Olen varakreivi
Kommentit (46)
Oletko kuin Kreivi Pertti Ylermi Lindgren?
Vierailija kirjoitti:
Varakreivit ei roiku jossain vauvapalstalla. Eikä sellaisia taida olla muutenkaan tässä maassa. "Varakreivi oli keskiajalla hallinnollinen virkamies, joka edusti hallitsijaa paikkakunnalla."
"Kreiviksi taas pääsee vain syntymällä oikeaan sukuun ja mieluiten vanhimmaksi pojaksi. Maaseudun Tulevaisuus kertoo Suomessa olevan enää kolme kreivisukua."
Näin siis netissä kerrotaan.
Kysymys ap:lle siis kuuluu: miksi valehtelet?
Luulen, että kreivit voivat roikkua vauvapalstalla jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koko nimesi?
Medardo di Terralba
- Varakreivi
Onko herra varakreivi niitä Juankosken di Terralboja? Kalevin ja Hilman poikia, nimi on niin tutun olonen.
Olen Munkkiniemen kreivi ja asun Linnaisten kartanon vihreässä kamarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koko nimesi?
Medardo di Terralba
- Varakreivi
Halkaistu varakreivi (ital. Il visconte dimezzato) on Italo Calvinon romaani vuodelta 1952. Siinä varakreivi Medardo di Terralba palaa Turkin sodasta kotiin kahtia halkaistuna.
Vierailija kirjoitti:
Varakreivit ei roiku jossain vauvapalstalla. Eikä sellaisia taida olla muutenkaan tässä maassa. "Varakreivi oli keskiajalla hallinnollinen virkamies, joka edusti hallitsijaa paikkakunnalla."
"Kreiviksi taas pääsee vain syntymällä oikeaan sukuun ja mieluiten vanhimmaksi pojaksi. Maaseudun Tulevaisuus kertoo Suomessa olevan enää kolme kreivisukua."
Ahaa. Sai siis kysyä. Mutta ap ei vastaa, vaikka esittää hänelle kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koko nimesi?
Medardo di Terralba
- Varakreivi
Halkaistu varakreivi (ital. Il visconte dimezzato) on Italo Calvinon romaani vuodelta 1952. Siinä varakreivi Medardo di Terralba palaa Turkin sodasta kotiin kahtia halkaistuna.
Oo, tämähän on kätevää. Voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen varakaveri.
Varakreisi? Siinäpä nimi suomalaiselle pölhökomedialle. Ja ei sitten Hedbergiä pääosaan, se on liian lihava. Hirviniemi sopisi hyvin.
Ja mä oon vapaaherratar. Kysykää mitä haluatte, mä meen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltakin herkulliselta paakelsilta. Joku kirjoitti tuossa Munkkiniemestä jotakin yllä, niin tuli mieleen sellainen munkki, jossa päällä sitä pinkkiä liistettä ja välissä kräämiä ynnä hillosilmä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että kreivit voivat roikkua vauvapalstalla jos haluavat.
Ja roikkuvatkin. Mä näin monta kreiviä roikkkumassa Korkeasaaressa. Oli hienot turkisberberit heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koko nimesi?
Medardo di Terralba
- Varakreivi
Oo, tämähän on kätevää. Voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa.
Muttei kummassakaan kokonaan läsnä.
Itse olen viimeinen läänineunukki. Nämä virathan lopetettiin lääniuudistuksen myötä. Teen nykyään projekteja ely-keskuksiin, mutta ei siinä ole samaa hohtoa.
Oletko nykyinen vai sammuneesta suvusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen salaneuvos. Onko kysyttävää?
Onko salattavaa?
Kaikki on niin salaista, että en itsekään tiedä toimenkuvaani. Olisin ennemmin oltermanni.
Näitä vara breivikejä tuntuu riittävän...
Ei täällä muita olekaan kuin kreivejä, Jeesuksia, keisareita, Paaveja ym.
Nimeni on Oloneuvos,asun olohuoneessa,teen oloni viihtyisäksi.En vastaa vaikka kysytte.