Tienaisko rahaa jos alkaisi myydä suklaalla kuorrutettuja kauralastuja ja perustaisi lettu ja vohveli ravintolan?
Kommentit (60)
Tuolla tarjonnalla kannattaa kokeilla toreilla tai jossain kesätapahtumissa ensin. Jos tuote on oikeasti hyvä, niin paikallisten kauppaiden kanssa kannattaa myös keskustella, millä edellytyksin lähituote voisi päästä kokeeksi myyntiin. Liiketilojen vuokrat ja muut kulut on Suomessa maailman miljoonakaupunkien tasoa. Ennen kuin sellaista vuokraat, kannattaa miettiä, mitä muuta ruokalistalla olisi.
Täällä Espoon Lähderannassa oli ainakin useamman vuoden vohvelikahvila. Eikä se ollut, kuin tosi surkean K-kaupan vieressä. Siinä oli myös joku Hese tms vieressä ja silti se vaan sinnitteli. En tiedä muuttiko pois vai lopettiko. En ole vuosiin siellä kaupassa käynyt. Mutta sen perusteella voin sanoa ettei se ihan mahdotonta ole,
Katso sellainen, kuin vohvelikahvila Ellinella.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ajatellu ruveta myymään Itiksessä tai sen liepeillä t-paitoja joissa lukee I love Kela. Love ilmaistaan tietysti hienolla sydänkuvalla mutta tänne sitä ei saa laitettua. Se poistuu. Mutta luulen että menekki on kova ja perheeni rikastuu.
Mahtaisikohan Kela sallia "tuotemerkkinsä" käytön ilman miljoonien eurojen korvausta...
Varmasti voisi menestyä, panosta pelkkiin vohveleihin ja unohda keksit. Kehittele jotenkin omanlainen ja erittäin herkullinen resepti niin asiakkaat tulee toisen ja kolmannenkin kerran.
Minä en itse syö kahvilassa koskaan makeita, otan mieluummin sämpylän, rieskarullan tai täytetyn croisantin. Eli voisit kehittää jonkun hyvän suolaisenkin vohvelin.
Tällaisella yhden tuotteen ketjulla/brändillä sen tuotteen pitää olla jotain ihan överiä.
Esimerkiksi vohvelibaari, jossa päällykset on se juttu.
Suolaiset vohvelit, jotka kävisivät pienestä lounaasta: salaattia, lohta, kanaa, katkarapuja jne
Makeissa täytteet olivat monta eri hilloa, nutella, kermavaahto, strösselit, karkit, hedelmät, marjat, jäätelö, marenki, hattara.
Tänne Helsinkiin pitäisi saada matalan kynnyksen Amerikkalastyylinen aamiaispaikka, missä saisi pannukakkuja, vohveleita, lettuja, kahvia ja niitä keksiä. Ehkä munakokkelia. Tarjoilijoiksi yli 65v miehiä ja naisia. Eli joo, tuumasta toimeen.
Meidän kaupungissa on vohvelipaikka, mutta en pysty käymään siellä kun sielä pyörii kaksi omistajan isoa koiraa.🤮 Muuten kyllä kävisin.
Jos tarjolla on vihtorin lettuja, niin kauppa käy kyllä.
Olisko takatilassa myös piparia tarjolla, ostaisin
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen käsite kuin liiketalous sinulle tuttu? Katetuotto, markkinatutkimus, pysyvät ja muuttuvat kustannukset? Jos ei, niin en suosittele ryhtymään yrittäjäksi.
Yhden tuotteen kahvilayritys ei kuulosta kovin loistavalta idealta.
Toisaalta. Menestyihän pelkkiä donitsejakin myyvä ketju
Vierailija kirjoitti:
Ja mainoslauseeksi: "Lettua vitkuttelematta"
"Ja pennullekin jaffaa".
Vierailija kirjoitti:
Olisko takatilassa myös piparia tarjolla, ostaisin
Öhöhö. Nyt on kyllä kuluneet jutut.
Ahterin myynnillä tienaisit enemmän.
Jossakin telkkarin reseptikilpailussa pärjää, kun tekee papukaura-lastuja ja savustettua punajuurta soijalla. Asiakkaat sitten taas ostaa voissa paistettuja vohveleita kermavaahdolla ja mansikkahillolla.
Kauralastuja. Eikö ne ole lasten ensimmäisiä omia leipomuksia?
Ehkä, jos myisi jotain överilettuja, joista kirjoitettaisiin somessa ja lehdissä. Eli överit päälliset lettuihin. Normiletut ei varmasti löisi leiville.
No tuossa meidän naapurikaupungissa on
Kahvila / vohvelikahvila Forssa / voffelikaffila.fi
On se tuolla jokusen vuoden sinnitellyt, ja hyvät on tuotteet.
Tämä on kuin myis hiekkaa Saharassa...
Mulle ei kyllä sporttailun päälle maistu makeat herkut, kävelisin ohi ostamaan jotain terveellistä.
Mutta just esim torilla sortuisin nopeasti tällaiseen.