Sosionomi opinnot
Hei sosionomi opiskelijat tai sieltä jo valmistuneet!
Aion hakea yhteishaussa sosionomiksi, mutta en pääse ainakaan yo-todistuksellani kun on pitkä litania a:ta ja b:tä vain. Te jotka olette päässeet pääsykokeella, minkälainen se oli? Oliko kokeessa matikkaa? En nimittäin osaa matikkaa YHTÄÄN.
Mietin myös jos en pääse kouluun vielä, että menisin sitten polkuopiskelijaksi tai avoimeen amk.
Kertokaa miten te olette päässeet opiskelemaan ja minkälaista opiskelu on ollut.
Kommentit (26)
Itse hain 2023 sosionomiksi ja pääsin pääsykokeella. Valmistuin myös huonoilla papereilla (alle C) joten todistuksella en olisi päässyt.
Olen tykännyt opinnoista paljon ja ajattelin valmistumisen jälkeen myös hakea ylempään amk, kunhan on kertynyt työkokemusta väh. 2v.
Pääsykoe tuntui vaikealta, mutta selvästi hyvin meni kun pääsin kouluun.
Matikkaa ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ensin yhdyssanat.
Tuonkin olisi voinut jättää sanomatta, ihan turha kommentti.
Eiköhän siellä ammattikorkeassa JA MYÖS YLIOPISTOISSA ole "vähän" tyhmempiäkin ihmisiä.
"Fiksut" vetelee laudaturit lukiosta ja yliopistossa paskimpia. Niin se vaan menee.
Voi olla ohjaajana lasten tai nuortenkodissa esimerkiksi. Jos suuntautuu nuorison pariin.
Sosionomien työt on aika monipuolisia.
Voit mennä esim. varhaiskasvatukseen opettajaksi tai sitten koulukuraattoriksi.
Minä hain ja pääsin kolme vuotta sitten, ja viimeksi mulla oli matikkaa koulussa kauppiksessa 30 vuotta sitten. En ole ylioppilas, enkä koskaan ennen ollut osallistunut minkäänlaiseen pääsykokeeseen, meniin vaan testaamaan minkälaista on, ja miten vaikeaa.
600 hakijaa ja pääsin 38 valitun joukkoon, että ihan hyvin meni. Ensin olin toisella varasijalla, ja siitä yleensä aina jotkut jää pois kun pääsevät johonkin mieluisampaan paikkaan läpi myös.
Jos on peruskoulun matikkakin täysin nollapohjalla, niin ehkä ei pääse matikasta läpi pääsykokeessa, mutta jos on perustaidot niin pääsee.
Englannin tehtävätkin oli vaikeita, ei välttämättä kielen, vaan tekstin takia, se olisi ollut suomenkielisenäkin vaikea.
Vierailija kirjoitti: sosionomi = kakkaa
Perustelut? Oletko itse vai opiskellut?
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri
Varmasti.