Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paljastunut pitkäaikaisen kasvoihottumanne aiheuttajaksi?

Vierailija
23.02.2024 |

Onko kenelläkään muulla palstalaisella ollut pitkään kasvoissanne ihomuutosta, ja mitenkä kauan kesti, että saatiin selvyys, mikä aiheutti sen?  Onko ihottuma parantunutkin erilaisin hoitokeinoin?

Minulla on jo pari vuotta ollut kasvoissa outo ihottuma, joka ei kuitenkaan kutia eikä kirvele, mutta kasvoilla helottaa punaisia täpliä ikään kuin tulehtuneita pieniä eri kokoisia pieniä näppyjä, jotka eivät ole koholla olevia finnejä, kuten aknessa. Yleislääkärin määräämää reseptivoiteita olen kuureina käyttänyt, mutta aina kun lopetan niiden käytön ns. ihomuutos palaa takaisin punaisin näpyin. 

Jospa jo vihdoin viimein saan kutsun ihotautipolille, kuten lääkäri lupasi.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi chilimausteet, paprika ja tomaatti alkuun pois kokonaan.

Vierailija
62/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rasvat ja isotretinoiinikuureja kokeiltu vastaavaan ongelmaan tuloksetta. Nyt otin kokeiluun Elidel-voiteen, joka vaikuttaisi tehoavan. Oma "akneni" on siis ilmeisestikin rosaceaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekoti, parani heti, kun muutin pois.

Vierailija
64/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla POD-ihottuma, ollut jo yli kymmenen vuotta. Kukaan ei oikein tiedä mistä tää tulee, allergiaa se ei ole. Pitkäaikainen ja ikävä vaiva.

Vierailija
65/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatestit! Mulla ollut sama ongelma, nyt tiedän listan. Eikä yhtäainoata karheata punoitusläiskää ollut vuosiin. Lista on pitkä ja vuosien varrella tullut lisääkin mm. Pähkinät.

Vierailija
66/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on poskissa ja poskien alapuolellekin levinnyt tämä pitkäaikainen ihottuma kasvoissa.  Nyt on myös ohimoillakin ja otsassa yksittäisiä punaisia pieniä pyöreitä läiskiä, ei märkiviä finnejä yhtään.  Olen jo niin väsynyt tähän naamaihoni muutokseen, ettei tosikaan.  Mihinkään ei voi lähteä ihmisten ilmoille ilman etten tökötä niitten punaisten alueiden päälle vaaleanruskeaa peitepuikkoa. Nyt on ollut käytössäni myös antiseptinen peitepuikko. Hajusteetonta puuteria laitan sitten vielä päälle.   

Kuitenkaan ne punaiset näpyt peiteaineiden käytöstäni silloin tällöin eivät ole lisääntyneet tai ärsyyntyneetkään, joten olen uskaltanut niitä laittaa näppyjeni päälle, ja kun kun ne punoittavat näpyt eivät ole ulospäin tököttäviä vaan ihon myötäisiä tulehtuneita pikkutäppiä.  Kaikki puhdistuaineet ovat hajusteettomia ja kasvoilla käytän hajusteettomia apteekin voiteita. &nbs

Harvinaisen selvä hiivatulehdukswn kuvaus! Nizoralia apteekista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän