Voiko keski-ikäinen työnhakija saada kesätöitä?
Kommentit (26)
Ainoat kesätyöt mihin mä oon päässyt "vanhana" on korkeakoulun opiskelijoiden harkat.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat kesätyöt mihin mä oon päässyt "vanhana" on korkeakoulun opiskelijoiden harkat.
Eli olet siis oletettavasti itse iästäsi huolimatta opiskelija? Sehän on käytännössä ihan eri asia.
Hain kesätöitä alanvaihtajana ja sain niitä, sopimuskessa määräaikainenyösuhde, tämän jälkeen tarjottiin vakkarisopparia. Jostain pitää aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hain kesätöitä alanvaihtajana ja sain niitä, sopimuskessa määräaikainenyösuhde, tämän jälkeen tarjottiin vakkarisopparia. Jostain pitää aloittaa.
Mikä ala? Sillä on aika paljon merkitystä, puhutaanko työvoimapula-alasta vai paikoista, joissa työnantaja pääsee valitsemaan kymmenistä hakijoista.
Jos työnantajan puolella on päätetty että paikkaan otetaan joku max. 24 v. opiskelija, koska halutaan joku nöyrä ja verrattain kokematon niin eivät ne mitään nelikymppistä työtöntä siihen ota vaikka sillä olisi vuosien työkokemus ja soveltuva koulutus. Moni esimies ei halua että työntekijä on itseä vanhempi.
Oon 63v, kahtena kesänä oon ollu töissä touko-syyskuun matkailualalla, ens kesänä meen kans. Ihanat vakiasiakkaat, kivat työkaverit. Ei kahta samanlaista päivää oo. Tykkään👍