Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aiot illalla syödä Pizzaa, niin syörkä päivällä vain salaattia?

Vierailija
22.02.2024 |

Työkaverini kertoi syöneensä aamupalaksi appelsiinin  ja lounaaksi vihersalaattia, jossa proteiniiksi raejuustoa ja muutama pähkinä. Välipalalla pelkkää kahvia.

Hän nimittäin aikoo töiden jälkeen mennä pizzalle. Syö yli puolet normaalipizzasta ja ehkä juo lasin limsaakin. 

Iltapalaksi ei mitään.

Ihmettelin tätä vähän, mutta hän puolestaan ihmetteli takaisin, että eikös kaikki normaalit ihmiset niukistele päivän kaloreita etukäteen, jos luvassa kaloripommi myöhemmin. Toimii kuulemma samoin, jos esim. karkkipäivä tai pullaa tms.

Minä on syön aina ihan normaalisti muilla aterioilla, vaikka söisinkin herkkuja samana päivänä.

Miten sinä teet?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normaalipainoinen, enkä tee noin. Tosin jos syön pizzan joskus viiden tai kuuden maissa, niin ei mulla välttämättä ole nälkä illalla, niin jää iltapala väliin. Mutta en mä tarkoituksella kyllä jätä syömättä tai ainakaan etukäteen pihistele syömisiäni.

Vierailija
2/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä mieli tekee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa teen näin. Silloin kun en laihduta lihon syömällä normaalisti + herkuttelemalla. Kaloreita tulee liikaa pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
4/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset ei perusta syömisiään pelkkiin kaloreihin.

Vierailija
5/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syörkä😅 hyvin meni.

Vierailija
6/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syön kevyemmin päivällä jos on iso illallinen tiedossa, nautin ruoasta enemmän kun on kunnolla nälkä ja en tahdo lihoa.

Vierailija
7/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, toki olen alipainon puolella muutenkin. Syön ihan normaalisti pitkin päivää, se yksi pizza tai ravintolasafka ei harvoin syötynä vaikuta painooni yhtään mitenkään. 

Vierailija
8/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelmia painonhallinnassa tai laihduttaa, niin on pakko toimia noin.

Toki jos kerran parissa viikossa syö sen pizzan niin ei sillä vielä mitään vaikutusta ole suuntaan tai toiseen, mutta jos niitä plussakaloripäiviä on useampi viikossa (pulla kahvin kanssa, tortilloita viikonloppuna, Hesburgeria lounaalla, Subi iltapalaksi, Snickers välipalaksi) niin normaalipainoisellakin alkaa jossain vaiheessa varmasti paino nousta.

Vierailija
9/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään aio syödä roskaruokaa kuten pitsaa eli syön aivan normaalisti.

Vierailija
10/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä joudun mulla aterioilla keventämään jos aion syödä jotain tuollaista herkkua. Muuten lihon. Enkö perusta elämää tai edes ruokailua pelkille kaloreille, todellakaan, mutta on niilläkin merkitystä.

Vierailija
11/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sanomassa italialaiselle, että pizza on roskaruokaa... vähän sama kuin kävisit sanomassa mun mummolle, että karjalanpiirakka on roskaruokaa

Vierailija
12/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä joudun mulla aterioilla keventämään jos aion syödä jotain tuollaista herkkua. Muuten lihon. Enkö perusta elämää tai edes ruokailua pelkille kaloreille, todellakaan, mutta on niilläkin merkitystä.

Varmasti jos sä joka päivä söisit illalla jotain raskasta, niin sitten. Mutta oikeesti, jos käy kerran kuussa pizzalla, niin eipä oo väliä.

Vierailija
13/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamupalan, lenkin/töiden jälkeen ruoan ja jälkiruoan. Siinä päivän pöperöt.

Vierailija
14/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän että on tulossa kalorikkaampi ateria, niin yritän kyllä muilla päivän aterioilla tehdä sille tilaa. Yli 45-vuotiaana jokainen ylimääräinen kalori tarttuu matkaan, valitettavasti.

Vierailija
15/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene päiväkaljalle jos meinaat ottaa illalla kunnon kännit. 

Vierailija
16/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harvoin suunnittelen päiväni noin tarkkaan, että lounaalla tietäisin mitä syön illalla.

Syön ihan normaalisti aamupalan ja lounaan. Pitsan tai karkkipäivän jälkeisenä päivänä ei yleensä tee kummosta mieli. Sitten menee päivä tai pari salaateilla ja kasviskeitoilla. Tai pelkillä appelsiineilla ja vichyllä, kuten maanantaina.

Mulla on suht laaja tuttavapiiri ja tiedän vain yhden paastoavan etukäteen.

Vierailija
17/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sanomassa italialaiselle, että pizza on roskaruokaa... vähän sama kuin kävisit sanomassa mun mummolle, että karjalanpiirakka on roskaruokaa

Ei tuo sana "roskaruoka" tarkoita edes mitään enää. Ihmiset käyttävät sitä tietämättä edes se merkitystä. Se on vain sana, jota tulee käyttää. Näin suurin osa ihmisistä toimii kaikissa asioissa: tekevät vain jotakin, sillä niin kuuluu tehdä ja sanoa.

Vierailija
18/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italialainen ruoka on pääasiassa täyttä roskaruokaa jota kenenkään ei pitäisi syödä.

Vierailija
19/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sana "roskaruoka" tarkoita edes mitään enää. Ihmiset käyttävät sitä tietämättä edes se merkitystä. Se on vain sana, jota tulee käyttää. Näin suurin osa ihmisistä toimii kaikissa asioissa: tekevät vain jotakin, sillä niin kuuluu tehdä ja sanoa.

Pitsa jos mikä on ravintoarvoiltaan täyttä paskaa.

Vierailija
20/24 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltasyöjä muutenkin. Söisin mahdollisesti vielä vähemmän päivällä. Pätkäpaastontapainen, mutta kaloreita laskematon syöminen on minun tapani pysyä edes näissä pyöreähköissä mitoissa. En halua lihoa, teen työni jalkojeni päällä ja liikuntakyvyn säilyminen vanhuuteen asti on minulle tärkeää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi