Vuokranantaja kävi tekemässä tarkastuksen asuntooni
Valitti että minulla on liikaa vaatteita ja tavaroita.
Kävi läpi kaikki keittiön kaapit, kylpyhuoneen kaapit sekä vaatekaapit ja otti kuvia sisällöstä
Olisiko sulle ok että kaappiesi sisällöt kuvataan?
Lopuksi oli ottamassa kuvaa minustakin johon sanoi että nyt joku raja! Kysyin tietenkin onko pakko kuvata kaikkea. Mutisi jotain itsekseen ja käänsi selän.
Ei suostu myöntämään että tässä asunnossa on sisäilmaongelma.
Siivoan päivittäin, vien roskat, tuuletan ym yritän pitää asunnosta hyvää huolta. Ei riitä, pitäisi sisustus olla kuten vuokranantaja haluaa
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Unohdin mainita että tarkasti jääkaapinkin ja kuvasi sisällön. Onko tämä ihan laillista toimintaa?
ei ole, ja ei ole, kotirauhan härintää, perusteita ei ole tutkia kaapistoja, onko hönellä kotietsintälupa, olisin soittanut polsiin, käynnin peruste esittää jopa 2vko aiemmin, huoneenvuokralaki, pienet huolto,korjuastyöt 2vko aiemmin. isot puoli vuotta, sinun kuvaaminen. kait nauhoitit tilanteen, aina nauhoittakaa, vaikka tulisi mitä häirintää ahdistelua, sana sanaa vastaan ei menesty. käynnille perusteltu syy. miksi olit nössö höveli,,no ehkä tilanne tuli puskista, voi veeee sanon mä,, jäikö todisteita,, jotta voit edistää,, olisi hyvä kuulua vuokralaisten keskusliittoon, saa pua moneen, toki jäsenmaksu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaaminen on laillisyta jos siinä ei näy sinusta sormeakaan ja päästit itse sisälle. Mikäli siis kielsit kuvaamisesi.
Toisen kotirauhan piirissä kuvaaminen on sallittua vain jos siihen erikseen saa luvan. Se ei siis muutu luvalliseksi sillä että toinen ei erikseen sitä kiellä.
Epäilen kyllä vahvasti että asiat ovat olleet noin. Epäilen että ap on joku joka tietää, että jonkun asunnossa on käyty salaa ja ehkä jopa kuvattu jotain sotkuista kaappia.
No, mutta eikös tuo ole helvetin noloa sille kuvaajalle, kun tulee ilmi? Vaikka olisi sotkuinen kaappi ja voi myös kyseenalaistaa esitetäänjö edes oikeita kuvia, jos noin laittomuuksiin ryhdytään. Tarkoitus ei varmaan kovin hyvä tuollaisissa touhuissa.
Minä vahvasti epäilen että vuokranantaja olisi vuokralaisen luvalla sisällä käynyt. Eli todennäköisesti ilman lupaa ja silloin kun vuokralainen ei itse paikalla. Näitähän on aina välillä. Kaikille ne lainkoukerot ei niin selviä tai eivät noudata niitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos valitat huonosta ilmanlaadusta ja homeesta asunnossa, niin miten ajattelet, että se vuokranantaja voi hoitaa tilanteen, jos hän ei pysty selvittämään juurisyytä? Missä sitä hometta on? Pystyit ne kohdat varmaankin ihan näyttämään ja noiden kohteiden kuvaaminen on ihan järkevää, jos syy homeen ilmestymiselle ei heti ole selvä. Tuskin se vuokranantaja on itse asiantuntija, vaan pyytää konsultaatiota sisäilmaan erikoistuneilta firmoilta.
Tunkkainen haju tulee herkästi pienissä asunnoissa juuri vaatekaapista. Ilmanvaihtokanavat on toinen.
Joo, toki olisi pitänyt kysyä lupa kuvaamiseen, mutta näin vuokranantajan näkökulmasta jos tosiaan selkeää syytä sille sisäilmaongelmalle ei löydy (tällöin yleensä kosteus kyseessä), niin jotenkinhan hänen pitää lähteä asiaa selvittämään. Tuskin sulle olis ollut ok sekään, että hän olisi suoraan marssittanut sinne ilmanlaatumittaajaa tälle sopivana ajankohtana tms?
Olen ollut yhteydessä huoltoon sekä isännöitsijään sisäilmaongelman takia.
Olen 200% varma että ongelma ei koske ainoastaan tätä minun asuntoa vaan on laajempi. En ole koskaan nähnyt sellaista asukas vaihtuvuutta kuin tämän talon ylimmässä kerroksessa.
Muutama kuukausi sitten muuttanut naapuri haisee samalle homeelle vaatteistaan minkä haistan ajoittain kodissani.
Uhrihierarkiassa olet ylempänä, mutta asunto ei ole sinun.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi, vai oliko vuokranantaja äitisi?
Kävikö ollenkaan pienessä mielessäsi, että tuo oli kotirauhan rikkomista ja kuvaamisen olisit voinut kieltää.
kotirauhan piirissä ei saaaa kuvta,esim, piha tiettyyn rajaan asti, ulko-ovea jopa kerrostalossa ei saa kuvata sisäänpäin,rappukäytävää ei, ne kuuluu kotirauhan piiriin, varastot jne,missä liikut, julkisessa paikassa voi kuvata, yleistä katua, tuossa olisi pitänyt olla terveystarkastaja,muita tahoja ,isännöintiä, ryhmä tekemässä sisäilmaongelman juurisyitä, ihan ekana se ei ole kaapistossa, ja jääkaapin sisöltö, jääkaapin takaa voi katsoa, ammattilainen tekee tarkistukset mittaukset. ja eihän ukko jättänyt minikameraa,,entäs likapyykki,, asunnonmyyjätkään availe komeroita.
Se on hyvä, että pidetään vuokralaiset kurissa. Itse en kuvaile asuntoja, mutta joskus laitan lähistöllä ollessani tekstiviestin, että meni ilta pitkäksi ja tulen nyt nukkumaan sinne kämpille. Jotain ulinaa on tullut jostain kotirauhasta, mutta kun sanoo että turpa kiinni ja minä omistan sen kämpän, niin johan on mennyt ymmärrykseen ja luvattu tehdä myös krapula-aamiset valmiiksi odottamaan herätessäni.
Olisit voinut kuvata vuokranantajaa kuvaamassa.
Asuntoosi? Eiköhän lie kyse hänen asunnostaan
Vierailija kirjoitti:
Uhrihierarkiassa olet ylempänä, mutta asunto ei ole sinun.
En minä ole uhri. Haluan kertoa minkälaisia ihmisiä voi vuokranantajat olla ja miten huolimatonta ja välinpitämätöntä kosteusvaurion selvittäminen tässä tapauksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaaminen on laillisyta jos siinä ei näy sinusta sormeakaan ja päästit itse sisälle. Mikäli siis kielsit kuvaamisesi.
Toisen kotirauhan piirissä kuvaaminen on sallittua vain jos siihen erikseen saa luvan. Se ei siis muutu luvalliseksi sillä että toinen ei erikseen sitä kiellä.
Höpöhöpö. Saat kuvata sydämesi kyllyydestä, mutta et saa kuvata kotirauhan piirissä olevia ihmisiä ilman lupaa. Eli kun vuokranantaja jätti kuvaamatta AP:n, niin kaikki meni ihan oikein.
Tai siis olisi mennyt oikein, jos tällaista olisi tapahtunut muualla kuin AP:n mielikuvituksessa.
et saaa kuvata,et ihmistä,etkä kotia, jos sulla on itselläsikin kameravalvonta sisällä ilmoita, edes porraskäytävää ei saa kuvata ,kotirauha alueita ei saa kuvata. huoneistoon ei mennä ottamaan kuvia, kaapistoja, jo on vielä yksityisyyden suoja.
Hitto täällä on typerää porukkaa. Uskotte avuttoman trollin sepustukset ja teillä on mielikuvitusvuokra-asuntoja🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Minä vahvasti epäilen että vuokranantaja olisi vuokralaisen luvalla sisällä käynyt. Eli todennäköisesti ilman lupaa ja silloin kun vuokralainen ei itse paikalla. Näitähän on aina välillä. Kaikille ne lainkoukerot ei niin selviä tai eivät noudata niitä.
Olin itse paikalla. Avasin hänelle oven. Tämä tapahtui tänään aamupäivällä
Te metafora sisäilma asioista jauhavat rikollis paskat. Eikö yhtään hävetä olla mukana törkeissä rikoksissa, mitkä koskevat sitä naista ja hänen perhettään? Ei rietenkään, koska olette oksettavia pervoja ja itse mukana niissä! Ja ette edes tiedä kaikkea. Koska seksijutut kiinnostaa pervoja saadaan tomppelit uskomaan, että kyse olisivain sellaisista. Eivät tajyq edes miten asiat oikeasti on noidenkin juttujen kohdalta. Ns. järjestetty ja valehdeltu paljon juttuja. Ja ääliöt ei tiedä totuutta.
Mikäli vuokranantaja toimi kuvaamallasi tavalla, ota yhteys lakiasiantoimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Hitto täällä on typerää porukkaa. Uskotte avuttoman trollin sepustukset ja teillä on mielikuvitusvuokra-asuntoja🤣🤣🤣
Taidat olla hieman yksinkertainen.
Minulla yksityinen vuokranantaja kävi salaa asunnossani. Epäilykset heräsivät kun kissani oli kovin arka päivittäin kun tulin töistä kotiin.
Laitoin eteisen maton alle viinirypäleitä ja ne oli muussattu. Kiinni jäi, mokoma kyylämummo. No muutin pois ja nykyisessä asunnossa kamerat.
Vierailija kirjoitti:
Jos valitat huonosta ilmanlaadusta ja homeesta asunnossa, niin miten ajattelet, että se vuokranantaja voi hoitaa tilanteen, jos hän ei pysty selvittämään juurisyytä? Missä sitä hometta on? Pystyit ne kohdat varmaankin ihan näyttämään ja noiden kohteiden kuvaaminen on ihan järkevää, jos syy homeen ilmestymiselle ei heti ole selvä. Tuskin se vuokranantaja on itse asiantuntija, vaan pyytää konsultaatiota sisäilmaan erikoistuneilta firmoilta.
Tunkkainen haju tulee herkästi pienissä asunnoissa juuri vaatekaapista. Ilmanvaihtokanavat on toinen.
Joo, toki olisi pitänyt kysyä lupa kuvaamiseen, mutta näin vuokranantajan näkökulmasta jos tosiaan selkeää syytä sille sisäilmaongelmalle ei löydy (tällöin yleensä kosteus kyseessä), niin jotenkinhan hänen pitää lähteä asiaa selvittämään. Tuskin sulle olis ollut ok sekään, että hän olisi suoraan marssittanut sinne ilmanlaatumittaajaa tälle sopivana ajankohtana tms?
sisäilmamittaajat,terveystarkasta,isännöinti jne, ei siviiliukkeli, jolla ei latteistoa,koulutusta, ja sää vuokrantaja, et käytä yleisavainta, ilmoitat 2vko etukätenn,lue huoneenvuokralaki ennenkuinalat leikkiä jotain antajaa, mitää edes ymmärrät sisäilmasta,keplottlet ja syytät,kaapiston sisältö ja koti on yksityisyyttä ja kotirauhaa, ja mitä kenenkään kasvokuvia vartalokuva liittyy sisäilmamittaukseen. ootsää niitä kameraasentajia vessaan vai,, oheiskäynnin syitä, pyykkipussi kiinnostaa. miten saa hyviä vuokralaisia jos ei itse noudata huoneenvuokralakia.
Tämä on taas sitä metafora paskaa, mille ei löydy tukijoita muissa kun täysin hulluissa samanmielisiä. Dont worry. Ei mielipuolien tai laittomia tekoja tekevien mukaan sun asioita hoideta. Voi tietenkin juoruilla kuvien kanssa mitä huvittaa. No juorutkoon vaikka koko kylä. Sä voit vaan naureskella hulluille.