen kuukauden ainakin on ollut kovasti tyytyväinen ja iloinen kaveri.

Imetys tosiaan meni ihan plörinäksi. Mulla kun se sattui alusta sinne 2,5 kk asti koko ajan, sain rintatulehduksia kaksi ja rinnanpäihin tuli vielä joku bakteeritulehdus, jota hoidettiin hiivana. Vasta nyt on lähtenyt paranemaan, maito on sitten kuitenkin tietty jo loppunut, joten Nannilla mennään. Ihan hyvin sujuu sen kanssa.

Poika nukkuu hienosti, nytkin nukkui 9,5 tuntia putkeen ja sitten väsähti vielä noin tunniksi nukkumaan. Päikkärit sujuu hyvin, kun poika näyttää väsähtäneeltä, laitan petiinsä ja sinne usein nukahtaa tutin kanssa.

Me vaunutellaan melkein päivittäin ja ollaan käyty väliin kaupungilla ja kyläilemässä ja välillä oleillaan kotosalla vaan puuhastellen.

Poika kääntyilee milloin mitenkäkin, jotenkin kutenkin on menty selältään masulleen, vähän " tyrkkäsin vauhtia" :) Tarttuu paidasta, peitosta ja hipeltelee lelujaan. Hymyilee paljon, muutama naurun hörähdys on kuultu, ei kuitenkaan vielä paljoa.Kiljahtelee iloisena tosi paljon:)

oikein ihanaa vauvaelämää täällä!

Nyt täytyy jo mennä kiireellä!

terveisin Alisa ja poitsu