Minua masentaa päihteet, eikä minulla ole päihteetöntä kaveria
Pitää varmaan sitten olla yksin, viihdyn paremmin yksin kuin päihteiden käyttäjän kanssa.
Unelmani olisi että kaverini ottaisi yhteyttä ja sanoisi että haluaa tehdä jotain yhteistä ilman päihteitä
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Onneks kaverit voi valita. Pyydä sitä vaikka juoksulenkille. Tai sanot ihan, tehtäskö jotain selvinpäin. Jos se ei käy, ei kannatakkaan nähdä. Selvinpäinkin voi olla hauskaa.
Totta, pitää asennoitua siihen
Ap
Se on todella hyvä päätös. Kun niistä huonoista ystävistä pääsee eroon, voi itsekin paremmin. Ja uusia ystäviä löytyy varmasti sitten kun pystyy sen verran sosiaaliseen elämään, että voi alkaa harrastaa jotain, lähtee opiskelemaan tai töihin... myös vertaistukea kannattaa hakea, näistä ryhmistä löytyy yleensä helposti ystäviä.
Tunnen tuskasi. Moni päihdekaveri sanoi aina, että joo tehdään joskus jotakin ja ollaan selvinpäin, mutta lopulta esim. keilaamispaikka piti aina valita niin, että sieltä sai alkoholia. Jos tehtiin jotakin muuta ja lähdettiin vaikka kirppareille, alkoi melkein heti jollakin vessahätätekosyyllä ehdottelu, että lähdetään kuppilaan. Eli ei se ajanvietto onnistunut ilman alkoholia.
Lopulta mulla paloi oma jaksaminen loppuun. Ensin koetin viettää aikaa päihdekavereiden kanssa selvinpäin ja sehän oli aivan kamalaa. Sitten vaan yksinkertaisesti lopetin tapaamasta heitä ja jättäydyin ylhäiseen yksinäisyyteeni. Ylhäisessä yksinäisyydessäni olen näin 5+ vuotta myöhemmin edelleen, mutta onneksi työelämässä, ja työpaikalla tulee ihan mukavaa sosiaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuskasi. Moni päihdekaveri sanoi aina, että joo tehdään joskus jotakin ja ollaan selvinpäin, mutta lopulta esim. keilaamispaikka piti aina valita niin, että sieltä sai alkoholia. Jos tehtiin jotakin muuta ja lähdettiin vaikka kirppareille, alkoi melkein heti jollakin vessahätätekosyyllä ehdottelu, että lähdetään kuppilaan. Eli ei se ajanvietto onnistunut ilman alkoholia.
Lopulta mulla paloi oma jaksaminen loppuun. Ensin koetin viettää aikaa päihdekavereiden kanssa selvinpäin ja sehän oli aivan kamalaa. Sitten vaan yksinkertaisesti lopetin tapaamasta heitä ja jättäydyin ylhäiseen yksinäisyyteeni. Ylhäisessä yksinäisyydessäni olen näin 5+ vuotta myöhemmin edelleen, mutta onneksi työelämässä, ja työpaikalla tulee ihan mukavaa sosiaalisuutta.
Kuulostaa narkkarilta, sis alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narkkarilta, sis alkoholisti
Noihin aikoihin tosiaan mietinkin, että olenko koskaan nähnyt kavereitani "omina itsenään". Siis niin etteivät olisi pikku pienissään, humalassa tai vähintään krapulassa. Enpä välttämättä ollut. Oli hurja helpotus kun lopulta uskalsin jättää nuo ihmissuhteet, vaikka pitkään niissä roikuin, koska toinen vaihtoehto oli yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Onneks kaverit voi valita. Pyydä sitä vaikka juoksulenkille. Tai sanot ihan, tehtäskö jotain selvinpäin. Jos se ei käy, ei kannatakkaan nähdä. Selvinpäinkin voi olla hauskaa.
Halusi nostaa esille tämän keskustelun kommentoimalla tähän ilman mitään no life up tai nosto kommenttia, pidän kommenttiani sen takia hyväksyttävönä nyt tähän.
Eli kommenttini, kommenttini on se että se on kivempaa että ystävät ja kaverit tulee kohtalon kautta eikä valikoimalla
Palstalla yritetään tuhoa suomalaista kulttuuria niin en ihmettele jos niitä no life alanuolituksia tulee ystävien ja kavereiden valitsijoille