Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä haluaa lapselle nimiäisiin sukumme kastemekon, vaikka lasta ei kasteta

Vierailija
22.02.2024 |

Poikani olisi halunnut lapselle kasteen, mutta miniä ei eli lapsi jää kastamatta. Miniä ei kuulu kirkkoon ja sanoo inhoavansa kaikkea uskontoon liittyvää. Nyt miniä on kuitenkin saanut päähänsä, että hän haluaa lapsen nimiäisiin sukumme kastemekon, jotta lapsesta voidaan ottaa kuvia kastemekko päällä. Meillä kulkee suvussa äitini tekemä kastemekko, jossa on kastettu minut, minun lapseni ja muitakin suvun lapsia. Mekkoon on kirjailtu kastettujen lasten nimetkin. Äitini jätti kuollessaan tuon mekon minulle perinnöksi, minulla ei ole sisaruksia.

Minä en halua antaa kastemekkoa lapsen nimiäisiin. Kastemekko on kastetta varten ja jos miniä ei kastetta lapselle halua eikä siihen usko, niin ei kastemekkoakaan mielestäni tarvita. Tästä mielipiteestäni miniä on nyt vetänyt palkokasvin nenään. Onko tämä linjaukseni muka jotenkin kohtuuton? Lapselle on kuitenkin tulossa jotkut miniän valitsemat juhlavaatteet nimiäisiin eli ilman vaatteita ei lapsi ole, vaikka en kastemekkoa nimiäisiin antaisikaan.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mumman hillahyydekaakku? Onko se jo räävitty?

Vierailija
42/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ratkaisee miniän ja hänen lapsensa joulunvietto-ongelmat, kun ei tarvitse miettiä, miten pitäisi ehtiä sinne ja tänne. Anopin luo ei tarvitse mennä.

Eivät tietenkään vietä edes joulua, Jeesuksen syntymäjuhlaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ratkaisee miniän ja hänen lapsensa joulunvietto-ongelmat, kun ei tarvitse miettiä, miten pitäisi ehtiä sinne ja tänne. Anopin luo ei tarvitse mennä.

Kyllä viettää, kun päähenkilö on joulupukki tonttuineen, hauskat joululaulut, joululahjat ja hyvä ruoka.

Vierailija
44/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viettää, kun päähenkilö on joulupukki tonttuineen, hauskat joululaulut, joululahjat ja hyvä ruoka.

Viettävät kekriä?

Vierailija
45/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummo halusi tulla käymään häissäni, mutta hän on kuollut. Pitäisikö tehdä lanka tästä?

Vierailija
46/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo pyyntö miniältä. Ja vielä oudompaa jos mekko on niin "pyhä" ettei sitä voi käyttää vauvan nimiäisissä. 

Kristitty minäkin

Vierailija
47/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joulupukin syntymäjuhla?

Vierailija
48/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joulupukin syntymäjuhla?

Eihän Jeesuskaan syntynyt jouluna. Joulu vain tungettiin pakanajuhlan paikalle.

Vierailija
49/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on tarpeeksi hihhuli, niin sitä vauvaa ei edes kasteta. Se lapsi saa ihan itse kasvaa ja myöhemmin mennä kasteelle jos niin haluaa. 

Se on kastemekko eikä mikään suvun perinnepuku nimenantotilanteeseen. Itse en lainaisi mekkoa, vaikka mielestäni lapsi saisikin kasvaa ja itse päättää milloin sen kasteen ottaa vai ottaako lainkaan. 

Vierailija
50/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on tarpeeksi hihhuli, niin sitä vauvaa ei edes kasteta. Se lapsi saa ihan itse kasvaa ja myöhemmin mennä kasteelle jos niin haluaa. 

Se on kastemekko eikä mikään suvun perinnepuku nimenantotilanteeseen. Itse en lainaisi mekkoa, vaikka mielestäni lapsi saisikin kasvaa ja itse päättää milloin sen kasteen ottaa vai ottaako lainkaan. 

Saako lapsi sitten sen mekon päälleen, jos ottaa kasteen vaikka viisitoista vuotiaana?

Vierailija
51/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiäiset eivät ole kastejuhla eli ei tietenkään saa käyttää harrasta mekkoa. Nimiäiset on sama kun toivottas lapsensa hel vettiin.

Vierailija
52/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten uskovaiset ihmettelee, kun heihin ei oikein suhtauduta vakavasti. Lukisitte vaikka Opettavaisia Eläinsatuja, yhtä totta ja hyödyllisempi.

Vierailija
53/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä voisi aloittaa oman perinteensä ja teettää omanlaisensa nimiäisvaatteen. Kastemekko on kastemekko.

Vierailija
54/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikaste ei ole kristillistä, eikä Raamatun mukaista. 

Vierailija
55/55 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei oikeasti syntynyt jouluna. Kristinusko otti pakanallisen talvella vietettävän auringon juhlan Jeesuksen syntymäpäiväksi jotta kristinusko saataisiin paremmin "myytyä" pakanoille (ei tarvitse vaihtaa juhlapäivää).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan