Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatteita kannattaa ostaa 68 ja 74cm?

14.01.2007 |

Auttakaa ensikertalaista! Kaapissa on lähinnä äp:n vaatteita 68 ja 74 cm. Mitä ostan lisäksi pienelle pojalle? Potkupukuja vai paita+housut -yhdistelmiä? Poika on nyt 4kk ja 62 cm vaatteet menee, paitsi bodyt ovat jo osin kokoa 68 kestovaippojen tilantarpeen takia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kasvaa ekan vuoden aikana n. 30 cm. Tuo aika kun käytetään minikokoja, on iakaa, jolloin vauva ei paljonkaan liiku eli ei haittaa, vaikka lahkeet ja hihat olisi vähän kääritty. Vaatteet ovat kuitenkin kalliita, joten satsaisin 80 cm vaatteisiin.

Itse tyjkkäsin body+potkuhousut yhdistelmästä. Pysyi päällä eikä kääriytynyt mytyksi kainaloihin jne. paidat jäi käyttämättä.

Toinen pointti on, että vauva nukkuu paljon. Millaisessa asussa haluaisit itse nukkua? mahdollisimman vähän mitään, mikä painaa eli nappeja, kiristäviä kuminauhoja tms

ovara:

Auttakaa ensikertalaista! Kaapissa on lähinnä äp:n vaatteita 68 ja 74 cm. Mitä ostan lisäksi pienelle pojalle? Potkupukuja vai paita+housut -yhdistelmiä? Poika on nyt 4kk ja 62 cm vaatteet menee, paitsi bodyt ovat jo osin kokoa 68 kestovaippojen tilantarpeen takia.

Vierailija
2/5 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään kotioloissa paljon yhdistelmää body + housut. Sitten kun ihmisten ilmoilla, laitetaan vielä bodyn päälle paita. Näin ei nostellessakaan vauvaa selkä loista paljaana paidan noustessa.

Itse olen 68cm ja 74cm vaatteissa miettinyt kuinka mukavaa vauvalla on olla mahallaan ne päällä, ryömiä ja kontata. Eli pehmeitä vaatteita, jotka i purista ja paina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse taas ostaisin varsinkin puolipotkareissa/potkareissa oikeaa kokoa, ei liene kauhean mukavaa harjoitella liikkumista, jos housujen teräosa roikkuu 30cm perässä.

Muuten sitten olen taas niin turhamainen, että tykkään pukea vauvaa. Ja itse taas koen vauvanvaatteet sen verran edulliseksi (esim. ruotsalaisketjut), että en koe syytä säästää ihan perusvaatteissa.

Vierailija
4/5 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kuussa vuoden täyttävä käyttää nyt kokoa 74, 80 ja 86 kokoisiakin on, mutta ne menevät luultavasti vielä kesälläkin. Vauvan kasvu hidastuu ensimmäisten kuukausien jälkeen selvästi, meilläkin oli 4 kk iässä 62 vaatteita käytössä. Itse olen käyttänyt vain sopivan kokoisia vaatteita, liian suuren ovat epäkäytännöllisiä, eikä vauvan ole kiva liikkua liian suurissa vaatteissa, lisäksi en halua/halunnut että vauvani näyttää hukkuvan kamppeisiinsa...Puolipotkuhousut ja potkuhousut jäivät lähes käyttämättä, olen suosinut esim. body+trikoohousut yhdistelmiä. Näin talvella tosi hyvä yhdistelmä on hihaton valkoinen body, jonka kanssa saa kivat pitkähihaiset paidat käyttöön, jotka meillä olisivat usein jääneet muuten laatikkoon, kun paita nousee ja selkä/maha tulee ikävästi pienellä näkyviin. Kun ostin noita hihattomia alusbodyja (ainakin hennesissä ja kappahlissa on), en ole paljon enää muuta pitänytkään, on niin toimiva yhdistelmä. Joskin nyt kun lapsi kävelee, niin paidatkin pysyvät jo alhaalla. Housujen alle on helppo lisätä sukkahousut jos on esim. kovin viileä asunto, tai jos sukat eivät tahdo pysyä jaloissa. Sukkahousut ovat käytännöllisiä ja niitä on pojillekin (" poika" väreissä) ainakin kokoon 86 asti. Kun ostaa esim. Hennesistä tms. saa kivoja, käytännöllisiä ja halpoja vaatteita. Esimerkiksi Hennesin vaatteet ovat meillä kestäneet hyvin 60 asteen pesut ja kuivausrummun. Itse ostan jonkun verran alesta seuraavan koon vaatteita, jos on kivoja hyvällä alennuksella.

Vierailija
5/5 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tykätään bodyista ja puolipotkareista, tytöllä vielä trikoohousuista ja trikoopaidoista niiden päällä, joskus collegehousut ja paita tai collegetakki. Pojalla pitäisi varmaan myös bodya ja puolipotkareita, housuja ja paitoja niiden päällä.

Minä olen hannahton kanssa samoilla linjoilla, arnican kanssa olen eri mieltä, lastenvaatteet ovat suht edullisia varsinkin jos niitä ostaa sopivasti perusvaatteita (itse ostan tosi harvoin merkkivaatteita), ja vauvan on MUKAVA varmasti olla sopivissa vaatteissa eikä tuhannesti käärityissä hihoissa yms, kun mainitsit ne painavat napit niin painaa ne ylimääräiset " vaate makkaratkin" vauvaa =)

joten itse ostaisin juuri nyt noita 68-74cm jos teille mene jo osa 68cm ja 62cm käytössä. H&M:llä, Lindexillä yms on kivoja vaatteita edullisesti, varsinkin nyt aleaikaa näkyy esim cM.ssä olevan paljon vaatteita 3-4e kpl, jos tykkää niistä.

tuusis