Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 33v enkä ole koskaan pessyt keittiörättiä pyykissä

Vierailija
14.01.2007 |

Olenko outo? Pesen ja pyyhin, aineilla ja ilman ja yleensä siinä vaiheessa, jos riepu osoittaa pieniäkin ummehtumisen merkkejä, on se muutenkin niin kulahtanut, että heitän sen pois. Misää vaiheessa se pitäisi pyykkikoneeseen laittaa? Kerran päivässä, viikossa vai mietn?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerran viikossa.

Vierailija
2/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olenko outo? Pesen ja pyyhin, aineilla ja ilman ja yleensä siinä vaiheessa, jos riepu osoittaa pieniäkin ummehtumisen merkkejä, on se muutenkin niin kulahtanut, että heitän sen pois. Misää vaiheessa se pitäisi pyykkikoneeseen laittaa? Kerran päivässä, viikossa vai mietn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Dailyn rättipakkaus maksaa alle euron, 4 rättiä. Melko halpaa..

Vierailija
4/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän sen vaan pois kun tulee sellaiseksi, ettei voi enää käyttää. Joskus olen liotellut niitä vedessä, jossa on joukossa vähn astianpesuainetta.

Vierailija
5/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen rätit (siis viledat yms.) tiskikoneessa, kankaiset keittiöliinat taas pyykissä.

Vierailija
6/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 32 vuotta.

Äitini on kemisti eikä sekään pese niitä koskaan eli sieltä opit. Eikä se taatusti käytä mitään antibakteerisia aineitakaan. Olen kyllä jotenkin havinnut tämän muutenkin, kemistit ja muut noiden pöpöjen ammattilaiset on toisinaan aika suurpiirteisiä kotioloissa.

Vierailija
7/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkeämpää on tiedostaa ne paikat missä saattaa olla terveydelle vaarallisia tarttuvia bakteereja. Raaka liha jne. Ne leikataan erikseen ja niihin käytetyt työvälineet heti tiskiin eikä niin että niillä seuraavaksi tehdään tuoresalaatti.

Kotibakteerit on muutoin terveelle ihmiselle vaarattomia.

Vierailija
8/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina heitän haisevan rätin pois ja uusi tilalle..

Vierailija
9/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jos minkä pitäisi olla hygieeninen.

Pesen kaikki luutut kerran kuukaudessa 70 asteessa.

Vierailija
10/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kasa. Ihan turhaan materiaa ja energiaa jonka voisi käyttää toisinkin.

Kemistit ei muuten ole mitään pöpasiantuntijoita. ne tekee enemmä vielä töitä synteettisten ja ei-elollisten juttujen kanssa. Biologeista osa ymmärtää pöpöjä.

Vierailija
11/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkikorissako haisemassa?

Vierailija
12/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ennemmin kaks uutta rättiä kuukaudessa. Ei se niin kovasti likaannu, lähinnä tulee pölyjä pyyhittyä.

Vierailija
13/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on töissä sairaalassa pöpöanalyysejä tekemässä niin että eiköhän se jotenkin niistä jotain tiedä.

Vierailija
14/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten laitan muiden likaisen luutujen joukkoon, ei haise, etenkään kun ollut käytössä vain päivän.

Vierailija
15/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittää rätti menemään viikon käytön jälkeen!

Tuntuu pieneltä asialta, mutta kun ajattelee kokonaista vuotta, niin sehän on jo 52 rättiä. Ja jos kaikki suomalaiset heittävät menemään rätin per viikko, niin johan siitä vuodessa kertyy iso kasa. Kymmenessä vuodessa vielä valtavampi kasa.

Pienistä teoista se alkaa.

Vierailija
16/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset pesen pyykinpesukoneessa kuudessakympissä.

Vierailija
17/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin pesen sen koneessa ja laitan sen muuhun kuin keittiötarkoitukseen. Lapset pyyhkivät esim pölyjä tai pesen sillä ikkunoita, pyyhin parvekekalusteita tai muuta.

Vierailija
18/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä pyyhitte keittiön pöydän, millä tiskipöydän, lieden jne?

Vierailija
19/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi ostanut uusia luutuja kun muutimme kaksi vuotta sitten tähän asuntoon.

Pesen ne työvaatteitteni joukossa kuudessa kympissä. Vaihdan kai 2x viikossa.

Olen tässä asunnossa säästänyt yli sata luutua, puhumattakaan siitä montako on säästynyt ennen sitä.

Ne pienet teot... jostain se on aloitettava.

Vierailija
20/27 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa just ihmettelin uutta rättipakettia ostaessani sitä pesuohjetta, ja mietin, että kuka hullu pesee tiskirättejä :D

Näköjään aika moni niitä siis pesee. Itse en siihen kyllä aio vastakaan ruveta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä