Miksi nykyään melkein jokaiseen ammattiin/työpaikkaan vaaditaan oma auto?
Miksi nykyään melkein jokaiseen ammattiin/työpaikkaan vaaditaan oma auto?
Olen selaillut työpaikkoja ja opiskelupaikkoja kun nykyinen ammatti on ruvennut kyllästyttämään mutta ihmettelen vaan että mitä töitä voi enää tehdä ilman ajokorttia ja autoa kun tuntuu että jokaisessa ilmoituksessa vaaditaan kortti ja auto. Asun vielä Helsingissä että luulisi täällä pystyvän tekemään töitä ilman autoa kun julkinen liikenne on niin hyvä.
Kommentit (68)
Julkinen liikenne ei toimi, joten pitää saada työntekijä, joka itse vastuussa töihin pääsemisestä.
Auton vaatiminen suodattaa ison osan pahimmista epäonnistujista pois.
Haet sitten ihan vääriä töitä. On paljon sellaisia missä ei liikuta toimipisteen ulkopuolella.
No ei oo kyllä autoo vaadittu niissä töissä joita ite kattonu, joissain toiveena ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Haet sitten ihan vääriä töitä. On paljon sellaisia missä ei liikuta toimipisteen ulkopuolella.
Olen katsonut esim. sähköasentajan töitä, raksa töitä, kaupan töitä, varasto töitä, kaikissa pitää olla oma auto ja liikkua toimipisteeltä toiselle.
Ap
On se vaan nerokasta, et kaikenmaailman siivoushommiinkin pitää olla oma auto. Sitten ostat niillä kymppi tunti tuloillasi jonkun ritsan joka hajoilee vähän väliä, hyytyy helteessä ja pakkasessa, eikä säästöön saa rahaa sen vertaa et sais korjuutettua. Sit otat loparit siivoushommasta ku auto rikki eikä pääse töihin ja saat karenssin ja vittuilut päälle.
Sen ymmärrän et moniin töihin tarttee ajokortin, sähkärikin kulkee eri kohteissa, mutta useimmiten järkevissä työpaikoissa siirtyminen paikasta toiseen tehdään työpaikan autolla.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla oon ja ikinä tullut ajatelleeksikaan. Kotihoitokin ajelee työnantajan autolla.
Täällä kotihoidon työntekijä. Omalla ajetaan ja se on ollut vaatimuskin, että on auto käytössä. En kyllä enää suostu omalla ajamaan työajoja vaan etsin työpaikan, jossa on firman auto työajoja varten. Tämä hva joutaa mennä konkurssiin jos ei saa autoja liisattua.
Mahtava tapa siirtää kulut työntekijälle.
Jo lapsille pitää hommata ajokortti heti kun mahdollista. Se ehkäisee jopa syrjäytymistä.
Hippi ruosteisella Jopollaan ei töitä saa.
Lakkoilu tulee vain lisäämään tätä kehitystä. Julkisten liikennevälineiden luotettavuus on mennyt ja nyt voi mennä ostamaan autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla oon ja ikinä tullut ajatelleeksikaan. Kotihoitokin ajelee työnantajan autolla.
Täällä kotihoidon työntekijä. Omalla ajetaan ja se on ollut vaatimuskin, että on auto käytössä. En kyllä enää suostu omalla ajamaan työajoja vaan etsin työpaikan, jossa on firman auto työajoja varten. Tämä hva joutaa mennä konkurssiin jos ei saa autoja liisattua.
Meillä päin kotihoidon työntekijät ajaa kaupungin autoilla ei todellakaan omilla autoilla.
Sosiaalialan laitostyö. Yksiköllä on autot työhommia varten.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan nerokasta, et kaikenmaailman siivoushommiinkin pitää olla oma auto. Sitten ostat niillä kymppi tunti tuloillasi jonkun ritsan joka hajoilee vähän väliä, hyytyy helteessä ja pakkasessa, eikä säästöön saa rahaa sen vertaa et sais korjuutettua. Sit otat loparit siivoushommasta ku auto rikki eikä pääse töihin ja saat karenssin ja vittuilut päälle.
Sen ymmärrän et moniin töihin tarttee ajokortin, sähkärikin kulkee eri kohteissa, mutta useimmiten järkevissä työpaikoissa siirtyminen paikasta toiseen tehdään työpaikan autolla.
Nyt työnantajat taitaa haluta säästää siinäkin. Helpompi ulkoistaa liikkuminenkin työntekijälle
Olen asunut 20v pääkaupunkiseudulla, Helsingin keskustasta lähtien Vantaat, Espoot ymym
Vieläkään en ole ymmärtänyt että missä ne ovat ne PK seudun loistavat julkiset yhteydet? Ehkä jollekin liukuvan virka-aikaan tapahtuvan työajan konttorirotalle yhteydet toimii, muille ei. Aina on auto pitänyt olla jos töissä pitää käydä.
Helsingissä yli puolet talouksista on autottomia.
Työnantaja ei saisi veloittaa parkkipaikoista penniäkään työntekijältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen liikenne ei toimi, joten pitää saada työntekijä, joka itse vastuussa töihin pääsemisestä.
Se ei ole työnantajan asia, että millä keinolla työntekijä kulkee työmatkansa. Sitä paitsi vaihtoehtoja on paljon muitakin kuin vain auto tai julkinen liikenne.
Asiasta voi varmasti neuvotella jos asuu kävely-tai pyöräilymatkan päässä ainoasta toimipisteestä. Se on työnantajan asia siinä kohtaa, kun työntekijä ei pääse töihin.
Yritin kerran hakea toimistotyötä, jossa vaadittiin oma auto, koska noin kerran kuussa olisi joutunut ajamaan 5 km matkan toimistolta toiseen toimipisteeseen. Yritin ehdottaa, että voisin mennä sen matkan taksilla, koska sekin tulisi halvemmaksi kuin oman auton pito, mutta ei kelvannut. Tämä pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä yli puolet talouksista on autottomia.
Vie siinä sitten jälkikasvua päivähoitoon eri puolelle kaupunkia kuin työpaikka aamutuimaan.