Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa keto-ruokavaliolla unta, meni yö valvoessa. Meneekö ohi vai onko pakko lisätä hiilihydraatteja?

Vierailija
21.02.2024 |

Tietääkö joku? Ei vain pysty nukkumaan. Vaikka väsyttää niin silti sitä on liian vireä nukahtamaan. 

Meneekö tuo ohi jossain kohtaa? Olen vasta aloittanut. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma ja ei mennyt ohi. Oli pakko nostaa hiilareita ja heti nukutti. Kaikille tuo ei sovi.

Vierailija
2/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoittuu kyllä, mutta itse en ole kaivannutkaan yhtä paljon unta, virkeämpi olo kaiken kaikkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa. Elimistösi tottuu. Minä taas olen pudonnut köyhyyteen ja jouduin luopumaan ketotyyppisestä ruokavaliosta. Nyt syön lähinnä hiilaria ja vegaanisapuskaa. Kamalat vatsakivut ja kiljuva nälkä koko ajan. Nukuin ehkä 2 tuntia. Painokin lähtenyt nousuun aika reippaasti. Ole onnellinen, että sinulla on varaa ketoiluun. Puuron ja leivän syöminen ei ole ihmisen touhua. 

Vierailija
4/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi ketoosi. Menee yöunet, ruokahalu kokonaan pois ja menen täysin ylikierroksille. Hiilareiden nosto hieman yli ketoosirajan auttaa.

Olen ollut nyt reippaasti yli vuosikymmenen vhh ruokavaliolla ja laihtunut satakiloisesta normaalipainoon ja pysynyt siinä.

Ketoosi ei sovi kaikille, mutta ei silti kannata kokonaan vhh:sta luopua.

Vierailija
5/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, miksi ketoilet? Hiilarien puute nostaa kortisolia joten onnea vaan nukkumisen kanssa. Ketoosi on selviytymistila, sen takia stressihormoonit hyrrää jotta sinulla on energiaa löytää ruokaa itsellesi.

Vierailija
6/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna aikaa. Elimistösi tottuu. Minä taas olen pudonnut köyhyyteen ja jouduin luopumaan ketotyyppisestä ruokavaliosta. Nyt syön lähinnä hiilaria ja vegaanisapuskaa. Kamalat vatsakivut ja kiljuva nälkä koko ajan. Nukuin ehkä 2 tuntia. Painokin lähtenyt nousuun aika reippaasti. Ole onnellinen, että sinulla on varaa ketoiluun. Puuron ja leivän syöminen ei ole ihmisen touhua. 

Ei minullakaan hyvin mene taloudellisesti. 

Päätin kuitenkin aloittaa tämän koska en halua diabetesta enkä enempää lisäkiloja. Paastoverensokeri jo korkeahko. 

Pakko syödä edullisia ruokia, punalaputettuja, kaalia, voita jne. Onneksi ketolla on hyvä puoli se, että ei ole niin nälkäkään. 

Annan elimistön totutella. On ikävää vaan kun ei saa silmäystäkään nukutuksi. Nyt olen tällä hetkellä sairaslomalla, joten sinällään ei haittaa vaikka unet vähiin jäisikin hetkeksi. Katson jonkin aikaa ja nostan sitten hiilareita jos tarvitsee. Ap 

Vierailija
7/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yleensä pysty nukkumaan, jos ei ole saanut riittävästi ravintoa. Älä noita hömppädieettejä käytä vaan tee muuten itsellesi terveellinen, monipuolinen ja juuri sinulle sopiva ruokavalio. Sinulle sopiva ruokavalio on sellainen, jolla paino pysyy sopusuhtaisena, kun lisäksi liikut. Jos ei harrasta liikuntaa, suurin osa lihoo. 

Vierailija
8/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin kuitenkin aloittaa tämän koska en halua diabetesta enkä enempää lisäkiloja. Paastoverensokeri jo korkeahko. 

Pakko syödä edullisia ruokia, punalaputettuja, kaalia, voita jne. Onneksi ketolla on hyvä puoli se, että ei ole niin nälkäkään. 

Annan elimistön totutella. On ikävää vaan kun ei saa silmäystäkään nukutuksi. Nyt olen tällä hetkellä sairaslomalla, joten sinällään ei haittaa v

Pliis älä. Terveellinen kasvispitoinen ruokavalio, jossa on paljon vihanneksia, on hyvä kaikille. Älä säästä ruoasta. Kun sinulla ei rahat riitä, rahaa menee liikaa johonkin muuhun kuin ruokaan. Säästä sieltä! Muuta muita kuluja pienemmiksi. 

Vierailija
9/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maukas ruokavalio, kaalia ja voita. Syötkö voin lusikalla vai sulatatko juomaksi?

Vierailija
10/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa millä tavalla vaan minä ainakin kärsin unettomuudesta, saan kyllä unen päästä kiinni mutta viiden tunnin kuluttua herään ja se nukkuminen oli sitten siinä, elimistö on jonkillaisessa hälytystilassa ja viestittää että nyt ruuan metsästykseen. Joskus kun oli unettomuutta niin söin paahtoleivän ja uni tuli muuta ei sitten sovi ketodiettiin.

Vierailija
11/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää hiilareita. Keho tarvitsee niitä.

Vierailija
12/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto ei ole luonnollista joten et tietenkää saa unta

Vierailija
13/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei sovi kaikille. Mä ketoilin myös, mutta koko ajan oli tukala olo silloin. Lopetin.

Mulle sopii tämä:

Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Joskus harvoin välipalan. En syö enää klo 16:30 - 17:30 jälkeen. Syön normaalia ruokaa, en ota lisää. Lautaselle puolet kasviksia, juureksia tai salaattisekoitus. Kämmenen koon verran proteiinia, 1/4 lautasellista hiilihydraatin lähdettä (ei perunaa). Syön sen verran, että vatsa täyttyy, muttei ole ähky. Vettä juon pitkin päivää. Joskus harvoin otan kahvin kanssa pullan, se ei vaikuta laihtumista estävästi.

Oon nyt laihtunut 7 kg tällä tavoin.

Vierailija
14/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan elimistön totutella. On ikävää vaan kun ei saa silmäystäkään nukutuksi. Nyt olen tällä hetkellä sairaslomalla, joten sinällään ei haittaa v

Lisäkiloja tulee kun syöt enemmän kuin kehosi kuluttaa. Ruokavalio on yks hailee siinä. Voit syödä vaikka pelkkää suklaata kunhan olet kalorivajeessa suhteessa paljonko kehosi kuluttaa.

Vierailija
15/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan elimistön totutella. On ikävää vaan kun ei saa silmäystäkään nukutuksi. Nyt olen tällä hetk

Hei ihan oikeasti lopettakaa nyt tuo päteminen. Kysyin vain heiltä, jotka ketoilevat, että meneekö ohi vai nostanko hiilareita. Minä olen päättänyt pysyä tässä ruokavaliossa ja minulla on siihen syyni. 

Se, että pystyt syömään kohtuudella suklaata tai mitä vain, niin hyvä sinulle mutta kaikille ei tuokaan toimi. 

Ap

Vierailija
16/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ketoilulle ei sinänsä ole mitään syytä tai tarvetta. Lähes kaikki ketoilun taianomaisuutta hehkuttava nettisetti on potaskaa. Jos se on jollekin mukava tapa syödä, ja näin ollen on helppo pitää kalorit alhaisena, hyvä, sitten se on hyvä tapa syödä. Mutta mitään fysiologista etua siitä ei saa, että ei syö hiilihydraatteja.

Laihdut kun syöt ja juot vähemmän kaloreita kuin kulutat. Hiilihydraattien määrä on merkityksetön asia.

Tässä meta-analyysi, eli tutkimuksien tutkimus, jossa mukana 61 tutkimusta, kattaen 6925 osanottajaa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8795871/

Tutkimuksissa siis verrattiin keskenään vähähiilihydraattisia ruokavalioita tasapainoisiin ruokavalioihin pitäen kalorit ja proteiinit samana ja kautta linjan painonhallinnassa saatiin aina sama lopputulos, eli ainoastaan kokonaiskalorien määrä ratkaisi, riippumatta siitä oliko hiilihydraattia miten paljon.

Hiilihydraatti-insuliini -ylipainomalli on kumottu.

Vierailija
17/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan elimistön totutella. On ikävää vaan kun ei sa

Byyyhyyyy 

Vierailija
18/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keto ei ole luonnollista joten et tietenkää saa unta

Se on joskus ollut ihmiselle luonnollinen olotila. 

Vierailija
19/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit on kehon tärkein energialähde. Keto ruokavaliossa tulee helposti liikaa proteiinia, mikä sitten voi aiheuttaa sairauksia ja ylipainoa. Aivot jo tarvitsee toimiakseen kunnolla hiilihydraatteja. Lisää hyviä hitaasti hajoavia hiilihydraatteja esimerkiksi perunaa, täysjyvä tuotteita. Myös suolisto kiittää! 

Vierailija
20/35 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti lopettakaa nyt tuo päteminen. Kysyin vain heiltä, jotka ketoilevat, että meneekö ohi vai nostanko hiilareita. Minä olen päättänyt pysyä tässä ruokavaliossa ja minulla on siihen syyni. 

Se, että pystyt syömään kohtuudella suklaata tai mitä vain, niin hyvä sinulle mutta kaikille ei tuokaan toimi. 

Ap

Toimii kyllä kaikilla. Kun syöt vähemmän kuin kulutat niin laihdut tässä ei ole mitään taikaa. Kalorit ratkaisevat ei mikä se taikadieetti on.