Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä oman hiusvärin kasvattamiseen

Vierailija
24.02.2024 |

Aika hurjalta näyttää tuo juurikasvu tällä hetkellä, oma väri vaaleampi kuin värjätty osuus. Mitään värjäämistä ei kannata ehdottaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa joka kuukausi 1cm eli vaan anna ajan kulua äläkä tee mitään.. ketään ei oikresti kiinnosta sun tukka miltä se näyttää. Käytä vaikka pipoa jos muka niin ahdistaa

Vierailija
2/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvaa joka kuukausi 1cm eli vaan anna ajan kulua äläkä tee mitään.. ketään ei oikresti kiinnosta sun tukka miltä se näyttää. Käytä vaikka pipoa jos muka niin ahdistaa

Itseäni kyllä kiinnostaa..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja kaljuksi. Enkä edes vitsaile. Helpoin tapa saada oma väri. 

Vierailija
4/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja kaljuksi.

Vierailija
5/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ajamassa kaljuksi. Ihan kauhea ajatuskin.

Ap

Vierailija
6/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka värjäämistä ei kannattanut ehdottaa, niin ehdotan silti. Onnistuisiko värjäyttää hiukset vielä kerran, mutta nyt mahdollisimman lähelle sitä omaa väriä? Mulla tehtiin kertaalleen noin, sitten vain kasvattelin ne vanhat värit pois.

Vierailija
7/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitatin vaaleita raitoja, jotka häivyttivät juurikasvun. Nyt on oma väri kasvanut.

Vierailija
8/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ajamassa kaljuksi. Ihan kauhea ajatuskin.

Ap

Et voi antaa kasvaa omia aikojaan mutta et voi ajaa kaljuksikaan? No mitäpä tähän sitten vielä ehdottaisi? 

Vierailija
9/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa värjätä lähelle omaa väriä tai ottaa raidat. Muuten se väri näyttää hirveälle eikä oikein ole vaihtoehtoja kuin leikata mahdollisimman lyhyeksi, jos se häiritsee kovasti.

Vierailija
10/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää koko tukka pikimustaksi. Se sopii tosi hyvin suomaliselle naiselle. 

Vierailija
11/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oman sävyn lähelle värjäämäistä ei kannata ehdottaa, niin ei siinä oikein auta mitään muuta kuin antaa hiuksien kasvaa itsellään ja leikata sitten värjätyt latvat pois heti, kun juuri on kasvanut niin pitkäksi, että on itselle riittävän pitkä.

Vierailija
12/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tummempaa väriä pitäisi saada jotenkin lähemmäs omaa väriä. Eli haalistuttaa. Voit koittaa tehdä itse jotain hunaja/sitruuna/hoitoainelitkuja ja iskeä ne päähän pitkäksi aikaa. Paras keino olisi kyllä sen värjätyn osion raidoittaminen: ohuen ohutta vaaleampaa raitaa. Mutta älä tee raidoitusta itse, se on vaikea homma. Kaveri avuksi tai mieluiten kampaajalle.

Itse kasvatin oman värin esiin värjäämällä latvaa liukuvärityylillä. Mutta mulla toisinpäin eli tumma tyvi ja vaalea latva.

Vierailija
13/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kasvaa vaan, et muutakaan voi. Käy välillä leikkaamassa reilusti latvaa pois. 

Vierailija
14/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kasvaa etkä välitä. Siinähän se kun värjätä et halua.

Vierailija
15/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muu auta kuin vaan sietää sitä ellei sitten leikkaa millisiiliä heti kättelyssä tai tosi lyhyttä mallia, kun omaa väriä on se joku 5-10 cm että kaikki se värjätty osa lähtee veks.

Itse pidin hiuksia kiinni ja ajoitin vähän vahingossakin projektin talveen niin pipo jeesasi. Lisäksi leikkasin pituuksista ensin melkein 15 cm ja senkin jälkeen siistin latvoja tosi ahkerasti eli se värjätty osuu väheni hiuksen molemmista päistä.

Mullakin siis oli just noin että se värjätty hius oli omaa väriä tummempaa, mutta jotenkin sekin kontrasti heikkeni kun omaa väriä alkoi olla pidemmällä matkaa eikä oma väri sitten enää näyttänytkään yhtään vaalealta. 

Vierailija
16/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tummempaa väriä pitäisi saada jotenkin lähemmäs omaa väriä. Eli haalistuttaa. Voit koittaa tehdä itse jotain hunaja/sitruuna/hoitoainelitkuja ja iskeä ne päähän pitkäksi aikaa. Paras keino olisi kyllä sen värjätyn osion raidoittaminen: ohuen ohutta vaaleampaa raitaa. Mutta älä tee raidoitusta itse, se on vaikea homma. Kaveri avuksi tai mieluiten kampaajalle.

Itse kasvatin oman värin esiin värjäämällä latvaa liukuvärityylillä. Mutta mulla toisinpäin eli tumma tyvi ja vaalea latva.

Tuota haalistamista voisin kokeilla. 

Ap

Vierailija
17/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värinpoistoainetta voi kokeilla. Ei siis bleachata eli vaalentaa hiusta kokonaisuudessaan, vaan poistaa hiukseen asettunut tumma värikerros oman väripigmentin päältä. Onnistuu kevytvärjättyihin hiuksiin. Kestoväri lähtee heikosti pois. Marketeissa myydään Colourlessin värinpoistotuotetta. Toimii joidenkin hiuksiin tosi hyvin ja väri on saattanut lähteä kokonaan pois jättäen vain oman pigmentin esiin. 

Vierailija
18/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni melkein kolme vuotta kasvattaa oma väri takaisin. Hiukseni ovat kiharat, mikä oli hyvä juttu, koska väriraja ei näyttänyt viivasuoralta. Suureksi avuksi oli harakanpesänuttura, joka näytti ihan kivalta, kun päänmyötäinen väri oli jo omaa. Ostin peruukkiliikkeestä raidoitetun nutturalisäkkeen, joka oli sekoitus omaa väriäni ja vanhaa värjättyä.

Korvien alapuolella värien raja alkaa olla jo niin epämääräinen, että liukuväri näyttää jo ihan kivalta. Minulle tuli ihan ikävä sitä viimeistä muutaman sentin ombrea, jollaista paraskaan värjääjä ei pysty luomaan. Tai ainakin uskottelin itselleni niin. :)

Vierailija
19/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värinpoistoainetta voi kokeilla. Ei siis bleachata eli vaalentaa hiusta kokonaisuudessaan, vaan poistaa hiukseen asettunut tumma värikerros oman väripigmentin päältä. Onnistuu kevytvärjättyihin hiuksiin. Kestoväri lähtee heikosti pois. Marketeissa myydään Colourlessin värinpoistotuotetta. Toimii joidenkin hiuksiin tosi hyvin ja väri on saattanut lähteä kokonaan pois jättäen vain oman pigmentin esiin. 

Noilla kun lähtee sotkemaan, menee vaan hullummaksi. Lopulta joutuu sit kuitenkin värjäämään tai ajamaan kaljuksi. 

Vierailija
20/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä sitä juurikasvua värjätä aina kun ulos lähdet sellaisella shampoolla pestävällä kevytvärillä. Sit kun on kasvanu tarpeeks, lopetat värjäämisen ja tadaa oma väri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä