Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki elektroniikkaan liittyvät liikkeet yhteistyössä esim teleoperaattorien kanssa?

Vierailija
20.02.2024 |

Ärsyttääkö muita se, että aivan tavallinen ostotapahtuma elektroniikkaa myyvässä/huoltavassa liikkeessä menee tinkaamiseksi liittymästä/sähkösopimuksesta yms? ovatko kaikki alan liikkeet yhteistyössä teleoperaattorien ja sähköyhtiöiden kanssa?

Pari esimerkkiä: Menin korjauttamaan tablettini lasia Fonumiin, koska toisessa tutummassa huoltoliikkeessä ko mallia olisi joutunut odottamaan 3 viikkoa. Myyjä pyöritteli tablettia edessään, mutta sivuutti kysymykseni huollon hinnasta, kestosta yms ja alkoi tivaamaan mikä puhelin ja netti liittymä minulla on, paljon maksan jne. Toistin huoltoon liittyvät kysymykseni, mutta vastauksen sijaan alkoi tulla myyntipuhetta yhteistyökumppanin liittymistä. Itse huoltoasiaan pääsimme nihkeästi tuhahdellen vasta sitten kun kysyin tiukasti, huollatteko vai ette.

Menin ostamaan jatkojohtoa ja puhelimen laturia elektroniikkaa myyvään liikkeeseen. Löysin tarvitsemani itse hyllystä. Kassalla myyjä pyysi henkilöllisyystodistusta, tarvitaan kuulemma kuitin kirjoitukseen. En ollut ko liikkeessä aiemmin asioinut ja annoin henkkarit olettaen sen olevan nykykäytäntö. Sitten myyjä alkoikin kyselemään puhelinliittymästäni, netistä ja sähkösopimuksestani. vastasin, etten ole vaihtamassa mitään niistä, ostaisin vain nämä tuotteet.Myyjä ei aloittamut maksutapahtuman kirjaamista tai antanut henkkareitani takaisin, vaan alkoi paasata yhteistyökumppaniensa tarjouksista, kuinka paljon fiksumpaa olisi valita juuri ne yms. kieltäydyin tarjouksesta ja mainitsin ostotapahtuman olevan vielä kesken. Huomautustani ei noteerattu, tapahtumaa ei alettu työstää, henkkareita ei palautettu, vaan painostava myyntipuhe jatkui. Aloin jo hermostua ja huomattuani toisen asiakkaan takanani, sanoin kovaan ääneen: anna henkkarini takaisin. Sain ne ja poistuin paikalta nopeasti ilman ostoksia. Tarkistin pankista oliko ostotapahtumaa tehty, ei ollut.

Itse olen viisikymppinen, perusterve, kielitaitoinen kantasuomalainen ja siltikin kokemukset nihkeyden syvimmästä päästä. Voin vaan kuvitella miten tuskaista homma on iäkkäämmille, aisti tai muunlaisesti rajoittuneille, ei suomea äidinkielenään puhuville.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme