Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun köyhyyden takia jättämään vitamiinit pois, vaikka neurologini on käskenyt käyttää D-vitamiinia

Vierailija
23.02.2024 |

Ms-taudin takia mun pitäis käyttää D-vitamiinia säännöllisesti, mutta ei enää ole varaa. Myös kalasta jouduin luopumaan jo vaikka se sisältäisi luonnollisesti D:tä. Pelkään että tauti aktivoituu ja joudun sairaalaan osastolle. Siitä tuleekin sitten iso lasku yhteiskunnalle maksettavaksi. Plus mun inhimillinen kärsimys.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan ja D-vitamiinin hinnasta joku puhuu samana päivänä?

Vierailija
22/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaile eri d-vitamiinien hintoja. Halvemmaksi tulee ottaa vahvoja tabletteja harvemmin, kuin vähemmän d-vitamiinia sisältäviä useammin. Itse otan 4 kertaa viikossa 100 mikrogramman tabletin.

MS-tautia sairastaville suositellaan D-vitamiinia 100 mikrogrammaa päivässä.

Jos tulona on takuueläke, niin ei siinä paljon ostella edes muutaman euron vitamiinipurkkeja. Lääkkeetkin ovat kalliita.

Itse olen saanut kelakorttiin korvausmerkinnät MS-lääkkeisiin, mutta silti joudun yhdestä ms-oireeseen määrätystä lääkkeestä maksamaan kauppahinnan. Se kun ei kuulu korvattaviin lääkkeisiin. Maksaa kivasti euron per tabletti. Se pitää maksaa vaikka lääkekulukatto olisi täynnä.

Tämän taudin kanssa tulee lisäkuluja siitä kun oma liikkuminen menee huonoksi. Ei pysty kävelemään kauppaan, ei pysty itse siivoamaan tai laittamaan ruokaa. Edes appelsiinia ei pysty

Tunnen ms tautisia itse käyvät kaupassa, itse ajavat autoaan, itse käyttävät koiransa ulkona jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3€/100 kpl?

Vierailija
24/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden leipäpaketin hinnalla saa noin kolmeksi kuukaudeksi d-vitamiinit. Eikä niitä tarvitse kesällä syödä. Olipas huono provo.

Neurologin suositus on yleensä 100 ug päivässä. Myös kesällä. Siinä se hinta vähän kasvaa.

Terveillä annostus on huomattavasti pienempi.

Vierailija
25/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiusaus uunissa - syön siitä 3-4 kertaa - kalana lidlin matjes-sillipurkki - 1.99€ - jätin muutaman palan leivän päällekin. Kalaa löytyy edullisesti. Monet innokkaat kalamiehet saavat saalista liikaakin, sitä voisi kyllä jakaa, haukea ainakin heitetään roskiin. Halvimmillaan olen tänä talvena ostanut taimenta kaupasta 2,95€ kilo. 

Vierailija
26/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Sanna Marinille viesti instagramissa. Hänhän oli niiiiin kovin huolissaan köyhistä ja sairaista, valehtelemalla sai äänet näiltä ihmisiltä. Pyydä häneltä rahaa D-vitamiiniin. Hän varmaan antaa kun oli niin huolissaan köyhistä ja sairaista.

Miksi sinä äänestit persuja etkä demareita? Sinun syytäsi on että meillä on huono pm ja vielä huonompi valtiovarainministeri.

Vierailija
27/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden leipäpaketin hinnalla saa noin kolmeksi kuukaudeksi d-vitamiinit. Eikä niitä tarvitse kesällä syödä. Olipas huono provo.

Neurologin suositus on yleensä 100 ug päivässä. Myös kesällä. Siinä se hinta vähän kasvaa.

Minulla on kyllä seurattu veriarvoja hyvinkin tarkasti ja syön 50 mikrogrammaa päivässä. Ja olen siis myös MS-tautia sairastava.

Vierailija
28/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaile eri d-vitamiinien hintoja. Halvemmaksi tulee ottaa vahvoja tabletteja harvemmin, kuin vähemmän d-vitamiinia sisältäviä useammin. Itse otan 4 kertaa viikossa 100 mikrogramman tabletin.

Jos tulona on takuueläke, niin ei siinä paljon ostella edes muutaman euron vitamiinipurkkeja. Lääkkeetkin ovat kalliita.

Itse olen saanut kelakorttiin korvausmerkinnät MS-lääkkeisiin, mutta silti joudun yhdestä ms-oireeseen määrätystä lääkkeestä maksamaan kauppahinnan. Se kun ei kuulu korvattaviin lääkkeisiin. Maksaa kivasti euron per tabletti. Se pitää maksaa vaikka lääkekulukatto olisi täynnä.

Tämän taudin kanssa tulee lisäkuluja siitä kun oma liikkuminen menee huonoksi. Ei pysty kävelemään kauppaan, ei pysty itse siivoama

No älä nyt ihan tyhmäksi viitsi heittäytyä. Eihän edes flunssa aina ole kaikilla samanlainen ja yhtä kova. 

Vierailija
29/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin voisin teeskennellä hullua tai kehitysvammaista. Menisin varmaan heittämällä läpi Teatterikorkeaan. Harmi, etten halua:)

Vierailija
30/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän taudin kanssa tulee lisäkuluja siitä kun oma liikkuminen menee huonoksi. Ei pysty kävelemään kauppaan, ei pysty itse siivoama

Tunnen ms tautisia itse käyvät kaupassa, itse ajavat autoaan, itse käyttävät koiransa ulkona jne. 

Sitä en epäile. Moni pysyy pitkään toimintakykyisenä. Itsekin vielä pari vuotta sitten kuljin 15 km työmatkan polkupyörällä. Enää en pysty pyöräilemään edes 100 metrin päähän lähikauppaan.

Tämä on aika arvaamaton sairaus. Osa joutuu laitoshoitoon hyvin nopeasti sairastumisen jälkeen ja osa ei joudu koskaan. Useimmille tulee jonkinasteista invaliditeettia jossain vaiheessa. Sitä ei kuitenkaan voi tietää etukäteen miten käy. Omalla kohdalla kesti 20 vuotta ennenkuin liikkuminen alkoi vaikeutumasn.

Vierailija
31/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Sanna Marinille viesti instagramissa. Hänhän oli niiiiin kovin huolissaan köyhistä ja sairaista, valehtelemalla sai äänet näiltä ihmisiltä. Pyydä häneltä rahaa D-vitamiiniin. Hän varmaan antaa kun oli niin huolissaan köyhistä ja sairaista.

On se nyt helekutti, ettei edes vitamiineista voi puhua ilman Marinia. Se on päässyt joidenkin pään sisälle ihan perusteellisesti, kun siitä pitää puhua taukoamatta.

Vierailija
32/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän taudin kanssa tulee lisäkuluja siitä kun oma liikkuminen menee huonoksi. Ei

No älä nyt ihan tyhmäksi viitsi heittäytyä. Eihän edes flunssa aina ole kaikilla samanlainen ja yhtä kova. 

Taloushuolet eivät ensimmäisenä kolkuttelekaan niiden hyväkuntoisen ovella.

Köyhyydestä kärsivät ne, kenellä oireilu on vaikeampaa. AP muistaakseni valitteli köyhyyttä. Silloin helposti olettaa, ettei hän ole työkykyinen. Jos olisi, niin rahat d-vitamiiniin olisi helppo saada kasaan.

Vierailija
33/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi sosiaalityön talous- työntekijää ?

Haitko harkinnanvaraista toimeentulotukea? 

Vierailija
34/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se nyt helekutti, ettei edes vitamiineista voi puhua ilman Marinia. Se on päässyt joidenkin pään sisälle ihan perusteellisesti, kun siitä pitää puhua taukoamatta.

Sanna-hulluja riittää. Oiskohan itse Ukkola asialla :D 

Vierailija
35/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä vastailee ihmiset, joilla ei ole köyhyydestä mitään kokemusta. Mikä on muuten tyhmää ja tylyä!! 

Vierailija
36/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinien laadussa on/ollut eroja, eli halvinta ei välttämättä kannata ostaa.

Nämä D-vitamiinit pärjäsivät testissä, nämä eivät

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/201210250175928

Vierailija
37/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120*100ug maksaa Prismassa muistaakseni 7.95€.

Vierailija
38/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä 1 tatuointi tai muutama lävistys ottamatta, niin sillä rahalla saa jo useamman vuoden d-vitamiiniit

Vierailija
39/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä 1 tatuointi tai muutama lävistys ottamatta, niin sillä rahalla saa jo useamman vuoden d-vitamiiniit

Kuka tässä on tatuoinneista puhunut yhtään mitään?

Vierailija
40/50 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti oikeutettu saamaan totu-apua välttämättömiin lääkkeisiin. Kelalta heti kysymään!!