Etä isä rikkoo tapaamisoikeutta
Lapsen isä ja isovanhemmat hakee lapsen kotoa kun en ole kotona ja ei tästä ilmoita mitään minulle eikä kunnioita. Mitä asialle voisi tehdä jos tilanne jatkuu? Lapsi 9vuotias.
Kommentit (30)
Jos olet jättänyt 9-vuotiaan lapsen yksin kotiin, on hyvä että isä tai isovanhemmat hakevat hänet luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jättänyt 9-vuotiaan lapsen yksin kotiin, on hyvä että isä tai isovanhemmat hakevat hänet luokseen.
Aika moni tuon ikäinen on vaikkapa koulupäivän jälkeen yksin kotona. Ihan normaalia.
Mitä mieltä lapsi on asiasta? Tapaamissopimus, kun on lapsen oikeus, eikä sopimus jolla sinä voit omia lapsen.
Tosiaan joo aamulla kouluun menoa odottelee yksin ja iltapäivällä myös yksin eikä valita. Pakkohan se aikusilla käydä töissä...
Mutta tosiaan saattavat myös koulun pihalta "kaapata" lapsen kyytiin. Voimaton olo ja semmonen ettei mua kunnioiteta
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä lapsi on asiasta? Tapaamissopimus, kun on lapsen oikeus, eikä sopimus jolla sinä voit omia lapsen.
Lain mukaan lapsia on kuunneltava ja heidän kehitysasteensa mukaisesti huomioitava heidän tahtonsa.
Lapsi on hämmentynyt näistä muutoksista.. erityislapselle on tärkeetä rutiinit ja arjessa asioiden samankaavaisuus. Itsekkin peloissaan olen kun huomaan family linkistä että lapsi aivan muualla enkä ole saanut mitään tietoa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan joo aamulla kouluun menoa odottelee yksin ja iltapäivällä myös yksin eikä valita. Pakkohan se aikusilla käydä töissä...
Mutta tosiaan saattavat myös koulun pihalta "kaapata" lapsen kyytiin. Voimaton olo ja semmonen ettei mua kunnioiteta
Veitsi kurkulla pakottavat lapsen mukaansa? Voisitteko sopia tapaamisten laajentamisesta? Vuoroasumisesta? Lapsella, kun on oikeus molempiin vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaisia ei kiinnosta sinun tunteesi vaan lapsen etu. Onko tästä nyt jotain haittaa lapsen kehitykselle?
Oletko jo kokeillut kohteliasta viestiä isälle ja isoisälle, "voisitteko laittaa viestin kun haette x koulusta tai meiltä. Näin tiedän että hän on kanssanne eikä ole lähtenyt omin päin tai ole kadoksissa."
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on hämmentynyt näistä muutoksista.. erityislapselle on tärkeetä rutiinit ja arjessa asioiden samankaavaisuus. Itsekkin peloissaan olen kun huomaan family linkistä että lapsi aivan muualla enkä ole saanut mitään tietoa
Ap
Tee lastensuojeluilmoitus.
Eikö ole vain hyvä asia, että lapsi saa olla isän tai isovanhempien kanssa eikä yksin kotona, jos hän on erityislapsi?
Teidän täytyy vain keskenänne sopia, että menemiset ja tulemiset ovat kaikkien tiedossa.
Ei noin saa toimia. Lähivanhemmalta pitää kysyä, että sopiiko tämä. Ei missään nimessä ilmoittamatta lähivanhemmalle voi lasta hakea toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapsesi ei osaa käyttää puhelintaan? Ihan peruskasvatukseen kuuluu se, että lapsi osaa viestiä missä on ja kenen kanssa.
Asenna ulko-oveesi turvaketju. Sano lapselle, että ketään ei saa päästää sisälle, kun et ole paikalla.
Ainoastaan kutsutut henkilöt voi päästää sisälle. Eli sovitusti. Itse sanoin lapsille, että älkää avatko ovea, jos ketään ei ole pyydetty tulemaan. Varsinkaan silloin ei tarvitse avata ovea, kun olen poissa.
Kerran töistä tullessani ovellani seisoi joku mies sadan euron raha kädessään. Kysyin, että mitä täältä haet? Hän vastasi, että haluaa vaihtaa rahan pienemmäksi. Sanoin, ettei meillä ole koskaan käteistä ja tää ei ole rahanvaihtopiste.
Lapset eivät avanneet ovea sille, joten oppi oli mennyt perille.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo kokeillut kohteliasta viestiä isälle ja isoisälle, "voisitteko laittaa viestin kun haette x koulusta tai meiltä. Näin tiedän että hän on kanssanne eikä ole lähtenyt omin päin tai ole kadoksissa."
Opeta myös sille lapselle, että hän viestii jos ei esim mene koulusta suoraan kotiin.
Ap trollaa. Kaikki tietää ettei miehiä kiinnosta lapset ennen tai jälkeen eron.
Nostan