Voiko narkomaani elää hyvää elämää?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö johtaa aina ennenaikaiseen kuolemaan, mikäli ei lopeta ajoissa.
Huumeidenkäytön sallimisen puolestapuhujat pysyvät itse suurilta osin visusti irti huumeista.
Huumeidenkäyttäjien kuten muidenkin köyhien ja heikossa asemassa olevien ympärillä pyörii myös sosiaalibisnes. Moni saa palkan siitä, että huumeidenkäyttäjä tulee hyysättäväksi yhä uudestaan. Asunnottomien yömajassa elävä spurgu ihmetteli, kun ei saa sieltä mitään apua alkoholiongelmaansa. Kaduilla kertoi, ettei häntä edes yritetä auttaa, vaikka on pyytänyt apua. Mut onpa siellä yömajassa täteillä jatkossakin duunia, kun tuo spurgu tulee sinne uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän ettei narkin elämä ole ongelmatonta ei minunkaan, mutta uskon omien tietoisten valintojen vaikuttavan asiaan paljon. En halua ottaa velaksi, en milloinkaan vaikka joskus melkein sitä tuputetaan myyjien (ns. Kavereiden) puolesta. En pidä heitä kavereinani kuitenkaan oikeasti. Totuus on ettei minulla ole kavereita mutta ei ollut ennen narkkaustakaan enkä halua olla entisiin selväpäisiin yhteydessä koska en halua sotkea heitä elämäntyyliini. En myöskään hengaile missään porukoissa ja uskon että se on säästänyt minua monelta ongelmalta.
No tuo voi olla tottakin, että moniltakin ongelmilta säästyt, kun et hengaa porukoissa. Silti et ikinä tiedä 100% varmasti, mitä myrkkysi sisältää ja milloin se jokin "yhtälö" eri päihteiden yhteisvaikutuksesta on liikaa. Nykyään puhutaan päihteistä vanhentuneesti. Ongelma ei useimmiten ole "överit" vaan se, että aine
Se on kyllä totta. Mutta tuohon auttaa "urakehitys" jolloin pääsee Lähemmäs ravintoketjun huippua jolloin mahdollisen paskajatkeiden tmv osuus pienenee ainakin nistiaivoilla ajateltuna..
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän ettei narkin elämä ole ongelmatonta ei minunkaan, mutta uskon omien tietoisten valintojen vaikuttavan asiaan paljon. En halua ottaa velaksi, en milloinkaan vaikka joskus melkein sitä tuputetaan myyjien (ns. Kavereiden) puolesta. En pidä heitä kavereinani kuitenkaan oikeasti. Totuus on ettei minulla ole kavereita mutta ei ollut ennen narkkaustakaan enkä halua olla entisiin selväpäisiin yhteydessä koska en halua sotkea heitä elämäntyyliini. En myöskään hengaile missään porukoissa ja uskon että se on säästänyt minua monelta ongelmalta.
No tuo voi olla tottakin, että moniltakin ongelmilta säästyt, kun et hengaa porukoissa. Silti et ikinä tiedä 100% varmasti, mitä myrkkysi sisältää ja milloin se jokin "yhtälö" eri päihteiden yhteisvaikutuksesta on liikaa. Nykyään puhutaan päihteistä vanhentuneesti. Ong
"Se on kyllä totta. Mutta tuohon auttaa "urakehitys" jolloin pääsee Lähemmäs ravintoketjun huippua jolloin mahdollisen paskajatkeiden tmv osuus pienenee ainakin nistiaivoilla ajateltuna.. "
Et ole vain aineiden orja, vaan joku porukka hyötyy siitä, että käytät. Kyllä ne pitää sinut sen siiman päässä koukussa. Mistä se tuollainen "kaveripiiri" edes löytyi ja mitä kaikkea ne hyötyy, kun käytät päihteitä? Mietippä sitä. Tienaako ne hyvinkin, kun sinä sätkin päihdeongelman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole yhteydessä perheeseen, sukulaisiin yms, jotka eivät ole narkomaaneja. Toisten elämää ei saa sotkea oman riippuvuuden takia.
Aika monella ihmisellä on jokin riippuvuus.
Suurimmalla osalla ei ole. Yleensä eri riippuvuudet myös kasaantuvat tietyille ihmisille. Esim. alkoholisti ahmii ruokaa jos ei ole alkoholia saatavilla, peliriippuvainen pelaa kännissä, seksiriippuvainen on myös päihdeaddikti, päihdeaddikti raitistuu mutta liikunnasta tulee pakonomaista ja syömishäiriö hallitsee elämää, jne jne.
Vähintään kofeiiniriippuvuus on varmasti yli puolella aikuisista.
Eikös ap korvaushoito olisi helpompi? Etkös mieluummin ottaisi viranomaisilta luotettavasti ja turvallisesti aineet kuin joiltakin epämääräisiltä tahoilta?
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole yhteydessä perheeseen, sukulaisiin yms, jotka eivät ole narkomaaneja. Toisten elämää ei saa sotkea oman riippuvuuden takia.
Minä en ole. Rahaa jos ei ole niin sitten ei ole huumeitakaan.
Riippuvuus pitää huolen siitä että sitä rahaa tai kamaa sit hommataan vaikka väkisin ja tää ei yhteiskunnalle oo jees
Vierailija kirjoitti:
Eikös ap korvaushoito olisi helpompi? Etkös mieluummin ottaisi viranomaisilta luotettavasti ja turvallisesti aineet kuin joiltakin epämääräisiltä tahoilta?
Olen käynyt Vieroitushoito ohjelman ja sen ansiosta EN enää käytä subua
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole. Rahaa jos ei ole niin sitten ei ole huumeitakaan.
Riippuvuus pitää huolen siitä että sitä rahaa tai kamaa sit hommataan vaikka väkisin ja tää ei yhteiskunnalle oo jees
Ongelma on, kun hankkivat sitä rahaa epärehellisin keinoin, mistä voi tulla isompi kakku kuin niistä huumeista. Useinkaan päihdeongelmaiset ei hanki niitä lisätuloja rehellisellä työllä vaan käyttävät hyväksi muita, tekevät talousrikoksia tms. Kun nisti hankkii niitä lisätuloja omilla tavoillaan, todennäköisesti joku muu kärsii siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö johtaa aina ennenaikaiseen kuolemaan, mikäli ei lopeta ajoissa.
Huumeidenkäytön sallimisen puolestapuhujat pysyvät itse suurilta osin visusti irti huumeista.
Huumeidenkäyttäjien kuten muidenkin köyhien ja heikossa asemassa olevien ympärillä pyörii myös sosiaalibisnes. Moni saa palkan siitä, että huumeidenkäyttäjä tulee hyysättäväksi yhä uudestaan. Asunnottomien yömajassa elävä spurgu ihmetteli, kun ei saa sieltä mitään apua alkoholiongelmaansa. Kaduilla kertoi, ettei häntä edes yritetä auttaa, vaikka on pyytänyt apua. Mut onpa siellä yömajassa täteillä jatkossakin duunia, kun tuo spurgu tulee sinne uudestaan ja uudestaan.
No ei siellä yömajassa oo niin hauskaa oo olla duunissa että sen takia haluttais vakioida se spurgun tuleminen ja asema. Yömajan tätsä kyllä löytänee muutakin kivaa duunia itelleen.
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hienoa, mutta valitettavasti vaihdoit muihin päihteisiin. Nuo uudet markkinoille tulevat myrkyt on jatkuvasti pahempia ja pahempia. Muuntohuumeet voi olla mitä vaan tappokamaa. Nykypäivänä nisti ei voi hallita sitä eikä käyttää huumeita "turvallisesti." Kyllä tuossa vaiheessa, kun ei ole elämässään välttämättä aivan kaikkea menettänyt, kannattaisi yrittää irti kaikista päihteistä.
Nistejäkin on moneen lähtöön. Onhan nää tarinat surullisen yleisiä. Kuitenkin löytyy niitä muunkinlaisia.
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hienoa, mutta valitettavasti vaihdoit muihin päihteisiin. Nuo uudet markkinoille tulevat myrkyt on jatkuvasti pahempia ja pahempia. Muuntohuumeet voi olla mitä vaan tappokamaa. Nykypäivänä nisti ei voi hallita sitä eikä käyttää huumeita "turvallisesti." Kyllä tuossa vaiheessa, kun ei ole elämässään välttämättä aivan kaikkea menettänyt, kannattaisi yrittää irti kaikista päihteistä.
Ainakaan vielä ei ole stimuihin korvaushoitoa
Tutustuin peukkuun noin vuosi sitten. Heitin hihaan, poltin.. Ekat kerrat ei oikein tuntuneet miltään, iv oli hieman pelottavaa. Kolmas kerta kun kokeilin se toimikin hyvin, poltettuna. Ajattelin että ihan kivaa, mutta sinänsä turha ku hyvät piri vedot kuitenki kantaa pitkään. No vei sitten ekat kunnon vähän liiankin tujut peukkuvedot mennessään. Nykyään tykkään ennemmin polttaa pv.
Vaikka olen aika pitkään käyttäny päivittäin en ole kertakaan Kokenut mitään psykooseja tai Semmoista vaikka se on yleinen juttu pvpäillä... Mutta just mulla aika tarkat säännöt käytölle. Piippu PITÄÄ laittaa alas kun ottanut 2-3 savut ja keksii Hetkeksi muuta hommaa.. Ja nukkuminen tietysti
No tuo voi olla tottakin, että moniltakin ongelmilta säästyt, kun et hengaa porukoissa. Silti et ikinä tiedä 100% varmasti, mitä myrkkysi sisältää ja milloin se jokin "yhtälö" eri päihteiden yhteisvaikutuksesta on liikaa. Nykyään puhutaan päihteistä vanhentuneesti. Ongelma ei useimmiten ole "överit" vaan se, että aineet on nykyään semmosta pskaa, että voi kuolla siihen pieneenkin määrään ja vaikka ensimmäisellä kokeilukerralla. Niissä kun voi olla mitä vaan sementtijauhoa, mitä ei ole ihmiselle tarkoitettu. Öveririski tietysti on, kun noita arvaamattomia aineita alkaa käyttämään enemmän, annoskoko kasvaa tai tulee useampia päihteitä toleranssin kehittyessä.