Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahattomuus

Vierailija
23.02.2024 |

Ne jotka sanovat että raha ei tuo onnea puhuvat täyttä potaskaa.

Aina jos olen työtön ja köyhä niin joudun vetämään masennuslääkkeitä rahan vähyyden takia. Sitten kun olen töissä ja käteen jää tonni niin ei masenna yhtään. Muuten ei kiinnosta työkaverit tai ihmiset ylipäätään mutta kun RAHAA saa niin se pitää mielen kunnossa.

Taas vedettävä nappeja huoh. Toivottavasti työllistyn pian. Lottokin vetämässä mutta siitä tuskin mitään saa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin asia voi masentaa, kuten rahattomuus vaan kysymys ei ole sairaudesta nimeltään Masennus. Joillekin näet sääkin voi olla masentava mutta ei siitä synny itse masennus.

Vierailija
42/54 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täytyy kärsiä perjantaihin asti. Nälkä on, mutta ruokaa on pakko säästellä. Pääasia että lapsella ei ole nälkä. On tää persaukisen elämä kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vmp :(

Vierailija
44/54 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahattomuus vie perusturvan tunteen eli aiheuttaa kauheaa stressiä. Minullakin menee unet ja alkaa mieli prakaamaan, kun rahat on vähissä.

Sama juttu

Vierailija
45/54 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en pysty ostaan kaikkia tarvitsemiani lääkkeitä saatikka mitään "pientä kivaa". Mutta eikös se nykyään ole muotia liikkua reikäisissä vaatteissa ja kengissä, ainakin joillakin on farkut tosi pahasti rikki;)

Vierailija
46/54 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomana ei pysty tekemään mitään, ei olemaan edes onnellinen. Kun jokainen hetki on vain selviytymistä ja kurjuutta niin mitään hyvää siinä ei ole. Miten semmoista voi kestää vuosia? Minä en ainakaan voi.

Vierailija
47/54 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain aika monet menestyneet ihmiset tekevät itsemurhan. 

Masennus ei ole mikään on-Off systeemi, mikä riippuu rahasta. Masennus on vakava sairaus eikä parane rahalla. 

Kyllä siellä uuden Mersun pelkillä on kivempi potea masennusta kuin jonkun 25 v. vanhan rämän Nissanin tai polkupyörän rotiskon ohjaimissa.

Sen verran olen elämää nähnyt, että tiedän monen masentuneen taloudellisten ongelmien ja rahattomuuden vuoksi. Toki rikkaatkin voivat masentua, mutta heillä on varaa terapiaan ja hoitoihin.

Jos ihminen joutuu kuukaudesta toiseen taistelemaan selviytymisestä ja kärsimään rahattomuutta, ei ole ihme, että hän masentuu.

Vierailija
48/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100%

Vierailija
49/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että elosteleva musk on onnellinen ei  väitän minä ei ole aikaa olla onnellinen.Mulle riittää asunto,ruoka ja ne perustarpeet, muuta en kaipaa.Jos eläisin tuhatvuotiaaksi sitten voisin käydä kerran etelänmatkalla ja kenties ravintolassa.

Vierailija
50/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia vedät mappeja.? Eikö ole mitään muuta harrastusta? Lukeminen. Kirjasto ei maksa mitää. Kansalaisopiston kurssit on melko edullisia. Ite piirrän ja maalaan. Luen kirjoja. 

Ei se elämä ole pelkästä työnteosta kiinni. Kai elämästä voi edes hieman nauttia. 

Vierailija
51/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tyytyy vähään että on onnellinen  joillekkin ei riitä edes maailma se avaruuskin pitää valloittaa, no huonosti siinä käy ja montuun joudutaan  taikka tuhkaksi muuttu meistä  jokainen.

Vierailija
52/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksinäiselle ihmiselle, raha tuo turvallisuutta, voin ostaa ihmisiltä palveluja, esim. remontointia ym. jos tarvitsen, viihdytän itseäni, on suorantoistopalveluja, nettiä, pelaan rahapelejä ym. voin käydä elokuvissa ja ravintoloissa.

Mutta siitä huolimatta käyn kuntouttavassa työtominnassa, että olen ihmisten kanssa tekemisissä, ei raha  mielenterveyteen auta, ihminen on laumaeläin.

Vierailija
53/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksinäiselle ihmiselle, raha tuo turvallisuutta, voin ostaa ihmisiltä palveluja, esim. remontointia ym. jos tarvitsen, viihdytän itseäni, on suorantoistopalveluja, nettiä, pelaan rahapelejä ym. voin käydä elokuvissa ja ravintoloissa.

Mutta siitä huolimatta käyn kuntouttavassa työtominnassa, että olen ihmisten kanssa tekemisissä, ei raha  mielenterveyteen auta, ihminen on laumaeläin.

Näin on minäkään mikään rahakas ole tänään  kaupassa kerkisin  jutella niitä näitä tutuille ja tuntemattomille, se on hyvä niin, ei saa tulla niinsanotusti mökkihöperöksi, erakot on erikseen heille yksinäisyys taikka oikeastaan yksineläminen on valinta.

Vierailija
54/54 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tuo onnea, mutta sen puute kylläkin onnettomuutta. Kun sairastuu ja puoliso jättää, ei sitä rahalla paikata.

Muistan opiskelu- ja työttömyysaikana, miten köyhäksi ja näköalattomaksi elämä muuttui.

rahalla voi ostaa terveyspalveluita, raha paikkaa myös ,tilanteen jossa puoliso jättää, mieti sitä, ei ehkä tee onneliseksi, mutta helpottaa elämää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi