*****Helmeilijöiden maanantai*****
Hei vaan kaikille!
Pistetääs uusi pino jo pystyyn, kun kellokin on jo noin paljon.
Ensinnäkin, KIITOS kaikille minua tuossa kolariasiassa tsempanneille!!! Viikonloppu meni kyllä sitä murehtiessa ja pohtiessa. En vain saanut asiaa mielestäni pois millään. Mutta eihän sille enää mitään voi. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Olisi pitänyt ehdottomasti tietysti soittaa poliisit siihen paikalle, mutta olin sen verran paniikissa siinä, etten sitä tajunnut tai uskaltanut tehdä, kun ammattiautoilija vielä sanoi, ettei tähän mitään poliiseja ehditä odotella. Mutta toivotaan, että kuski joutuu vielä vastuuseen teostaan. Olen ottanut lakimieheen yhteyttä ja kysynyt, että onko mitään tehtävissä.
Helmiina, Henna ja Minea: Toivottavasti meidän kaikkien heppa-asiat järjestyvät parhain päin. Sitäkin pitää vielä murehtia, mutta säästän sen aiheen keväämmälle. Hennallahan olikin hepat omassa pihassa, mutta Helmiinalla on tilanne auki. Tekisi kyllä todella mieli jo ratsastamaan, mutta täytyy vielä muutama kk(?) malttaa. Ja Minea tänne vaan meidän kanssa höpöttelemään hepoista. :) Laittakaahan heppakuvalinkkejäkin, jos teillä vaan on.
G: Minulla (meillä) on hevosen lisäksi kaksi pientä koiraa. Chihun ja jack russelin risteytyksiä. Karvaa lähtee koko ajan, mutta se on lyhyttä ja sileää, niin ei samalla tavalla huomaa. Haaveissa on teettää yksi pentue ensi keväänä. Siitä menisi sitten anopille pentu ja kotiin jäisi toinen, jos kaksi tulee. Maksimi näin pienillä koirilla on melkeinpä kolme ja kolmannellekin olisi kyllä ottaja, jos näin kävisi. Pennut leikattaisiin ulos ja narttu steriloidaan sitten samalla. Toivon vaan, että astutus onnistuisi, kun olemme kerran vuosi sitten syksyllä yrittäneet ja silloin ei onnistunut jostain syystä. Itse veikkaan, että ajankohta ei kuitenkaan ollut ihan oikea.
G: Siivouksesta. Olen ollut kyllä melko laiska siivoamaan ja niin on mieskin. Siivoamme silloin, kun pölyisyys alkaa ahdistaa tai kun on tulossa vieraita. Muita hommia myöskin niiden kasaantuessa (esim. pyykit). Mies hoitaa sitten ruuanlaittopuolen ja minä keittiön siivouksen (tiskit, ne mitä ei koneeseen mene). Melko tasapuolisesti kyllä tehdään, vaikka miehelle saa välillä kyllä sanoa, että huomaa tehdä jotain. Mutta raskausaikana on kyllä tehnyt aina, jos olen väsynyt ja pyytänyt häntä tekemään jotain tai hemmottelemaan minua. Eli ihana mies! Seksi on tosin jäänyt aivan sivuun. Alkuraskaudesta vielä muutaman kerran oli, mutta nyt on mennyt varmaan jo pari kk aivan täysin ilman. Mies ei halua enkä oikeastaan enää mahan kasvettua näinkin isoksi, itsekään pahemmin ole seksiä kaivannut, vaikka alussa teki tiukkaa ja aihe oli tapetilla. Mutta sitten sovimme, että turha stressata aiheesta nyt, jos näyttää siltä, ettei synnytyksen jälkeen kohtuullisessa ajassa palaudu, niin sitten haemme jonkinlaista apua tilanteeseen. Mutta eiköhän se siitä taas ala rullaamaan. Ja kolomosella oli hyviä ja rohkaisevia kokemuksia synnytyksen jälkeisestä seksistä eli toivotaan samaa tänne.
Kolomonen: Hauska se sinun laittama teksti, jossa mies tuo kukkia kotiin ja kiitos masukuvalinkistä! Oli kiva nähdä jonkun muunkin masukuvia. Oikein söpö masu sinulla! Ja paljon tsemppiä Helmiinalle, Mammutille ja Frogille isompien masujen kanssa! Vaikka olo on tukala ja masu tiellä, niin onhan se aika ihanakin. Ja ei kestä tosiaan kauaa enää, että päästään kaikki masuistamme eroon ja muihin hommiin. :) Kolomoselle ISO TSEMPPIHALAUS sen sun ukkosi kanssa! Jospa se siitä tokenee, kun vauva syntyy.
G: Veriryhmä mulla on A+ eli aivan peruskamaa.
G: Talvesta sen verran, että minusta olisi ihanaa, jos tulisi oikein kunnolla lunta. Aamulla satoi vielä täälläkin (Hki) lunta, mutta siinä kolmen aikaan muuttui vedeksi. Se liukkaus on pahin, kun ei meinaa eteenpäin päästä. Pitää vaan sitten varovaisesti köpötellä. Pysykäähän kaikki pystyssä nyt viimeiset metrit!
Äippä07: Tsemppiä ison masuasukin kanssa! Helmiinalle ja Heinälle myös! Toivottavasti tosiaan tulisi hiukan etuajassa jo, ettei ihan vallan mahdottoman isoksi ehtisi kasvaa. Minulla on vielä viimeisillä viikoilla, en tiedä tarkkaa päivää vielä, vauvan koon tarkistus ultralla, kun olemme mieheni kanssa molemmat niin pitkiä. Viime viikolla neuvolassa terkan sijainen tosiaan sanoi, ettei tämä vaavi mikään kirppu ole ja sen tiesin kyllä jo itsekin. Sf-mitta on ollut koko raskauden aivan yläkäyrällä. Saas nähdä sitten, että mikä se painoarvio siellä ultrassa on ja että antavatko olla masussa niin kauan kuin on. Toivon tosiaan, että tulisi etuajassa tämä vauva, mutta se jää nähtäväksi. Mitään ennakoivia oireita ei ole ollut koko aikana. Pari kivutonta supistusta.
Henna_: Mua kans ihmetyttää, että miten tonne masuun voi todella mahtua n. 45 cm pitkä pieni ihminen. Jotenkin koko raskaus ja ihmisen kehitys on todella ihmeellinen asia ja välillä melko käsittämätönkin. Inhottavia kokemuksia sinullakin bussien kanssa! Onneksi ei käynyt pahemmin siinä isommassakaan kolarissa! Samoin Helmiina oli ollut isoissa kolareissa. Vaikka en kirkkoon kuulukaan, niin on tainnut olla jonkinlaiset suojelusenkelit matkassa teillä noissa kolareissa.
G: Itkuhälyttimistä vielä sen verran, että mies sanoi, että hänellä on radiopuhelimet, jotka toimivat myös itkuhälyttiminä hyvin eli meille ei tarvitsekaan sellaista sitten ostaa. Hyvä niin!
MyQ: Aika sissi olet, kun olet jaksanut vielä baariinkin lähteä! Vai käsitinkö väärin. Mulla ei ole kyllä ollut siihen suuntaan yhtään mielenkiintoa positiivisen testin jälkeen enää. Ihan hyväkin vaan. :) Mutta kiva, että sait vähän päätä tuuletettua!
Frog ja Pessi80: Teillä se lähtö sen kuin lähenee! Jännää! Tsempit!
kirsi-mama: Kiva kuulla hyvä kokemus ehkäisykapseleista. Meinaan niitä tai hormonikierukkaa kokeilla ja menkkojen poisjääntihän olisi plussaa vaan. Ja kyllä, pääsin vähällä vielä kuitenkin. :)
limonadi: Ihanilta kuulosti kyllä sinun vauvakutsusi!
Synnytysasennoista: Itse haluaisin ehkä kokeilla jakkaraa, mutta olen niin herkkä pyörtymään, että voipi olla, että menee ihan perinteisessä puoli-istuvassa mun synnytys. Sitähän ei tiedä ennenkuin pääsee kokeilemaan.
Toivottavasti ei tullut supersekavaa tekstiä, kun tuli niin paljon juttua. Ihanaa alkavaa viikkoa helmenkantajille!
Jolanda + Koukkis rv 35+2
Kommentit (37)
kävin urkkimassa maaliksien pinoa ja siellä oli joku maininta sairaalan vaatteista eli et ne ei pysy päällä jne... Minkälaisia vaatteita teidän sairaaloissa on? Eihän niitä nyt ole menty muuttamaan vai onko nuo vaatteet ihan sairaalakohtaisia? Musta nimittäin kättärillä v.02 ja 04 käytetyt " mekot" ovat olleet tosi käteviä, ei siis mitään housu -paita virityksiä vaan mekot ja aamutakit! Ajattelin et jos noita on muuteltu niin sit kyllä otan jotakin omia kaapuja ja aamutakin mukaan, mikään ei ahdista niin paljon kun jotkut kummalliset housut (mulla kun tosiaan pitkät jalat niin kaikki jää aina lyhyeksi) ja sit jatkuvasti ajatus et vuodot tulee läpi ja sit kävelee siellä pitkin käytäviä kun punap***epaviaani!!
T.kolomonen
Rustaampas muutaman sanasen, kun lapsonen on nauliutunut tiukasti lastenohjelmia töllöttämään... Sellasen ongelman poikasen nyt pukkasi, että tyttärellä on kova yskä ja jos pahenee niin ettei päiväkotiin voi viedä, ei tämä vauva saa missään nimessä syntyä, koska esikoisen hoitaja on työssäkäyvä... Eli enpäs vielä toivokaan synnytystä.
Yöt edelleen hankalia. Hassua, kun ei vain saa nukuttua. Liitoskivuista en tiedä mitään, mutta selkäkivut alkaa olla vähän turhan tuttuja. Ja tuo " kudosvaurio" tuossa vatsan puolella invalidisoi. Tosin en pysty edes imuroimaan, joten voipa olla, että tuo vaiva jatkuu kuukausia synnytyksen jälkeenkin ;-)
Supistuksia ei tätä päivää lukuunottamatta mulla ole juurikaan ollut, mutta tänään ulkoillessa ja kauppareissulla pari supparia taisi tulla. Kivuttomia tosin, joten ei huolta että ne jotain aikaiseksi sais. Mulla on torstaina lääkäri. Mitään kokoarviota mulle ei ole tehty ja tokko tehdään tuolloinkaan. Ei ainakaan mitään ultrauksia, jos sitten käsikopelolla. Tiedä häntä.
Alkaa vähän risoa, on kun ei oikein mitään voi tehdä, vaikka nyt olis aikaa. On tullut sitten luettua pari romaania pitkästä aikaa täällä kotona kykkiessä. Ja onneksi ruoanlaitto sujuu! Mies myhäilee tyytyväisenä, kun töistä tullessa ruoka odottaa.
Autoilusta... mun pitäis keskiviikkona mennä käyttämään lapsosta Lastenklinikalla ja juuri pohdin, uskallanko lähteä tuonne Helsingin liki keskustaan kruisailemaan. Ei enää ole kovin varma olo auton ratissa...
Hyviä vointeja kaikille!
Timbe (36+3)
Kolomonen: Kokemuksia kahdesta eri sairaalasta (TYKS ja LAS) ja niissä ainakin saa valita joko sen mekkokaavun tai paita/housut-yhdistelmän.
Ja autolla ajoon piti kommentoida eli minä ajelen kyllä vieläkin ja ajattelin niin tehdä loppuun asti. Tykkään ajaa autoa ja yleensä meillä minä ajan ja mies istuu vieressä. Vitsailinkin, että kyllä mä voin sitten ajaa, kun lähdetään synnyttämään...jos nyt en oikeesti kuitenkaan...
Ei mua nyt nakojaan saa pois kun aloitin kirjoittamisen ;))
Helmiina:
Mullakin oli n. 15 vuotta sitten markarupi, joka levisi huulesta leuan alle. Onneksi meidan tuttu on laakari ja pysyi diagnosoimaan sen heti. Antoi myos laakekuurin, varmaan jotain antibiootteja tms. ja ruskean varista voidetta ja samanmerkkista saippuaa, jolla markarupea piti pesta. HUOM! sanoi myos etta kaikkien perheenjasenten pitaa pesta kasiaan useammin, kunnes markarupi haviaa ja minun tyynyliinat piti vaihtaa parin paivan valein (koska se oli kasvoissa). Han sanoi myos etta hyvin mahdollista etta markarupi uusiutuu, mutta ei mulle sita kylla ikina sen jalkeen tullut.
Sairaalakassista sen verran etta taalla P-Irlannista MITAAN ei anneta sairaalan puolesta, eli sinne pitaa raahata pyyhkeista, saippuoista, vaipoista, pesuaineista, sukista, vauvanvaatteista, omista vaatteista/pyjamista/aamutakeista jne. lahtien IHAN kaikki. Ainoa mika tulee talon puolesta on korvikemaito, jos ei imeta. Joskus ajattelen etta eiko niitten ihmisten omien tavaroitten mukana sinne tule hirvea maara bakteerejakin...
Toisaalta myoskaan vierailuaikoja/vierailijoita ei ole mitenkaan rajoitettu, joten kuka vaan, saa milloin vaan tulla katsomaan vauvaa. Vauvat ovat aitien vierella koko ajan. Voitte kuvitella mika hardelli siella kay jo parin tunnin kuluttua synnytyksesta.
Hei kaikille. Mukavaa kun " vanhatkin" ovat alkaneet palailla tänne.
Tänne ei kuulu normaalivaivojen lisäksi mitään uutta. Ja noi vaivathan nyt on jo meille kaikille niiiiiiin tuttuja =)
Jolanda. Kyllä käsitit ihan oikein. Eli baarissa kävin vähän urheilemassa ja mukavaa oli. Ei tupakan savukaan häirinnyt ja tuskin nyt yksi ilta vauvaakaan häiritsee. Luulen että se olin minä kuka häiritse muita mahan koonsa kanssa. Onneksi noi humalaiset ei nyt ihan kaikkea tajua =)
Frog2. Syntyneiden lista on muilla kuukausilla lisätty ihan siihen esittelylistaan ja ajattelin että näin mekin laitetaan? Tosin voidaanhan se tehdä jotenkin muutenkin. Jotain olen sinne jo lisäillytkin. Mutta lisäyksiä tottakai voi tehdä. Eli kun lapsi saapuu maailmaan voi jokainen käydä lisäämässä omat tiedot sinne.
Ensimmäistä helmikuista siis odotellessa =)
Eiköhän me vauvapuolelle siirrytä. Tosin voihan se olla että täälläkin on ihmisiä vielä maaliskuun puoliväliin... Joillakin on siellä myös sellainen esittelylista normaalijutustelujen lisäksi, tyyliin näin me helmikuiset kasvamme.
Henna. Se maha. On se ihan millainen vaan niin kyllä sitä kommentoidaan. Ompa iso. Ompa pieni. Miten se nyt tollainen on. Rasittavaa....
Helmiina. Onneksi täällä ei tarvitse vaivoistaan nolostua. Eiköhän meillä kaikilla oo jotain vikaa ala- tai yläpäässä =)
Mukavaa viikonalkua ja koittakaa kaikki vielä jaksaa.
MyQ 36+5
enpä oo tänne pahemmin kirjotellu mutta seurannu kyllä muiden juttuja. ajattelin nyt kuitenkin tulla kertomaan että meidän poju sitten syntyi jo lauantaina (13.1.) :) rv 36 ja mitat oli 2560 g ja 46,5 cm :)
Mulla tuli ihan tippa linssiin ku huomasin ett mua on kaivattu.. Vissii vähä herkkis tjtn.. Sniiifff.... :' )
Mä oon ikävä kyllä ihan pihalla ku lumiukko teän jutuista ku o ollu ni kauhia tauko mutt täytyy yrittää tänää ja huomena tehä pinoläxyjä ni vähä tietää mis mennää.
Jtn puhetta o ilm. ollu [color=red]veri[/color]ryhmistä, mul o B+
Ja siivoomisesta: Ei luonnistu enää, tai alkaa karseet kivut. Onnex tuo miehen sisko käy auttelemassa jos vaan pyytää muttei sitäkää kehtaa jatkuvasti vaivata. Ukkohan ei paljo kotitöitä tee :( Toivottavasti ny viittii ees sii vaihees vähä pitää paikkoja puhtaana ku sairaalas oon. Muuten o tosi v*ttumaista tulla himaa jos heti pitää imuriin tarttua.. :( Sen tiän ett tiskipöytä lainehtii astioita ku tuo astianpesukoneen täyttö o
ylivoimasen
vaikeeta tolle isännälle. Ärh! |o
Kotieläimiä ei täl hetkel o, muutaku noi villakoirat sohvien alla. ;)
Autolla ajo: Pakko ajella ku kävely ei enää luonnistu, on toi toosa ni kipiä jo. Keskimmäisellä o kerhoo meno kax krt/vko, ja neuvolaan o pakko ajaa. Nykyää o pien pelko p*rsiis ett mitäs jos ne supparit alkaa just ku o ratin takana mutt täytyy vaa luottaa tähän hullun tuuriin. Esikon oon pistäny käveleen kouluun ja takas, onnex tykkää tuosta " itsenäisyydestään" . :) Kaikki ylimääräset reisut o ollu pakko jättää.
Että sellanen " minäminä" -viesti *nolona* Alan ny perehtyyn noihin vanhoihin viesteihin mitä o kertyny muuten ihan älyttömästi. Alkaa vissii suurin osa ellei jo kaikki oleen mammalomilla....?
[b][color=salmon]Illanjatkeita jälleen Helmenkantajille ja hyviä vointeja!![/color][/b]
Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv37+3/38+1) (edelleen :))
Ai nii juu, eikös me tosiaan sit tonne vauva-puolelle Helmenhoivaajina siirrytä? Ja mielelläni pysyn mukana minäkin. Kaipa sitä sit sii vaihees tapahtuu se " siirtymä" ku o useempi helmi maailmassa?
[b]nona[/b]lle oikein paljon onnea pienestä [color=blue]pojasta[/color]!! ----<-----@ [color=red]♥[/color]
Maaret(ti)
onnittelut poikavauvasta. Ihanaa.
Onnea hirmuisesti Nonalle pienestä pojasta!
Taitaapi olla ensimmäinen Helmi-vauva sinun sylissäsi, siis...
Apua, rupes jännittään jotenkin... nyt niitä sitten alkaa varmaan ihan oikeasti tipahdella maailmaan, niitä pieniä helmiä.
................IIIIIIKK.................
