Autosi voi päätyä poikkeusoloissa valtion käyttöön
Kymmenet tuhannet suomalaiset ajavat autoilla, jotka armeija voi ottaa käyttönsä sota-aikana, mutta auton omistajista vain harva tietää tästä. Puolustusvoimat voi nimittäin kriisitilanteessa lunastaa siviilien omistamia ajoneuvoja käyttöönsä kaikenlaisiin kuljetustehtäviin.
Ihan samalla tavalla, kun ihmisille lähtisi käskykortteja, niin ajoneuvojen omistajille ja haltijoille lähtisi käskykortti, jossa kerrotaan tarkka paikka ja aika, jonne ajoneuvo tulee toimittaa.
Siellä on valmiuslain mukainen lunastuslautakunta, joka arvioi ajoneuvon kunnon ja soveltuvuuden kyseiseen tehtävään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autosi-voi-paatya-poikkeusoloissa-v…
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Agendat etenee. Et omista mitään ja olet onnellinen.
Teemulta viedään kuulemma rumpupalikat jos ne saadaan Teemun perseestä kaivettua pois. Niillä voi paukuttaa järkeä venäläisten ja suomalaisten putinistien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijalla on kalustoa ja muilla viranomaisilla. Ihmettelen suuresti miksi kansalaisilta pitää viedä heidän omia autojaan. Autokaupat voisi ennen kansalaisia tulla vastaan, siellä kuitenkin paljon sellaisia autoja jotka eivät myydyksi mene.
No ei tuossa mitään ihmettelemistä ole, kriisiaikana tarvitaan mahdollisesti paljon kalustoa.
Minä en omaani anna. Ennen kuin nimet papereissa vaihdettu ja maksajana sitten valtio. Olen sen verran itsekäs ja pidän omaisuudestani huolen.
Ei sitä sulta kysytä, puolustusvoimien tarpeet menee kaiken edelle kriisiaikana.
Saavat tulla hakemaan kun maksusta sovitaan. Paperit myös nimien suhteen kuntoon. Mulle on ihan sama mikä kriisi on kun tämä on itse aiheutettua päättäjiltä jos sota nyt syttyy. Sitä saa mitä tilaa. Mutta omaisuudestani pidän huolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vietiin taloista hevoset sotaan.
Tätä tänne näillä kaikilla toimilla väkisin tuodaan ja on myös tulossa.
Ja naiset antoivat kultakorunsa.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Poikkeusoloissa mikä tahansa omaisuutesi voi joutua valtion käyttöön.
Jos hinnasta sovitaan niin joo. Muuten turha kajota. Voivat vaikka kriisiaikana vuokrata autoani tai moottorikelkkaani jos eivät halua ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijalla on kalustoa ja muilla viranomaisilla. Ihmettelen suuresti miksi kansalaisilta pitää viedä heidän omia autojaan. Autokaupat voisi ennen kansalaisia tulla vastaan, siellä kuitenkin paljon sellaisia autoja jotka eivät myydyksi mene.
No ei tuossa mitään ihmettelemistä ole, kriisiaikana tarvitaan mahdollisesti paljon kalustoa.
Minä en omaani anna. Ennen kuin nimet papereissa vaihdettu ja maksajana sitten valtio. Olen sen verran itsekäs ja pidän omaisuudestani huolen.
Mitä kettua sinä sillä autolla poterossa teet.On taas arvot kohdillaan jos auto on tärkeämpi kuin läheisten tai ona henki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kettua sinä sillä autolla poterossa teet.On taas arvot kohdillaan jos auto on tärkeämpi kuin läheisten tai ona henki!
Kaikki omaisuus on mitä rahalla olen tähän p@sk@ valtioon maksanut. Jopa verojakin maksanut, joten ilmaiseksi en tule luopumaan mistään. Saavat yrittää.
Taas tätä sotapelottelua.
Amerikkalaisissa (ja muun maalaisissakin?) tv-sarjoissa/elokuvissa poliisikin voi käskeä tavallisen pulliaisen pois omasta autostaan ja ottaa auton itselleen, vilauttaa vaan virkamerkkia ja kurvaa menemään. 😂
Voiskohan ne oikeasti Suomessa tehdä näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin auto palaa kun valtiolle päätyy.
Miksi? Toivot että vihollinen pääsee kävelemään kotiisi?
Kirjoittaja on kommunisti! Siksi hän toimisi noin. Ei normaalin ihmisen mielestä oman maan rajojen puolustaminen olisi noin vastenmielistä. Pitäis laittaa poikkeustila pystyyn nyt ja viedä kenttäoikeuteen teloitettavaksi nämä ennenkuin oikea kriisi syntyy, sillä nuohan ne ensimmäisinä meitä selkään ampuisi.
Myös miehesi ja poikasi voivat myös päätyä poikkeusoloissa valtion käyttöön, auto on siihen nähden aika pieni juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä sulta kysytä, puolustusvoimien tarpeet menee kaiken edelle kriisiaikana.
Jos ei omista mitään, niin ei voi takavarikoidakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sodi globalistien sotia jotka on järjestetty. Tämän jo tiennyt aikoja sitten että tämä tulee puhkemaan myös tänne mutta silloin vielä naurettu ja osa nauraa yhä. Ei näille päättäjille ihmishenki merkkaa mitään, miksi minullekaan pitäisi jos kerran muutkaan ei välitä? Pidän omasta väestä huolta se riittää minulle.
Onko aloittaja täällä trollaamassa vai onko itse paniikissa? Mitä sitten vaikka tulisivat hakemaan mun ryppyisen kotteroni, autoja saa aina uusia. Ihan niinkuin kyseessä olisi joku perheenjäsen tai muu korvaamaton asia. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Saavat tulla hakemaan kun maksusta sovitaan. Paperit myös nimien suhteen kuntoon. Mulle on ihan sama mikä kriisi on kun tämä on itse aiheutettua päättäjiltä jos sota nyt syttyy. Sitä saa mitä tilaa. Mutta omaisuudestani pidän huolen.
Uho on kova, mutta luulenpa että kun armeija tulee autoa hakemaan niin siinä ei kauheana vaihtoehtoja ole. Lisäksi, eikös se ole parempi antaa se auto maanpuolustukseen jotta vihollinen ei tulisi ja veisi loppujakin, vaimo ja lapset ja koti mukaan luettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on uusi juuri tehtaalta tullut tesla. Suomen armeija saa vapaasti tulla sen hakemaan.
Sähköautot eivät kelpaa. Kuulemma haluttuja on nelivetoiset, katumaasturit jne. Tietysti merkin pitäisi olla Toyota, volkkari, kia, Skoda, Fordi.
Mun nelivetomersua eivät sit hae.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja täällä trollaamassa vai onko itse paniikissa? Mitä sitten vaikka tulisivat hakemaan mun ryppyisen kotteroni, autoja saa aina uusia. Ihan niinkuin kyseessä olisi joku perheenjäsen tai muu korvaamaton asia. 🙄
Aloittaja on itse paniikissa, työtön ja trolli. Pimeästi vetelee trollin työstä palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vietiin taloista hevoset sotaan.
Mutta vain ruunat ja tammat. Oriit sai jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uho on kova, mutta luulenpa että kun armeija tulee autoa hakemaan niin siinä ei kauheana vaihtoehtoja ole. Lisäksi, eikös se ole parempi antaa se auto maanpuolustukseen jotta vihollinen ei tulisi ja veisi loppujakin, vaimo ja lapset ja koti mukaan luettuna.
Täysvitsi koko aihe. Ketään tai kukaan ei ole tulossa hakemaan kenenkään romuja. Väki vähenee armeijasta koko ajan onneksi.
Jos tulevat mun autoa hakemaan, niin otan siitä ecu:n irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin auto palaa kun valtiolle päätyy.
Miksi? Toivot että vihollinen pääsee kävelemään kotiisi?
Kirjoittaja on kommunisti! Siksi hän toimisi noin. Ei normaalin ihmisen mielestä oman maan rajojen puolustaminen olisi noin vastenmielistä. Pitäis laittaa poikkeustila pystyyn nyt ja viedä kenttäoikeuteen teloitettavaksi nämä ennenkuin oikea kriisi syntyy, sillä nuohan ne ensimmäisinä meitä selkään ampuisi.
Putinistihan se on, tai T. V. tutusta kommentista päätellen.
Sähköautoilla ei taida tehdä mitään. Armeijalla on onneksi polttoainevarastot.