Miksi yleensä työelämästä syrjäytyneet naiset haluavat suurperheen?
Jos siis on jotain nepsy tms ongelmaa ettei äidillä opiskelut suju eikä pääse työelämään. Johtuuko suurperhe siitä, että on ns luvallinen syy olla kotona eikä kotona oloa joudu selittelemään kaikille niin paljon?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole nepsy, mutta suurperheen äiti kyllä. Olen peruskoulun jälkeen käynyt ammattitutkinnon, mutta töitä tehnyt hyvin vähän. Lapsia on tuo 7🙈Syntyneet 3-4-vuoden välein. Miksi näin? Ei siihen ole yhtä vastausta, lapsilla on sama isä ja hän myös on elättänyt koko perheen aina. Mies tykkää kun on tehnyt rauhassa uraa, mutta tykätään myös hirveästi lapsista ja siksi niitä siunautunut. Eli ei ole tarvetta rahallisesti mennä töihin. Viihdyn kotona, mutta minulla on myös oma elämä, harrastan, näen ystäviä ja teen heidän kanssa matkoja. Lapsilla on myös palkattu hoitaja, että voidaan tehdä asioita kaksin. En ole koskaan miettinyt, että olen menettänyt jotain kun en käy töissä. Ja tiedän, että tähän kohta joku huutelee, että mitä teet jos mies jättää ja et saa eläkettä ollenkaan. Raha-asiat on kyllä hoidossa.
Oletko tehnyt lapset tietoisesti 3-4v.
Nyt sinulla menee puurot ja vellit sekaisin. Eihän äitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea makseta siitä, että synnyttää lapsen 3-4v välein, vaan sillä kompensoidaan kunnallisen päivähoidon kustannuksia, kun jokaisella lapsella on subjektiivinen kunnallinen päivähoito-oikeus, jonka rahallinen arvo on 1300-1700€/kk. Jos lapset hoidetaan kotona, siitä maksetaan muutaman satasen kotihoidontukea, mutta jos lapsi päiväkodissa, sitä ei makseta perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän yhteiskunnalta rahaa kotona oleiluun.
Erikoinen kommentti. Mitä isompi perhe, sen enemmän se vie rahaa. Eli töitä on suurperheessä molempien painettava. Itselläni on suurperhe, enkä tiedä, mitä muita tukia suurperhe voi saada kuin lapsilisät, mihin ovat oikeutettuja pienetkin perheet, mutta tuskin ne niin suuria ne tuet ovat, että niillä elättäisi jotain teiniporukkaa.
Tunnen itse useita suurperheen äitejä, ja kaikki ovat töissä ja kaikilla on koulutus työhönsä.
Sinun ongelma on, että olet töissä.
Mihin tilastoon ja faktoihin tämä perustuu?
Jos syntyy monta lasta peräkkäin, tottakai äiti on paljon poissa työelämästä. Mutta väite, että valmiiksi työelämästä pois jääneeillä olisi eniten suurperheitä on kyllä ap:n itse keksimää kakkaa. Olet itse muka rakentanut uran etkä edes osaa esittää väitteillesi tieteellistä faktaa pohjaksi. Taitaa omakin koulutuksesi ja ammattisi olla amispohjainen duunariammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän yhteiskunnalta rahaa kotona oleiluun.
Erikoinen kommentti. Mitä isompi perhe, sen enemmän se vie rahaa. Eli töitä on suurperheessä molempien painettava. Itselläni on suurperhe, enkä tiedä, mitä muita tukia suurperhe voi saada kuin lapsilisät, mihin ovat oikeutettuja pienetkin perheet, mutta tuskin ne niin suuria ne tuet ovat, että niillä elättäisi jotain teiniporukkaa.
Tunnen itse useita suurperheen äitejä, ja kaikki ovat töissä ja kaikilla on koulutus työhönsä.
Sinun ongelma on, että olet töissä.
En kyllä keksi, mikä ongelma siinä olisi, että perheen äiti käy töissä.
Väärinpäin meni. Ne jotka haluaa suurperheen tietävät ettei naisten kohdalla työn yhdistämistä perheeseen tueta käytännössä, joten urasta on turha haaveilla.