Homeopatiasta tietoa?
Auttaako oikeasti allergiaan? Alkaa olla vikat mahikset, tai tapan itseni syömällä kaikkia niitä aineita, mitä en voi syödä. Kertokaa ihan mitä vaan kokemuksia, en tiedä hommasta mitään.
Kommentit (8)
isäni vaimo käy lahdessa jollain hyvällä, mutta hänelle on vuoden jonot. lupasi äitipuoleni maksaakin käynnin, kun ei ole ilmeisesti kovin halpaa touhua näin yh-opiskelijalle.
mietin, kun kävin jollain nettisivuilla just, että kun on näitä ruoka-aineallergioita, kuinka paljon homeopatiassa kiinnitetään huomiota syömisiin? olin lukevinani, että sokerit, vehnät, ym. ois hyvä jättää pois.
Klassinen homeopatia ei puutu ruokavalioihin. Mutta monet homeopaatit ovat muitakin luontaishoitokannattajia. Homeopatiassa " samanlainen parantaa samanalaisen" , eli vähän sama idea kuin rokotuksissa. Jos on kyse ruoka-aineallergioista, niin niitä parannetaan antamalla pieniä annoksia juuri kyseistä ainetta homeopaattisesti laimennettuna.
perinteisesti kannattaa jättää kahvit, voimakkaat hajut, eli camphorit summuut, valkosipulin ja raa' at sipulit pois. Ne voi heikentää tehoja.
Jos siis saankin siitä pikkupikkumäärästä allergisen reaktion?
ap
Homeopatiassa hoidetaan kahdella eri ulottuvuudella: akuutteja sairauksia (eli juuri allergiaa) että ihmisen ns. rakennetta. Filosofian mukaan ihmisellä ei ole varsinaisia erillisiä sairauksia, vaan ihmisen " rakenne" on sekaisin, ja se pitää saattaa takaisin tasapainoon. Eli ehkä sinun kanssasi kyse on jälkimmäisestä. Tuon rakenteen selvittäminen on homeopatiassa se kaikista vaikein juttu. Siihen tarvitaan sitä ammattitaitoa.
Puhutko englantia? Käypä tutustumassa sivuun
http : // www . abchomeopathy. com/forums. php
Siellä intialaishomeopaatit antavat ilmaisia neuvoja. Mutta he eivät ole sitä parhaimmistoa, välttämättä. Mutta voit kysellä yleisiä neuvoja ainakin.
itse mietin myös paastoa. luin, että siitä voisi olla apua. ajattelin kokeilla, sehän olis elimistölle täyspuhdistus. toisaalta mulla on nyt tosi kapea ruokavalio ja olen alipainoinen, joten en tiedä kuinka paljon uskaltaa ruveta kokeilemaan. mutta kokeilen kyllä kaikkea. kun parin viikon päästä pääsen allergialääkärille, josta oletettavasti ei ole apua, kokeilen sen jälkeen paastoa ja sit homeopatiaa. ja kai sit vaikka karppausta.
kiitos vastauksista. lisää saa tulla, jos jotain tulee mieleen.
Homeopatia tunnetusti auttaa allergioihin. Paremmin astmaan kuin ihottumaan. Jos ei täyttä paranemista tule, niin helpotusta ainakin.
Tärkeintä on, että löydät hyvän ja asiantuntevan homeopaatin. Jossain päin (hki tai tku) on myös homeopaattinen koulutuskeskus, johon pääsee halvalla esimerkkipotilaaksi.