Keskenmeno ja uudelleen raskaaksi tulo?!
Mitäs mieltä olette tästä? Kävin rv 12+3 ultrassa, ja siellä todettiin, että raskaus oli mennyt kesken viikoilla 11+5. Sitten tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, ja sen jälkeen ultrattiin vielä, että kohdusta oli poistunut kaikki " raskausmateriaali" , ja kyllähän se oli tyhjentynyt. Nyt sitten eilen tein ihan huvin vuoksi raskaustestin, että näkisin onko raskaushormoni poistunut jo elimistöstä. Testi näytti plussaa, haalea, mutta ihan selkeä viiva tuli näkyviin. Taisi olla virhe tehdä tuo testi, koska nyt aloin miettimään sitä, että voiko testi näyttää edelleen tuon keskenmenneen raskauden vai onko mahdollista, että olisin uudelleen raskaana? Tyhjennyksestä on nyt kolme viikkoa, ja pientä raskausoireilua on silloin tällöin ollut. Mutta itse en oikein jaksa uskoa, että olisin taas raskaana, koska hedelmöittymisen olisi täytynyt tapahtua tyhjennysvuodon aikana, ja tuskin kroppa on vielä siinä kunnossa, että hedelmöittyminen voisi tapahtua. Vai voiko?
Kommentit (4)
Tuo raskaushormoniarvon lasku kun on niin yksilöllistä. Toisaalta sulla oli viikkoja jo aika paljon ennen keskenmenoa, joten hormonipitoisuudetkin oli jo varmaan korkeat, eli luulisi, että niiden laskuun menee jonkinverran aikaa.
Mulla kesti tuulimunan ja lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen (rv 9+1) vielä reilu 6 vkoa ennenkuin r-testi näytti puhdasta negaa.
Jos haluat, voithan testata uudelleen, ja katsoa onko viiva vahvistunut (näinhän pitäisi käydä, jos raskaana olet).
Tsemppiä!
ilman yksiäkään menkkoja. Mulla km oli spontaani, eli ei lääkkeellistä tyhjennystä, eikä kaavintaa ja tapahtui alkuraskaudessa rv 6.
Mulle tuli noin 4-5 viikkoa keskenmenon jälkeen kovia vatsa oireita ja pääsin Tays naistentautien polille. Siellä mua tutkittiin ja ultrattiin ja otettiin pari verikoetta. Ei löytynyt mitään ja lähdin kotiin. Verikokeista käskettiin soittamaan seuraavana päivänä.
Aamulla soitin ja siellä oli kiva hoitsu langan päässä, joka sanoi että hcg arvoni oli eilisessä kokeessa yli 900, eli olen raskaana. Eli raskaus oli niin alussa, että edellisen päivän ultrassakaan ei oltu huomattu mitään.
Nyt kasvattelen vatsaa 16+4 viikoilla ja mukasvasti on mennyt.
Eli on siis mahdollista, että olisit jo raskaana :)
En halua nyt liikaa nostaa toivonkipinää mutta kerronpa miten minulla. Kakkosta kun yritimme niin raskauduin mut se olikin tuulimuna ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin n. viikolla 9 ja heti ekasta kierrosta raskauduin uudelleen ja kaikki meni hyvin ja terve poika syntyi!Tyhjennysvuodon ekasta päivästä lähtien laskin normaalin kiertoni pituuden ja sen mukaan tein sitten raskaustestin koska oli ollut selviä raskausoireita. Plussaa näytti. En kyllä heti uskonut asiaa todeksi ja ajattelin et kroppa on vaan vielä sekaisin ym mut sit odottelin muutaman viikon ja oireet vain paheni ja alkuraskauden ultrassa todettiin että raskaana tosiaan olin. Minulle suositeltiin lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen odottamaan yhdet menkat jotta olisi helpompi laske la jos tärppää mutta muuten ei mitään esteitä uudelle yritykselle ollut. Raskaushormonia voi toki sulla vielä olla elimistössä jäljellä edellisestä mutta toivotaan et uusi tärppi olisi käynyt!
Tulehan sitten kertomaan miten kävi!
Kyllähän raskautuminen on varmaan mahdollista, tosin jonkin aikaahan tuo raskaustesti näyttää plussaa keskenmenon jälkeenkin. Mutta periaatteessa on ihan mahdollista tulla raskaaksi jopa ennen kuin ensimmäiset keskenmenon jälkeiset kuukautiset ovat alkaneet - ja kyllä näitä tapauksia on.
Kun sanoit, että raskauden olisi pitänyt alkaa tyhjennysvuodon aikana, tuli mieleeni, että minulle annetuissa keskenmenon jälkeisissä hoito-ohjeissa sanottiin, että " tulehdusvaaran vuoksi on vältettävä uimista, ammekylpyjä ja sukupuoliyhdyntää niin kauan kuin veristä vuotoa esiintyy" . Tämä nyt siis ot-kommenttina.