Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sovitteko eroasioista ja elatusmaksuista keskenään vai lastenvalvojalla?

Vierailija
22.02.2024 |

Teittekö lastenvalvojalla sopimukset tapaamisoikeuksista ja elatusmaksuista vai sovitteko ne keskenään?

Onko lastenvalvojalla käynti pakollista? Teittekö ositusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalla käynti ei ole pakollista. Teimme viralliset sopimukset lastenvalvojalla, kun oli niin paljon epäluottamusta vanhempien välillä. Avioerossa ositus kannattaa ilman muuta tehdä. 

Vierailija
2/6 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa kaikki saisivat mahdollsiuuden käydä yhtä ihanalla mies -lastenvalvojalla kuin itse olen saanut. - Kuten hän totesi ei lastenvalvojan tai tuomioistuimen päätöksiä ole pakko noudattaa, jos muutoin pääsee sopuun asioista mutta, jos kuitenkin käy niin, ettei pääse, niin on sitten valmiiksi malli, jonka mukaan voi toimia.

Lasenvalvojaal käynti ei siis ole millään muotoa pakollista. Itse olen joutumut käymään useammankin kerran kun on useampi lapsi ja eroja takana useamman kuin yhden lapsen isän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään menty lastenvalvojalle. Pysyttiin ystävinä eron jälkeen.

Vierailija
4/6 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien asianajajat sopivat asiasta lastenvalvojan kanssa. Muut asiat riidellään käräjillä.

Vierailija
5/6 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin keskenämme. Nyt kela vaatii menemistä lastenvalvojalle. Mitä pitäisi sopia tapaamisista ettei lapsen säästöt hupene.

Vierailija
6/6 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ositusta on erittäin järkevää tehdä, koska jos sitä ei ole tehty paperille, viimeistään jomman kumman kuollessa voi tulla hankaluuksia joko sinulle tai perikunnallesi. Uusi puoliso voi väittää että mammonaa on enemmän kuin sitä todella on ja vaatia ositusta tehtäväksi. Selvittele siinä sitten vuosien takaisia asioita että kuka omisti mitäkin. Tai jos puoliso vaikka tekee konkurssin eikä ositusta ole tehty ja rekisteröity, kusessa olet!

Asiat selviksi paperille, ei saa jättää hoitamatta. 

https://dvv.fi/ositussopimuksen-rekisterointi