Ongelmani on pukea oikeat vaatteet työhaastatteluun
Olen tajunnut olevani yleensä ylipukeutunut. Haastattelijat ovatkin jossain Gantin villapaidoissa.
Mä en osaa 😭😭😭
Kommentit (33)
Minä menin kerran ruokatauolla hiki päästä valuen työpaikan vaatteet päällä haastatteluun. Sain työn
Vaatteita tärkeämpää on asenne
Asenne ratkaisee!
Vierailija kirjoitti:
Millaisia töitä haet ap?
Teollisuuden töitä. Lähes johtoportaaseen.
AP
Osaatko pukea kengät oikein päin, oikeisiin jalkoihin, vasemman jalan kenkä vasempaan jalkaan ja oikean jalan kenkä oikeaan jalkaan?
Laita vaikka kenkien sisälle merkit V ja O.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kysymys oli dimmata vaatteita hakupaikan mukaan ja pyrkiä välttämään ylipukeutumista haastattelutilanteissa.
Mikä siis on sopiva asu?
Mikä järki kysyä tuollaista kertomatta, että mikä työ on se, johon haastetellaan. Koska eihän muuten kukaan voi arvata, vielä vähemmän tietää, mikä se sopiva asu olisi.
Yleensä tässä ei tosin ole onglemaa, jos ihminen on tehnyt jo jonkun aikaa niitä töitä, joita hakeekin, tai ainakin urapolulla edellisiä hommia, joissa on nähnyt, miten väki tässä hommassa neuvottelutilanteissa pukeutuu. (Työhaastatteluhan on neuvottelutilanne, joten siihen tietysti pukeudutaan sen mukaan, ei niin kuin kotitoimistopäivinä, mutta ei myöskään niin kuin firman satavuotisjuhlaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia töitä haet ap?
Teollisuuden töitä. Lähes johtoportaaseen.
AP
Lähes on se olennainen sana, joka kertoo, että et ole hakemassa johtoportaaseen. Haet siis normaalia toimistoduunia ja siihen kannattaa pukeutua sen mukaan. Ts. bleiseri on ok, siistillä puserolla tai ryhdikkäällä neuleella pärjää hyvin. T-paita ja huppari on liian vähän, jakkupuku liikaa.
Teollisuuden ylemmät toimihenkilöt käyttää just niitä kauluspaitoja ja Gantin neuleita. Jalkaan riittää siistit farkut. Ainoastaan johtajilla on pukua päällä.
Eli katso mallia haastattelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkut ja huppari. Olen saanut jokaisen hakemani paikan.
Mikä ala? Kuulostaa kyllä hieman liian rennolta suurimpiin osiiin töistä.
IT-ala ja myöhemmin opetusala.
Tärkeää on RYHTI. Näkee välillä niin vetelästi istuvaa porukkaa että eivät anna hyvää kuvaa. Siihen kiinnittää enemmän huomiota kuin vaatteisiin. Varsinkin kännyköiden tulon myötä ihmisillä ihan kamalia ryhtejä ja ns someniskoja
T.Rekrytoija
Minulla on italialainen minkkiturkki, metri jakkupukuja jne. Olen pitkäaikaistyötön.
Työllistyisinkö menemällä sorttiasemalle 9 eur/vrk?
Niinpä.