Voiko keski-ikäinen työnhakija saada kesätöitä?
Kommentit (26)
Eivät tunnu olevan enää nuorillekaan, kesätöitä ei meinaa saada millään, ei ainakaan ilman suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä 44v Sain viime kesänä. Vaihdoin siis työpaikkaa kesätyön avulla. Aikaisemmin hain vastaavaa työtä, mutta halusivat kokemusta. Kesätyöllä sain kokemusta. Olen edelleen töissä tuossa paikassa.
Niin ja myös toinen viime kesän kesätyöntekijä on edelleen töissä tuolla eikä mikään tyttönen hänkään.
Voi! Meillä ainakin on joka kesä yli 50-vuotiaita töissä ja osa jää pitemmäksikin aikaa. Missä päin asut?
voi toki, ei ne saa sun ikää kysyä
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti saa kysyä. Itselläni näkyy cv:ssa ikä myös.
Tunti työtä,josta ei kerry loma päiviä,ei loma rahoja.Saat heti sivousalat ja kaupan alat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kysyä. Miksi olet iän siihen laittanut?
Toivottavasti saa. Ainakin minua viisikymppistä kehotettu hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät tunnu olevan enää nuorillekaan, kesätöitä ei meinaa saada millään, ei ainakaan ilman suhteita.
Laskin tuossa joku aika sitten, että meidän pienessä kaupungissa oli te-palveluissa 22 kesätöiden tarjoajaa, monessa useampi paikka auki (kaupat, srk, kaupunki, teollisuutta, torimyyjiä, kahviloita, keittiöhommaa... ). Lisäksi jotkut pienet yrittäjät tarjoaa yksittäisiä avoimia paikkoja omien kanaviensa kautta. Oma nuori teki viime kesänä kahdessa eri paikassa kesätöitä ja ihan ilman mitään suhteita.
Ja kyllä, ap, voit hakea sellaisia kesätöitä, joita ei ole korvamerkattu nuorille. Ainakin seurakunnalla ja kaupungin viheryksiköllä on aikuisten paikat erikseen.
Toivottavasti voi saada, koska tänään laitoin kahteen paikkaan työhakemuksen joihin etsittiin kesätyöntekijöitä.
Toki vakkariduuni olisi mieluisin, mutta pakko tyytyä pätkäänkin jos nyt enää sellaisen edes saisi..
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kysyä. Miksi olet iän siihen laittanut?
No siksi, koska minun kelpoisuus tarkastetaan julkiterhikistä. Toisaalta ikä on pakko kertoa viimeistään haastattelussa, kun pyytävät todistukset kouraan. Näkyy tiedot.
Sairaalassa ainakin olis vaikka laitoshuoltajan kesätyöpaikkoja. Ja monesti ollu nuoria opiskelijoita joilla ei aikasempaa siivouskokemusta, niin miksei myös keski-ikäinen jolla ei kokemusta. Sielläkin varmaan voi toivoa vaikka siivottavaksi henkilökunnan pukuhuoneita ja toimistoja, jos ei osastolle uskalla. Tais niissäkin kesätyöntekijöillä palkka olla hieman yli 2000e. Riippuen kunnasta kai..
Just katoin Kelan kesätyöpaikkoja, ehtona oli että on opiskelija tai vastavalmistunut, mikä on tietysti kiertoilmaus sille että olet nuori, kun iän perusteella syrjiminen on laitonta. Mitään todellista perustettahan sille ei ole että jonkun hakemuksia käsittelevän kesähessun pitäisi olla opiskelija tai äsken valmistunut, kun kerran eivät edes edellytä mitään tiettyä tutkintoa.
Aikuinen ihminen tekee määräaikaisia töitä kesällä. Ei kesätöitä.
Saas nähdä. Olen nyt laittanut päivittäistavarakauppojen eri osastoille hakemuksia. Seuraavaksi sitten vuorossa erikoisemmat.
Työtön N41
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen tekee määräaikaisia töitä kesällä. Ei kesätöitä.
Et ymmärtänyt kysymystä. Kesäsijaisuudet on työnantaja määritellyt rekryissään kesätyöpaikoiksi, ja yleensä ne miehitetään opiskelijoilla. Ap kysyi, kannattaako tavallisen työttömän edes hakea niitä.
Kunnan kausitöissä on monen ikäisiä
Minä 44v Sain viime kesänä. Vaihdoin siis työpaikkaa kesätyön avulla. Aikaisemmin hain vastaavaa työtä, mutta halusivat kokemusta. Kesätyöllä sain kokemusta. Olen edelleen töissä tuossa paikassa.