Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yleensä työelämästä syrjäytyneet naiset haluavat suurperheen?

Vierailija
20.02.2024 |

Jos siis on jotain nepsy tms ongelmaa ettei äidillä opiskelut suju eikä pääse työelämään. Johtuuko suurperhe siitä, että on ns luvallinen syy olla kotona eikä kotona oloa joudu selittelemään kaikille niin paljon?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kaikkialla päätä itse asiasta.

Suomessa kyllä päättää 

Pohjanmaakin on Suomea

Nyt en puhu lestadiolaisista, vaan tavallisista naisista, joilla on nepsy tms ongelmaa ja ovat suurperheen perustaneet.

Jaha, naiset tuosta vaan suit sait perustaa suurperheen 🙄. Vissiin neitseellinen sikiaminen kun lasten isaa ei mainita edes sivulauseessa. Nainen vie ja mies vikisee. 

Vierailija
22/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elämänhallinnan puutetta vanhemmilla niin lapsiakin tuppaa syntymään niin monta kuin tulee, ei niin monta kuin pystytään hoitamaan ja elättämään. Ja nepsy ongelmat vahvasti periytyviä, siksi joissain perheissä yli puolet erityislapsia, vahe,mullakin saattaisi olla joku diagnoosi jos olisivat nykypäivänä koulussa.

tietytsi muunkinlaisia suurperheitä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos opiskelut ei suju eikä paikkaa löydy yhteiskunnassa niin aletaan juomaan. Lapsia tehdään ihan muista syistä.

Ja aviomieheltä/ exältä sopii myös kysyä asiaa. Harvempi on suurperhettä sinkkuna perustanut😄

Miehet alkaa tuossa tilanteessa ryyppäämään mutta aika harva nainen.

Vierailija
24/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lapseton työtön elää matalammalla elintasolla kuin pienipalkkainen työssäkäyvä. Monen lapsen vanhempana työtön elää sen sijaan vähintään keskituloisen elintasoa.

Laita nyt niitä euroja, mitä nämä monilapsiset perheet saavat, jos ydinperheestä on kysymys. Tietusti lapsilisät, mutta ne menevät suoraan lapsen vaatteisiin ja kenkiin. Ja tilastoja siihen, että monilapsisin perheen vanhemmat työttömiä?

Tutkimukset nimittäin osoittavat, mitä vähemmän koulutusta ja matala työura, sitä vähemmän lapsia, joka on tietysti ymmärrettävää. Ja ihanko oikeasti kuvittelevat kaikkien suunnittelevan lapset ja elämän tukien mukaan? Nyt olet siinä harhoissasi. 

Vierailija
25/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä, jotka ovat ahdistuneita tai syrjäytyneitä ja tekevät lapsia välttääkseen tarvetta altistaa itseään työelämälle, sosiaalisille tilanteille. Monesta lapsesta saa seuraa, sisältöä ja paljon Kela-rahaa ja luvan olla yhteiskunnan ulkopuolella. Mikäs siinä jos lapset saisivat normaalit eväät elämään, mutta näin ei usein ole, vaan tällaiset äidit sitten kasvattavat lapsistaan monesti samanlaisia, ahdistuneita ja sosiaalisesti rajoittuneita. Näin ongelmat siirtyvät seuraavaan sukupolveen. Toki nepsyys ja elämänhallinnan puute tähän myös myötävaikuttaa. Monesti samanaikaisia ongelmia taustalla olevat nepsyhäiriöt ja siihen päälle kehittyneet muut pulmat. 

Vierailija
26/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on elämänhallinnan puutetta vanhemmilla niin lapsiakin tuppaa syntymään niin monta kuin tulee, ei niin monta kuin pystytään hoitamaan ja elättämään. Ja nepsy ongelmat vahvasti periytyviä, siksi joissain perheissä yli puolet erityislapsia, vahe,mullakin saattaisi olla joku diagnoosi jos olisivat nykypäivänä koulussa.

Niin, osassa suurperheistä lapset ovat haluttuja ja niiden tekemiseen on laitettu hitokseen rahaa. T. Lapsettomuushoitoihin kymmeniä tuhansia itse maksaen

Vierailija
27/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton luulo on että kaikki suurperheen lapset on nepsy-lapsia? Muutenkin ihan hiton outoja stereotypioita. Mulla on suurperhe, kellään ei nepsyä, äitinä tienaan 10ke/kk eli itse elätän mistä ihmiset saa näitä sekopää stereotypioita? Kaikki suurperheet joita tunnen on hyvätuloisia akateemisia perheitä.

jaa, no varmaan nää luulot tulee iltalehden jutuista joissa usein on sellainen suurperhe missä molemmat vanhemmat työttömiä ja tukiaisilla eletään. Tajuatteko lainkaan että ne hyvätuloiset akateemiset suurperheet ei vaan mene iltalehden artikkeliin?

Vierailija
28/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lapseton työtön elää matalammalla elintasolla kuin pienipalkkainen työssäkäyvä. Monen lapsen vanhempana työtön elää sen sijaan vähintään keskituloisen elintasoa.

Laita nyt niitä euroja, mitä nämä monilapsiset perheet saavat, jos ydinperheestä on kysymys. Tietusti lapsilisät, mutta ne menevät suoraan lapsen vaatteisiin ja kenkiin. Ja tilastoja siihen, että monilapsisin perheen vanhemmat työttömiä?

Tutkimukset nimittäin osoittavat, mitä vähemmän koulutusta ja matala työura, sitä vähemmän lapsia, joka on tietysti ymmärrettävää. Ja ihanko oikeasti kuvittelevat kaikkien suunnittelevan lapset ja elämän tukien mukaan? Nyt olet siinä harhoissasi. 

Tämä. Suurperheen äiti tässä, saan lapsilisiä jotakin 600e kuussa joka ei tasan riitä lasten elatukseen edes. Maksan veroja 4500e kuussa. Yhteiskunta pääsee voitolle, ihan silloinkin jos lasketaan vaikka tarhapaikan todellinen kustannus.

Vierailija
29/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he kokevat, että lapset ovat juuri sitä mitä he haluavat elämältä. Ei siihen tarvii nepsy olla. Minä olen nepsy, mutta en halua omia lapsia, vaikka lapset ihan kivoja ovatkin. 

Vierailija
30/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton luulo on että kaikki suurperheen lapset on nepsy-lapsia? Muutenkin ihan hiton outoja stereotypioita. Mulla on suurperhe, kellään ei nepsyä, äitinä tienaan 10ke/kk eli itse elätän mistä ihmiset saa näitä sekopää stereotypioita? Kaikki suurperheet joita tunnen on hyvätuloisia akateemisia perheitä.

jaa, no varmaan nää luulot tulee iltalehden jutuista joissa usein on sellainen suurperhe missä molemmat vanhemmat työttömiä ja tukiaisilla eletään. Tajuatteko lainkaan että ne hyvätuloiset akateemiset suurperheet ei vaan mene iltalehden artikkeliin?

Ei kai sulla ole nepsyjä kun et ole nepsy. Minä olen nepsy ja kaikki lapset on nepsyjä. Eletty kädestä suuhun koko elämä ja kummatkin vanhemmista on oltu jo eläkkeellä alle 45v. 

Vierailija
31/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs ne miehet, lapsen isät?

Ap. faktat eivät oikein täsmää. Miesten työllisyysaste on alhaisempi kuin naiseten,  samoin koulutustaso ja jos useampi lapsi perheessä, suurimmalla osalla vanhemmista akateeminen koulutus ja työura. Ja nepsuuskin on yleisempää miehillä. 

Vai onko ap. salaista tutkittua tietoa?

Onhan näitä instassa paljon esim Riina Myöhänen,  Julianna Kovanen,  Myöhänen baby dolls yms äitejä. Sitten on ihan tavis äitejäkin jotka ovat kouluja käymättömiä suurperheen äitejä. Toki on koulutettujakin, mutta melko moni valitsee myös tällaisen elämän.

Mutta eikö jokainen voi itse päättää asioistaan. Jos joku haluaa suurperheen, siitä vaan. Ja yhtälailla myös miehet haluavat lapsia. Ainakin meillä ja omassa tuttava- ja ystäväpiirissä. Ja eiköhän jokainen perhe osaa päättää lapsilukunsa ja elämänsä ihan itse ja me tänne kirjoittajat voimme keskittyä ihan omaan elämään. 

Juu, me veronmaksajana tietysti maksamme lapsilisän, mutta niin maksamme myös juoppojen ja syrjäytyneiden miesten elämän.  

Vierailija
32/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi, sillä he ovat ainoita joilla on aikaa lisääntyä. Muut tekevät työtä 24/7.

Vierailija
33/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, yksinhuoltajien lapsiperheet syrjäytyvät helposti, kun tulee terveysongelmia.  Se ei ole syy, vaan seuraus.

Jos tulee.

Vierailija
34/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon niitä nepsuja nyt onkaan, jotka eivät ole kykeneviä huolehtimaan elämästään ja lapsistaan? Taidetaan etsiä neulaa heinäkasasta?

Eiköhän suurempia ongelmia ole huumeet ja alkoholi, mielenterv.ongelmat, syrjäytyminen jne. jotka aiheuttavat haasteita elämässä ja elämänhallinnassa. 

Ja ap. tiedoksi, myös nepsut saattavat olla korkeasti koulutettuja ja älykkäitä. Ja jotkut jopa väittävät, meillä kaikilla olevan jotain nepsupiirteitä, ettei kukaan ole täydellinen.

Vierailija
35/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä työttömällä lapsettomalla pitäisi olla korkeampi elintaso, kuin lapsiperheillä tai muilla. 

t. lapseton

Vierailija
36/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän yhteiskunnalta rahaa kotona oleiluun.

Erikoinen kommentti. Mitä isompi perhe, sen enemmän se vie rahaa. Eli töitä on suurperheessä molempien painettava. Itselläni on suurperhe, enkä tiedä, mitä muita tukia suurperhe voi saada kuin lapsilisät, mihin ovat oikeutettuja pienetkin perheet, mutta tuskin ne niin suuria ne tuet ovat, että niillä elättäisi jotain teiniporukkaa. 

Tunnen itse useita suurperheen äitejä, ja kaikki ovat töissä ja kaikilla on koulutus työhönsä.

Vierailija
37/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole nepsy, mutta suurperheen äiti kyllä. Olen peruskoulun jälkeen käynyt ammattitutkinnon, mutta töitä tehnyt hyvin vähän. Lapsia on tuo 7🙈Syntyneet 3-4-vuoden välein. Miksi näin? Ei siihen ole yhtä vastausta, lapsilla on sama isä ja hän myös on elättänyt koko perheen aina. Mies tykkää kun on  tehnyt rauhassa uraa, mutta tykätään myös hirveästi lapsista ja siksi niitä siunautunut. Eli ei ole tarvetta rahallisesti mennä töihin. Viihdyn kotona, mutta minulla on myös oma elämä, harrastan, näen ystäviä ja teen heidän kanssa matkoja. Lapsilla on myös palkattu hoitaja, että voidaan tehdä asioita kaksin. En ole koskaan miettinyt, että olen menettänyt jotain kun en käy töissä. Ja tiedän, että tähän kohta joku huutelee, että mitä teet jos mies jättää ja et saa eläkettä ollenkaan. Raha-asiat on kyllä hoidossa.

Oletko tehnyt lapset tietoisesti 3-4v. ikäerolla niin että kotihoidontuen loppuessa olet alkanut uuden vauvan myötä saada taas äitiyspäivärahaa ja myöhemmin kotihoidontukea? Siltä tuo ulkopuolisen silmin vaikuttaa. Eli että et ole halunnut työelämään mutta olet halunnut täydet tuet. Jos olisit ollut välillä työttömänä olisit joutunut rahaa saadaksesi työkkärin kursseille/työkokeiluun/töihin.

Vierailija
38/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu teki 3 lasta, koska ei tykännyt olla kieltenopettajana. Sai hyväksytyn syyn olla pois työelämästä eikä kieltenopetyajaksi myöhemminkään palannut. 

Puolisonsa oli lääkäri, joten rahaa oli tarpeeksi. 

Vierailija
39/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä ainakin tein 7 lasta kun olen niin laiska etten töihin jaksa!!!

-PirkKo

Eikös idea tuossa ole se että lapset kasvattavat ja hoitavat toinen toisensa kun äitiä (aina) väsyttää?

Vierailija
40/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei kaikkialla päätä itse asiasta.

Suomessa kyllä päättää 

Onko Itäkeskus Suomea?