No mulla tuskin on vielä aihetta paniikkiin. =)
T: Helmiina, (joka ei lähde kulumallakaan pois...) *wirn*
mammutti80: Juu minä sain epiduraalin ja jakkaralla sain olla..joillakinhan voi tietty puudutus vaikuttaa jalkoihin (käsittääkseni) mutta minulla ei ainakaan..hyvin pystyin olemaan jalkojeni päälläkin vaikka kolme kertaa tuota puudutetta sain.Kannattaa mainita heti synnärille mennessä että haluaa jakkaraa kokeilla niin osaavat sanoa mikä passaa ja mikä ei!=) Puudutuksen aion taas ottaa jos vain mahdollista..oli sekin niin ihana helpotus.:)
ja nonalle hirmuisen paljon onnea pojan syntymän johdosta!!!
Jonzu
Ensimmäinen helmi on siis nähnyt päivänvalon! Paljon onnea nonalle pojan johdosta!!
Eli taas vasta nyt sain mieheni luopumaan työnteosta ja pääsin käymään koneella :)
Paljon Onnea Nonalle Pikku Prinsistä! Nyt meitä rupeaa sitten jakautumaan....
Kävin tänään neuvolassa ja sitä normaalia jälleen. Vauva on jo lantioluiden välissä hyvin tarjolla ja valittelin hiukan oikeaa nivusta, kun tuntuu, et sinne jotain pukkaa väliin, niin on kuulemma vauvan hartiat :) Ihan outo ajatus!
Painoa ei ollut tullut yhtään lisää, mutta Sf mitta oli kasvanut kahdessa viikossa 3 cm, eli oli nyt 34. Täti veikkaili sellaista neljäkiloista sitten laskettuna aikana. Nyt loppu sokerin syönti, ettei tule viisi kiloista.
Nyt nukkumaan!
Rosalunda 36+5
Paljon onnea NONALLE pikkuisesta prinssistä !!!!! :D
Nyt se sitten alkoi
Josko sitä huomenna tulisi riehuttua vähempi niin ehtisi ihmettelemään pinoakin.
Vätystää, menen siis koittamaan kuinka rikkonaiset yöunet saan aikaan.
Emppu-mamma ja eetu 34+4
ISO onnitteluhalaus Nonalle ja isälle pienestä pojasta!!! Iiiiih, ensimmäinen helmi maailmassa. :D
Kolariasiaa: Huomenna selviää kuskin kanta asiaan. Soitin bussiyhtiöön ja pomo sanoi, ettei ole saanut vielä vahinkoilmoitusta, mutta palaa siis huomenna asiaan. Toivottavasti kaikki järjestyy. Äiti sai onneksi peilin korjautettua. Aika kestävää kamaa, vaikka on sähköinen peili ja bussi veti sen ihan nurinniskoin, niin toimi se vielä kuulemma. Eli jotain valoa tähänkin risukasaan.
Nyt nukkumaan, kun huomenna on aamulla lainanhakureissu edessä.
Hyvät yöt helmiksille!
Jolanda
kirjoittelenpa silti tänne että onnea NONA kovasti pojasta! Ja jos ehdit/viitsit niin tule kertoilemaan miten on mennyt pienokaisen kanssa kun syntyi hieman etuajassa! :)
Pääsisipä jo itsekin tositoimiin (mä oon jutellu masulle että 38+4 viikolla ulos, kun on sunnuntai ja kuitenkin eletään vielä tammikuuta.. ;)
Mutta nyt huspois nukkumaan ja huomenna (tänään siis..) uusiksi neuvolakuulumisten kera ellei ennemminkin,
H 36+6
Helmiina: Lääkkeen nimeä en millään muista, kun ei ole reseptiä, eikä pakkausta enää tallella, mutta antibiootti se kuitenkin oli.
Jonzu: Osaatko sanoa pystyykö jakkaralla oleen jos ottaa epiduraalin tai spinaalipuudutuksen? Jompaa kumpaa ajattelin pyytää, mutta myös sitä jakkaraa haluaisin koittaa ihan sen takia, että luulisin työntämisen olevan helpompaa ja painovoiman avittavan enemmän!
mammutti jälleen