Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asunnon myyminen itse vaikeaa ja monimutkaista?

Vierailija
23.02.2024 |

Kiinteistönvälittäjä kävi antamassa hinta-arvion, mutta emme saisi todennäköisesti kuulemma näillä markkinoilla samaa hintaa, kuin ostohetkellä. Välityspalkkio ja menetys kaupoissa tietäisivät kymppitonnin laskua. Joten miten olisi itse myyminen? Onko se vaikeaa, jos ei ole ennen perehtynyt asuntojen myyntiin? Asunto menee kaupaksi kuulemma 1-3 kuukaudessa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa, mutta teidän pitää ensin perehtyä asiaan. Osa kiinteistönvälitystoimistoista on sellaisia, että itse esittelet asunnon, mutta toimisto hoitaa valokuvauksen, ilmoituksen ja paperit sekä välittää yhteydenottoja. Tulee halvemmaksi kuin normaali, mutta on vähävaivaisempi kuin kokonaan itse myyminen.

Teet itse työt, mutta maksat silti tuhansia euroja kiinteistövälittäjälle "palvelusta". Aika surkea diili minun mielestäni.

Vierailija
22/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinänsä vaikeaa ole, työlästä voi olla. Hyvä asunto edulliseen hintaan halutulta paikalta menee toki kaupaksi helposti vähän huonommallakin ilmoituksella, mutta jos asunto vaatii enemmän markkinointia niin sitten joutuu näkemään enemmän vaivaa. 

Miten kiinteistövälittäjät markkinoi asuntoja? Ne pistää nettiin myynti-ilmoituksen ja odottavat jos joku kiinnostunut soittaa. Saman voi tehdä itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata

Vierailija
24/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Oulussa niin hyvässä taloyhtiössä, että kaupat tehtiin enimmäkseen sisäpiirissä. Ei tarvinnut kuin sanoi naapurille, että aikoo myydä asuntonsa, niin äkkiä oli ostajia paikalla. Nämä asunnot oli harvemmin välittäjälle asti ehtineet.

Vierailija
25/29 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helppo homma. Myin meidän osakkeen 11 vuotta sitten, aikaa toki siihen aikaan meni, mutta myin sen hyvällä voitolla vaikka oltiin vasta 7 vuotta siinä asuttu. Aluksi oli monta kuukautta ettei käynyt kukaan katsomassa, sitten yhtäkkiä tuli kaksi yhtä aikaa, ja toinen pariskunta teki seuraavana aamuna tarjouksen, pelkäsivät varmaan että ne toiset ottaa sen jotka olivat katsomassa samaan aikaan.

Laitoin myyntiin asunnon etuoveen, ja otin joka huoneesta hyvät kuvat, ja kauppakirjan pohjia saa netistä, ja esitteenkin sai tulostaa sieltä etuovesta, ja katsoin kauppakirjaa tehdessä omasta kauppakirjasta mallia joka meillä oli siitä kun ostettiin se kämppä, niin ainakin oli kaikki samat tarpeelliset asiat. Ja sitten vaan omaan pankkiin ja siellä hoidettiin loput sitten ostajien kanssa.

Vierailija
26/29 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon myyminen itse tuskin on mitään helppoa hommaa, mutta tässä kokemus myös siitä että ei ole helppoa välittäjänkään kautta. 

Jos ottaa välittäjän niin kannattaa ottaaa kunnolla selvää välittäjästä. Itselle sattui todella laiska, hidas ja huono välittäjä. Ei suostunut kirjoittamaan mihinkään ylös asunnon tulevaisuuden remontteja eli toisin sanoen valehtelisi varmaan ostajaehdokkaille. Toisaalta taas luulen että kyseinen firma ei suostu myymään kuin 1990-luvun tai uudempia asuntoja. Vaihtoon menee kyseinen firma, koska en halua ostajille valehdellaan ja en halua myydä asuntoa väärillä tai puutteellisilla tiedoilla. 

Vierailija
27/29 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Puku päälle ja myymään. Minä myin asuntoni itse just sen takia että säästin 8000 euron välityspalkkion. Toki v 2016 oli helpompaa myydä kuin nyt ja asuntoni meni aika nopeasi kaupaksi. Minä vielä itse remontoin sitä koska ostaja ei yleensä halua remonttikohdetta. Pelkkä maalaus tekee jo uuden ilmeen asunnolle ja uudet listat.

Vierailija
28/29 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ylipäänsä hankalaa saada asunto myytyä, ihmiset eivät ole ostohousut jalassa yleisen taloustilanteen takia. Levitä sanaa tuttavapiirissä, haluaisiko joku ostaa, voihan se silläkin mennä. 

Vierailija
29/29 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asunnon sijainnista. Kyllä turussa ostetaan joku kaksio aika äkkiä koska turussa on enemmän työpaikkoja kuin jossain itä suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi