Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö leikkaukseen? Vai kestäisit ilman?

Vierailija
23.02.2024 |

Jos vahvalla kipulääkityksellä pärjäisit töissä ja kotona lähes normaalisti ja hermokipu on olemassa, mutta jotenkin siedettävää. Leikkauksella kivut voisi saada täysin pois, mutta toisaalta leikkauksessa riskinsä. Leikkaus pelottaa.

Olisi kiva kuulla muidenkin näkökulmia tällaiseen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai tässä kolmaskin leikkaus menisi tälle vuodelle kahden muun jatkeeksi. Minut on nukutettu about 30 kertaa, eikä koskaan ole ollut sen kanssa ainakaan ongelmia. Ja leikkaukset onnistuneet muutenkin hyvin.

Vierailija
22/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kipin kapin leikkaukseen mieluummin kuin söisin kipulääkkeitä loppu elämäni!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kysymys.

Kipulääkkeet ovat minulle ongelma. Osaa en saa käyttää ollenkaan muiden terveysongelmien takia ja lopuista saatava hyöty on vähäinen tai haitta- ja sivuvaikutukset ovat suuresti elämää häiritseviä.

Leikkauskin on minulle ongelma. Yli 20 vuotta vanha leikkausarpi on tänään kiristänyt ja kipuillut vaihteeksi niin, että olen ollut koko päivän erinäisissä huonoissa asennoissa jumittaen koko kroppani. Leikkauksen jälkeen lupailtiin vaikka mitä, jos arven kanssa tulee ongelmia, mutta tässä ollaan kaikkien näiden vuosien jälkeen. 

Vierailija
24/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäleikatuista noin 90% palaa bumerangina uuteen operaatioon, mutta jatkuva lääkitys tuhoaa suoliston ja vatsan 100% todennäköisyydellä.

Vierailija
25/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin leikkaukseen, jos se on vain mahdollista tehdä, sillä neuropaattinen kipu voi olla pahimmillaan helv.., ettei kipulääkkeet auta ja mitä enemmän aikaa menee, silloin se saattaa rasittaa muita raajoja. Ja neuropaattisia kipulääkkeitä ei sivuvaikutukseltaan voi verrata mihinkään Buranaan ja muihin. 

Vierailija
26/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kokeilla miten reagoi sairaslomaan ja lämpöön. Ei jatkuvaa liikettä tai väärää asentoa ainakaan. Tehoaako se hieman, vai ei sekään. Vai onko käsitys jo etukäteen ettei paranna tilaa yhtään. Jos on jatkuvasti töissä rasitus varmasti pahenee työmatkoineen ja tämä kylmä ilmasto. Vai onko tarkoitus tehdä työntekijöistä pilleristejä. Onko töissä mitään mitä voisi parantaa, ettei pahene. Onko auto käytössä välimatkoihin vai joku bussi. Pystyykö kävelemään ulkona jos se on parempi vai aina sama.

Vierailija
27/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukseen, noista kipulääkkeistä saa vatsahaavan, mulle tuli kun söin hermosärkyyn.

Vierailija
28/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt gabapentiiniä jo kymmenisen vuotta selän hermokipuun, enkä ole huomannut siitä mitään haittavaikutuksia. Itselläni leikkaus ei ole edes vaihtoehto.

Vierailija
29/37 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla olen kyllä ollut. Tuskaa oli ennen kuin sain vahvat lääkkeet. Nyt kipu pysyy niillä siedettävänä ja töihinkin kykenee. Varmasti kivut olisi lievemmät jos olisi saikulla edelleen, mutta ei ole siihenkään varaa.

ap

Vierailija
30/37 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku halvaantumisriski, en menisi.

Vierailija
31/37 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, hermokipu kroonistuu. Menisin siis leikkaukseen, ei kahta sanaa.

Vierailija
32/37 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kipulääkkeiden syönti voi tehdä tuhojaan elimistössäsi. 

Vierailija
33/37 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva kipulääkkeiden syönti voi tehdä tuhojaan elimistössäsi. 

Olen syönyt kipulääkkeitä lähes päivittäin yli 20 vuotta niin jotenkin tuota ei osaa ottaa huomioon, hyvä tai ei..

ap

Vierailija
34/37 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobilaattia leivän päälle aamuin illoin. Auttaa kaikkiin nivelperäisiin kipuihin.

Vierailija
35/37 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin välilevyn pullistuma 30 vuotta sitten. Ajoittain oli senkin jälkeen kipuaikoja, mutta aina vain vähemmän enkä uusia leikkauksia ole tarvinnut. 

Jos vain leikkaukseen pääsee, menisin oitis.

Vierailija
36/37 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkausta suositellaan niin tottakai siihen silloin mennään, näitä ei nykyään ainakaan julkisella turhan usein tarjota.

Vierailija
37/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista kaikille. Tiedän kyllä että leikkaus on järkevin vaihtoehto. Kai pelostakin yli pääsee, menemällä vaan operaatioon. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän