Miten tuplata salkku?
Miten onnistua tuplaamaan salkku? Tuplasin sen viime vuonna, mut mitenköhän onnistuisin taas?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta onnistuin häviämään 5000e sijoituksella 1300e. Että semmoinen OP-Kiina rahasto.
Miksi menit myymään tappiolla. Muutenhan et olisi hävinnyt.
Tappiot saa sentään hyödyksi ja osan rahuleista ulos uusiin sijoituksiin. Tappioita kun pitää sisällä menettää pahimmillaan aikamoiset tuotot. Ap
Tappiot voi laittaa sentään verovähennyksiin. Pitämällä yhä taantuvan Kiina-indeksin menettää vain jatkossa lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta onnistuin häviämään 5000e sijoituksella 1300e. Että semmoinen OP-Kiina rahasto.
Miksi menit myymään tappiolla. Muutenhan et olisi hävinnyt.
Maksoin taloyhtiön rahoitusvastiketta. Se oli kuitenkin aika hyvä veto. Velkaa 7508e, 58kk x 195e =11310e (takaisinmaksuhinta). Puolitin nuo summat, maksamalla puolet pois. Tuli tässäkin pikku kämmi. OP laina 10 000e, 5v, olisi ollut 186e/kk 60kk, takaisinmaksuhinta siis 60kk x 186e = 11160e. Siis olisin saanut OP-lainalla maksettua kokonaan pois tuon rahotusvastikkeen 7508e, maksuerä olisi ollut vieläkin pienempi kuin taloyhtiölle ja välirahalla 10 000e - 7508e = 2492 olisi voinut ostaa jotain muuta. Taloyhtiö vetää välistä, tämä on yleistä. Laskekaahan rahanne ja maksakaa pankkilainalla rahoitusvastike pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP:n tai minkään muunkaan sijoitusneuvojat eivät tiedä yhtään mitään sijoittamisesta. He markkinoivat vain mitä käsketään viikoittaisella sijoitustunnilla, mutta se pääekonomisti joka käskee mitä markkinoidaan on myös mahdollisesti puoskari. Näin tämän aikoinaan itse työharjoittelussa pankissa miten homma toimii. Ajattele itse, ota selvää ja tee ostopäätökset sen perusteella tai laita rahat jonnekin mitä hallinnoi joku joka on voittanut indeksin pitkän aikaa, tämä on ainoa yleispätevä neuvo mitä voi hyvällä omallatunnolla antaa sijoittajalle mielestäni. Harmi että Charlie Munger menehtyi ja Warren Buffett on itsekin ikivanha eikä hallinnoi enää toisten salkkuja, jäljelle jää USA:ssa vain Michael Burry jolle itse rahani uskaltaisin luottaa, Suomessa ei ole ainuttaka
Ostin Berkshire Hathawayta marraskuussa ja nyt 5 kuukautta myöhemmin on noussut reilut 15% samalla kun kaikki muut osakesijoitukseni mörnivät Helsingin pörssissä.
OP:n tai minkään muunkaan sijoitusneuvojat eivät tiedä yhtään mitään sijoittamisesta. He markkinoivat vain mitä käsketään viikoittaisella sijoitustunnilla, mutta se pääekonomisti joka käskee mitä markkinoidaan on myös mahdollisesti puoskari. Näin tämän aikoinaan itse työharjoittelussa pankissa miten homma toimii. Ajattele itse, ota selvää ja tee ostopäätökset sen perusteella tai laita rahat jonnekin mitä hallinnoi joku joka on voittanut indeksin pitkän aikaa, tämä on ainoa yleispätevä neuvo mitä voi hyvällä omallatunnolla antaa sijoittajalle mielestäni. Harmi että Charlie Munger menehtyi ja Warren Buffett on itsekin ikivanha eikä hallinnoi enää toisten salkkuja, jäljelle jää USA:ssa vain Michael Burry jolle itse rahani uskaltaisin luottaa, Suomessa ei ole ainuttakaan valittettavasti.