Ystävä auttoi vanhaapoikaa arjen askareissa: Mies kuoli ja jätti 1,6 miljoonaa euroa Valtion käsittelyn jälkeen ystävälle jäi 20'000
Kommentit (38)
Reilua tosissaan. Niin ystävät tekeekin, auttaa. Eikä raha käy mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti ollut sitten niin hyvä kaveri vaikka auttoikin, kun testamenttia ei tehnyt kaverin hyväksi.
Oli jutun mukaan aika säästäväinen.
Mikäli olisi arvostanut auttajaa ja antamaansa apua niin olisi kyllä hennonut tehdä testamentin hänelle.
Oikeastaan olisi ollut jotenkin järkevääkin tutulle tehdä.
Järkevää? Millä tavalla sillä on vainajalle mitään merkitystä, meneekö perintö kaverille vai valtiolle?
No kyllä minä perintöni mieluummin annan kaverille kuin valtiolle. Kyllä siinä on tunnemerkitystä paljonkin. Ihmettelen kyllä, ettei mitään testamenttiä tehnyt tai sitten sitä testamenttia ei ole vielä löydetty. Tiedän tapauksen, jossa testamentti löytyi vasta v
Mitenkäs se on mahdollista kun lokeron omistajan kuoltua lokeron sisältö listataan pankin henkilön läsnäollessa perukirjaa varten?
"Et tunne mitään kun olet kuollut.
Onko testamenttisi _nyt_ kunnossa siltä varalta että kuolet tänään?"
No nyt tunnen ennen kuolemaani ja kyllä on testamentti tehty ja asianomaisille olen ilmoittanut missä se on tallessa. Omia lapsia ei ole ja sen takia testamentin olen tehnyt.
No nyt oli otsikko kivan sukupuolineutraali. Siis ystävä auttoi.
Ei ilmeisesti kuitenkaan riittävästi koska jäi ilman testamenttia.
Tuskin kukaan auttaa toista siksi, että odottaa että saa tältä perintöä kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Et tunne mitään kun olet kuollut.
Onko testamenttisi _nyt_ kunnossa siltä varalta että kuolet tänään?"
No nyt tunnen ennen kuolemaani ja kyllä on testamentti tehty ja asianomaisille olen ilmoittanut missä se on tallessa. Omia lapsia ei ole ja sen takia testamentin olen tehnyt.
Asianajotoimisto sen teki eikä maksanut kuin jotain 200 euroa ja työkaverit sen sitten todistivat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olisin kipannut koko summan kaverille ennen kuin valtiolle...
"Mitenkäs se on mahdollista kun lokeron omistajan kuoltua lokeron sisältö listataan pankin henkilön läsnäollessa perukirjaa varten?"
En muista tarkemmin miten tuossa noin kävi, mutta tapahtui lähipiirissäni ja siitä syntyi sitten melkoinen soppa, kun perinnöt oli jo jaettu. Siinä tuli jopa sukuriitaa, mutta lopulta asiat saatiin ratkottua kaikkien mieliksi vaikka homma ei kuitenkaan mennyt testamentin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan auttaa toista siksi, että odottaa että saa tältä perintöä kuoleman jälkeen.
Jostakin syystä olen kuitenkin nähnyt useamman tapauksen missä huonokuntoista varakasta alkaa liehittelemään useampikin ei niin aiemmin hyvä ystävä.
Nuo testamenttia haluavat järjestöt toimii suoremmin koska ne ei edes yritä olla ystävä tai auttaa tulevaa vainajaa muuten kuin pääsemään rahoistaan sitten kun aika jättää. Pelkästään pyytävät testamenttia.
Tehkää ihmiset ajoissa niitä testamentteja. Älkää olko uunoja kuten aloituksen vainaja.
Minulle kävi myös niin että hoisin hyvää ystävää laittamalla ruokaa hänelle , rahat omasta taskusta, ja hoidin, ajoin ,vein sairaalaan ym ym.Lopulta löysivät erään perijän joka ei edes kuitteja vastaan antanut takaisin rahoja jota laitoin hänen ruokiin.
Asiaan kuuluu että hän oisi joutunut kadulle ilman minun apua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi myös niin että hoisin hyvää ystävää laittamalla ruokaa hänelle , rahat omasta taskusta, ja hoidin, ajoin ,vein sairaalaan ym ym.Lopulta löysivät erään perijän joka ei edes kuitteja vastaan antanut takaisin rahoja jota laitoin hänen ruokiin.
Tokko tuolta olisi perintöä jäänytkään mikäli tilanne noin huono että kadulle kämpästä ilman auttamistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokko tuolta olisi perintöä jäänytkään mikäli tilanne noin huono että kadulle kämpästä ilman auttamistasi.
Niin ei varmaan saanut mitään perintöä, mistä maksaa ruokia, kun kaikki ihan varmasti meni niihin hautajaiskustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tunne tilannetta.Lyhyesti.Hänellä oli häätö päällä sekä isot pinot maksamattomia laskuja.Möin hänen kanssaan mökin ja siitä jäi noin miljoona kruunua nettona perijälle joka ei ole koskaan tavannut minun ystävätärtä.Kadun että en ostanut mökkiä itselleni kun alennusmyynnillä myytiin ,oli kiire saada rahat kokoon laskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti ollut sitten niin hyvä kaveri vaikka auttoikin, kun testamenttia ei tehnyt kaverin hyväksi.
Oli jutun mukaan aika säästäväinen.
Mikäli olisi arvostanut auttajaa ja antamaansa apua niin olisi kyllä hennonut tehdä testamentin hänelle.
Oikeastaan olisi ollut jotenkin järkevääkin tutulle tehdä.
Järkevää? Millä tavalla sillä on vainajalle mitään merkitystä, meneekö perintö kaverille vai valtiolle?
No kyllä minä perintöni mieluummin annan kaverille kuin valtiolle. Kyllä siinä on tunnemerkitystä paljonkin. Ihmettelen kyllä, ettei mitään testamenttiä tehnyt tai sitten sitä testamenttia ei ole vielä löydetty.
Ehkä ei vaan tiedetty, että vainajalla oli lokero siinä pankissa. Olen eri, mutta me tiedettiin, että jossain pankissa rahaa on, mutta ei mitään hajua, että missä pankissa. Otin eri pankkeihin yhteyttä, onko tällä henkilöllä mahdollisesti tili täällä jne...
Hei ihan rehellisesti .Eikö suku peri niinkuin täällä Ruotsissa.Ei voi olla ettei ketään sukulaista löydetty.Täällä ne kaivetaan kiven kolosta jos vaan löytävät , muussa tapauksessa menee rahat valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olisin kipannut koko summan kaverille ennen kuin valtiolle...
Kunnon kokoomuslainen loppuun asti.
Et tunne mitään kun olet kuollut.
Onko testamenttisi _nyt_ kunnossa siltä varalta että kuolet tänään?