Miksi firmat pyytävät palautetta, mutta eivät kestä sitä
Kun netistä ostaa jotain, tulee joskus myöhemmin sähköpostiviesti, josta pääsee antamaan arvionsa tuotteesta ja palautetta pyydellään parikin kertaa.
Useinkaan en vastaa noihin, mutta nyt kun tuote ei oikein vastannut tarkoitustaan, annoin palautteen. Asiallisen, mutta en hehkuttanut tuotetta. Sitä ei koskaan julkaistu.
Yritin kolme kertaa samalla tuloksella, ei julkaistu. Toisesta samasta firmasta samalla kertaa ostetusta tuotteesta sitten kokeeksi laitoin hyvän palautteen, mutta vain 3/5 tähteä. Tuo palaute julkaistiin heti, mitä nyt tähtien määrä oli nostettu viiteen.
Kun katsoin muiden palautteiden tähtiä, kaikissa tuotteesta riippumatta oli viisi tähteä ja ylistävät arviot.
Kokemuksia vastaavasta.
Firmat haluavat vain positiivista palautetta. Olen huomannut että negatiiviset poistuvat äkkiä tai niitä ei julkaista.