Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20% rakennusmiehistä työttöminä tai lomautettuina, pitäisikö noiden hakeutua puhelinmyyjiksi?

Vierailija
20.02.2024 |

:D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oman alan töitä löydy, niin ennemmin vaikka siivoojiksi. Niistä on edelleen kova pula ja väkeä palkataan lyhyellä perehdyttämisellä töihin. Mutta toki osalla rakennusmiehillä on edellytykset tehdä paremmin palkattua työtäkin.

Vierailija
2/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitko sinä puhelinmyyjiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustajiksi kaikki vaan. Kyllä töitä löytyy!

Vierailija
4/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rakennusmestari ja tiedän olevani suhdanneherkällä alalla. Valitsin jo koulussa suuntaaviksi opinnoiksi korjausrakentamisen uudispuolen sijaan juurikin työttömyysriskin takia.

Silti 90-luvun lamassa työttömäksi valmistuttuani olin ikionnellinen, kun pääsin kauppaan iltatöihin. Pääsin sitten aikoinaan valtion liikelaitokseen töihin. Palkka oli pienempi, mutta työpaikka varmempi kuin yksityisellä. 

Vasta nelivitosena uskaltauduin yksityiselle puolelle ja edelleen hommiin, joita suhdanteet eivät juuri heiluta. Lisäksi opiskelin isännöitsijäksi, jos saisin potkut, eikä mitään muuta työtä löytyisi.

Suosittelen samaa kaikille muillekin, joiden unelmien ala on kovin suhdanneherkkä tai muuten huonosti työllistävä.

Vierailija
5/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin pyörätelineiksi!

Vierailija
6/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä rakennusmiehet siis suomalaisia ? Miksi täällä työskentelee yhä ulkolaisia rakennusmiehiä, jos tilanne on näin paha?

Vierailija
7/7 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi voi toki hakeutua kuka vain, mutta sillä ei moni voi itseään elättää.