Onko IBS-kipuihin mitään pikahelpotusta?
Kovat suolistoperäiset kivut eikä perus särkylääkkeet auta yhtään. Säteilee myös selkään ja liikkuminen vaikeaa.
Kommentit (28)
Lääkkeiden lisäksi vaakatasossa hengittely syvään, vagushermoa aktivoiden. Googlaa vagushermo, niin löydät erilaisia nopeita ja helppoja ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla piimä vain pahentaa vatsaoirei..
Laktoositon AB-piimä. Kokeilla voi aina.
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko kuidut nyt huono vai hyvä juttu?
Taitaa olla yksilöllistä. Kannattaa kokeilla miten kuitujen rajoittaminen vaikuttaa itsellä. Minulla on auttanut paljon seuraava yhdistelmä gluteeniviljat, laktoosi (intoleranssi todettu) ja kahvi pois, kuitujen rajoittaminen (kuitenkin sen verran kuitua ettei ummetusta tule).
Onko se kaasu? Siihen auttoi Litalgin. Se Litalginin varoitus on, että vähentää valkosoluja.
Jos kovin pahana, niin ihan syömisen vähentäminen. Mulla auttoi lopulta se että söin vähän riisiä, mustikkasoppaa ja banaania. Tätä muutamat viikot, niin suolisto rupeaa rauhoittumaan. Sitten pikkuhiljaa kokeilla ja lisäillä yksitellen. Olen tätä nykyä maidoton ja viljaton.
Onko varma että on ibs? En ole kuullut että kellään säteilisi selkään.
Litalgin on paras suolistokipuihin, Librax toimii osalla myös. Ensihätään voisit koittaa saada suolistoon vauhtia syömällä/juomalla jotain, joka aikaansaa tarpeen ulostaa.
Jos kovin on kipeä ja säteilee, olisi hyvä myös tähystää.
Vierailija kirjoitti:
Onko varma että on ibs? En ole kuullut että kellään säteilisi selkään.
Litalgin on paras suolistokipuihin, Librax toimii osalla myös. Ensihätään voisit koittaa saada suolistoon vauhtia syömällä/juomalla jotain, joka aikaansaa tarpeen ulostaa.
Mulla on ibs eikä ole selkään säteillyt. Tuossa pitäisi sulkea pois muutkin syyt..
Mua pierettin paljon mut sit väänsin kakat lattialle nii helpotti