Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaista naista arvosteltiin kokouksessa

Vierailija
23.02.2024 |

Eräs henkilö arvosteli naisen pukeutumista hengellisessä kokouksessa.

Epäilen vahvasti että nainen oli pukeutunut sopimattomasti siinne tilaisuuteen eli avokaulaiseen puseroon pukeutuneena.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ja kirkossa käyminen lisäävät onnellisuutta

(Lähde: Catholic News Agency 13.02.2024)

Kirkossa käyvät ja naimisissa olevat ihmiset ovat onnellisimpia, osoittaa Virginian yliopistossa tehty tutkimus, joka käsittelee avioliittoa Yhdysvalloissa. Tutkimusta johtaneen sosiologian professori Brad Wilcox on myös kirjoittanut tutkimukseen perustuen kirjan, jossa hän käsittelee avioliiton tärkeyttä ja arvoa.

Laajan tutkimusaineiston perusteella näyttäisi siltä, että naimisissa olevat naiset ja miehet ovat molemmat onnellisempia kuin naimattomat verrokkinsa. Naimisissa olevat kokivat itsensä kaksi kertaa niin todennäköisesti erittäin onnellisiksi kuin naimattomat. Kaikkein onnellisimpia ovat keskimäärin naimisissa olevat pariskunnat, joilla on lapsia.

Myös aktiivinen uskonnollinen osallistuminen lisää onnellisuutta. Säännöllisesti kirkossa käyvät olivat n. 15 % onnellisempia ja heidän eroriskinsä oli 30-50 % matal

On muistettava,  että tämä on usalainen tutkimus. USA:ssa kulttuuri on kovin erilainen kuin Pohjoismaissa. Vai kuinka moni palstalla käy joka sunnuntai kirkossa tai perheessä vain mies on työelämässä?

Vierailija
22/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vaihteessa Yle uutisoi Kirkon tutkimuskeskuksen yllättävästä tutkimustuloksesta. Nuorten miesten mielenkiinto kristillistä uskoa kohtaan oli kasvanut merkittävästi. Alle 20-vuotiaat miehet uskovat Jumalaan yleisemmin kuin samanikäiset kymmenen vuotta sitten.

Kysyin seurakunta-aktiivilta nuorelta mieheltä, mikä johti hänet hengelliseen heräämiseen. Vastaus puhutteli. Lukiossa uskonnonopettaja oli esittänyt pääsiäisen tapahtumista kertoessaan tärkeän kysymyksen: kestäisikö valhe 2000 vuotta. Kysymys oli jäänyt vaivaamaan nuorta miestä, ja hän oli päättänyt ottaa asiasta selvää. Etsintä oli vakuuttanut hänet siitä, että Jeesus on totta.

Raamatun suuret tapahtumat ovat aikaan ja paikkaan sidottua historiaa. Ne kestävät kriittisenkin tarkastelun,ja niiden syvällinenkin tutkiminen on suotavaa.

Koko kristillinen usko lepää kolmen ydintotuuden varassa. Näiden varassa se joko seisoo tai kaatuu. Ensimmäiseksi: Jeesus Kristus kärsi ristillä meidän syntiemme tähden. Toiseksi: hän kuoli, ja hänet haudattiin. Kolmanneksi: Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä.

Oletko jo ottanut asioista selvää? Jeesus haastoi aikalaisiaan: Se, joka haluaa toimia hänen tahtonsa mukaan, saa kyllä selville oppini alkuperän: onko se Jumalasta, vai puhunko omiani? (Joh. 7:17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ratkaisu olisi luopua tuollaiseen touhuun osallistumisesta.

Vierailija
24/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot vihaa naisia. 

Uskonnot ehkä. Mutta Jeesus ja Jumala ovat eri asioita kuin uskonnot.

Jeesus ja Jumala kunnioittavat naisia. Jumala päätti lähettää maailmaan Poikansakin naisen kautta. Mariakin piti itseään etuoikeutettuna, tullessaan valituksi Jeesuksen äidin rooliin. Hän sanoi itsestään: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi." Luuk. 1:46-48

Vierailija
25/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rintavako näkyy, sopiiko sen esittely hengelliseen kokoukseen?

Ei sovi. Saarnamiehen etumuksen pullotus on riskinä siinä. Noloa olisi.

Vierailija
26/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä river seurakunta?

Vierailija
27/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä river seurakunta?

kannattaa mennä katsomaan.

Vierailija
28/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot vihaa naisia. 

olisi kiva kuulla perutelut,puhutaan meidän omasta kansallisesta uskosta,uskonnosta.

Vierailija
29/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään kansallista uskoa.

Vierailija
30/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nainen ei olisi ollut uskovainen?

Vierailija
31/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kristinuskon maa. Samoin on kaikki pohjoismaat.

Vierailija
32/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että ollaan muslimeita?

Vierailija
33/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa on arvostelijoita.

Vierailija
34/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot vihaa naisia. 

Jeesus ja Jumala kunnioittavat naisia. Jumala päätti lähettää maailmaan Poikansakin naisen kautta. Mariakin piti itseään etuoikeutettuna, tullessaan valituksi Jeesuksen äidin rooliin. Hän sanoi itsestään: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi." Luuk. 1:46-48

Silti kristinuskon luomiskertomuksen mukaan Eeva oli se huono ja heikompi astia, joka toi perisynnin ikuisiksi ajoiksi ihmisille. Jumalan Poika syntyi jostain syystä neitsyestä, tavallinen synnytys ei ollut hänelle riittävän ihmeellinen, Paavalista (nainen vaietkoon seurakunnassa) puhumattakaan. Jeesuksella ei ollut ainuttakaan naispuolista opetuslasta, tai ainakin heidät on tehokkaasti vaiennettu.

Silti, Muhammedin mukaan naiset ovat miehiä tyhmempiä, ja koska he eivät kuukautisten aikana voi rukoilla, vähemmän hurskaita, ja suurin osa naisista joutuu helvettiin.

Vierailija
35/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lainaukset.

Kukin saa olla mitä tykkää. Ei ole kansallista uskoa.

Vierailija
36/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole mitään kansallista uskoa.  Opiskele maasi tietoa.

Pääartikkeli: Uskonto Suomessa

Kristinusko saapui Suomeen 1100-luvulla, mutta maaseudun kansanuskossa säilyi esikristilliseltä ajalta juontuvia piirteitä 1800-luvulle saakka.

Vuoden 2022 lopussa 65,2 prosenttia kansasta kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon.[212] Toiseksi suurin kirkkokunta on ortodoksinen kirkko, johon kuuluvia on 1,1 prosenttia. Suomen perustuslaissa luterilaisella kirkolla on erityisasema[213] ja myös ortodoksisesta kirkosta on olemassa erityislaki[214] ja niillä on eräissä suhteissa valtionuskontoon verrattava asema, mutta uskonnonvapaus on turvattu lailla.[215][216] Vuoden 2022 lopussa uskontokuntiin kuulumattomia oli 32,0 prosenttia.[2

Vierailija
37/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lainaukset.

Kukin saa olla mitä tykkää. Ei ole kansallista uskoa.

Miten neuvoisit minua, kun kanavan uudistuksen jälkeen lainaukset ei toimi.Sitä ennen ei ollut mitään ongelmia. Ei koske pelkästään minua.

Vierailija
38/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot vihaa naisia. 

Silti kristinuskon luomiskertomuksen mukaan Eeva oli se huono ja heikompi astia, joka toi perisynnin ikuisiksi ajoiksi ihmisille. Jumalan Poika syntyi jostain syystä neitsyestä, tavallinen synnytys ei ollut hänelle riittävän ihmeellinen, Paavalista (nai

Aadam on vastuullinen perisynnistä.

Vierailija
39/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot vihaa naisia. 

Silti kristinuskon luomiskertomuksen mukaan Eeva oli se huono ja heikompi astia, joka toi perisynnin ikuisiksi ajoiksi ihmisille. Jumalan Poika syntyi jostain syystä neitsyestä, tavallinen synnytys ei oll

Lainaus ei toimi.  Jumala pitää miestä perheessä vastuullisena, Se ei tarkoita etteikö nainen olisi yhtä arvokas. Kristinuskossa.

Vierailija
40/49 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot vihaa naisia. 

Silti kristinuskon luomiskertomuksen mukaan Eeva oli se huono ja heikompi astia, joka toi perisynnin ikuisiksi ajoiksi ihmisille. Jumalan Poika syntyi jostain syystä neitsyestä, tavallinen synnytys ei oll

Syntiä ei ole. Olkaa murehtimatta.