Joudun köyhyyden takia jättämään vitamiinit pois, vaikka neurologini on käskenyt käyttää D-vitamiinia
Ms-taudin takia mun pitäis käyttää D-vitamiinia säännöllisesti, mutta ei enää ole varaa. Myös kalasta jouduin luopumaan jo vaikka se sisältäisi luonnollisesti D:tä. Pelkään että tauti aktivoituu ja joudun sairaalaan osastolle. Siitä tuleekin sitten iso lasku yhteiskunnalle maksettavaksi. Plus mun inhimillinen kärsimys.
Kommentit (50)
Vertaile eri d-vitamiinien hintoja. Halvemmaksi tulee ottaa vahvoja tabletteja harvemmin, kuin vähemmän d-vitamiinia sisältäviä useammin. Itse otan 4 kertaa viikossa 100 mikrogramman tabletin.
Vierailija kirjoitti:
0/5
D-vitamiini maksaa halvimmillaan muutaman euron.
Juuri samaa olin tulossa sanomaan rahasta se ei jää kiinni.
Yliopiston apteekissa on kanta-asiakkaille d-vitamiinit -25% alennuksessa.
Kahden leipäpaketin hinnalla saa noin kolmeksi kuukaudeksi d-vitamiinit. Eikä niitä tarvitse kesällä syödä. Olipas huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Kahden leipäpaketin hinnalla saa noin kolmeksi kuukaudeksi d-vitamiinit. Eikä niitä tarvitse kesällä syödä. Olipas huono provo.
Ehkä Ap noudattaa erään narskun ohjeita joten D-vitamiinia syödää purkki päivässä.
Pirkka, Rainbow, Tokmallilla ja Lidlissä joku merkki...saa kyllä ihan edullisesti.
Ostin pari vuotta sitten d vitamiini purkin, maksoi 3,50 100 kpl, sillä on menty pari talvea helposti.
Prismassa Rainbow D3-vitamiini 50g ravintolisä 66g/120 purutablettia, hinta 2,15 euroa.
Laita Sanna Marinille viesti instagramissa. Hänhän oli niiiiin kovin huolissaan köyhistä ja sairaista, valehtelemalla sai äänet näiltä ihmisiltä. Pyydä häneltä rahaa D-vitamiiniin. Hän varmaan antaa kun oli niin huolissaan köyhistä ja sairaista.
Sehän on täysin siitä kiinni, mihin pistää rahat.
Jättää ostamatta parina päivänä muutamat tomaatit tai mitä hyvänsä ruokakaupasta nyt ostaakaan sellaista ei niin täysin välttämätöntä, niin siinä on sitten se raha d-vitamiiniin.
Tai ostaa halvan puuropaketin kalliin leivän tilalle, niin siinäkin on jo parissa päivässä kuitattu d-vitamiinirahat.
Ei ihmiset jumalauta voi näin avuttomia olla!
Kananmunissa on d-vitamiinia.
eiköhän tämä posti tule itämaasta, sieltä näitä tehtaillaan, että saa takamies kertoa, miten suomessa nähdään nälkää, kun oikein mammapalstalla kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa Rainbow D3-vitamiini 50g ravintolisä 66g/120 purutablettia, hinta 2,15 euroa.
50 g pitoisuus per tabletti? No ei todellakaan ole. Se voi olla mikrogrammoja, mutta ei grammoja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vertaile eri d-vitamiinien hintoja. Halvemmaksi tulee ottaa vahvoja tabletteja harvemmin, kuin vähemmän d-vitamiinia sisältäviä useammin. Itse otan 4 kertaa viikossa 100 mikrogramman tabletin.
MS-tautia sairastaville suositellaan D-vitamiinia 100 mikrogrammaa päivässä.
Jos tulona on takuueläke, niin ei siinä paljon ostella edes muutaman euron vitamiinipurkkeja. Lääkkeetkin ovat kalliita.
Itse olen saanut kelakorttiin korvausmerkinnät MS-lääkkeisiin, mutta silti joudun yhdestä ms-oireeseen määrätystä lääkkeestä maksamaan kauppahinnan. Se kun ei kuulu korvattaviin lääkkeisiin. Maksaa kivasti euron per tabletti. Se pitää maksaa vaikka lääkekulukatto olisi täynnä.
Tämän taudin kanssa tulee lisäkuluja siitä kun oma liikkuminen menee huonoksi. Ei pysty kävelemään kauppaan, ei pysty itse siivoamaan tai laittamaan ruokaa. Edes appelsiinia ei pysty itse kuorimaan.
Kuluja tulee niin paljon, että varmasti joutuu laskemaan senttejä laukun pohjalta että saa ruoat ostettua. Muutama euro voi olla silloin iso raha.
Mä kysyn jälleen kerran : miksi te menette näihin trollollo juttuihin? Kun ihan selvä homma että haluaa vaan reaktioita. Ei kukaan köyhdy noista vitskuista.
Herätys nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 g pitoisuus per tabletti? No ei todellakaan ole. Se voi olla mikrogrammoja, mutta ei grammoja 😂
Siitäkö tuo miinus tuli? No, leikkasin tuon S-kauppojen sivulta, joten voin syytellä jotakuta muuta. Omasta mielestäni kyllä näin sen milligramman symbolin tuossa, mutta taisin nähdä väärin.
D-vitamiinivalmisteiden pitoisuuksia muuten tutkittiin jokin aika sitten Hesarissa ja todettiin, että näissä Prisman tableteissa niitä on vähintäänkin se, mitä purkin kyljessä kerrotaan. Kaikissa valmisteissa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston apteekissa on kanta-asiakkaille d-vitamiinit -25% alennuksessa.
Ruokakaupoissa vielä halvempaa.
0/5
D-vitamiini maksaa halvimmillaan muutaman euron.