Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yleensä työelämästä syrjäytyneet naiset haluavat suurperheen?

Vierailija
20.02.2024 |

Jos siis on jotain nepsy tms ongelmaa ettei äidillä opiskelut suju eikä pääse työelämään. Johtuuko suurperhe siitä, että on ns luvallinen syy olla kotona eikä kotona oloa joudu selittelemään kaikille niin paljon?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei kaikkialla päätä itse asiasta.

Vierailija
2/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu naisvihana.

-Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä päättää 

Vierailija
4/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä päättää 

Pohjanmaakin on Suomea

Vierailija
5/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä ainakin tein 7 lasta kun olen niin laiska etten töihin jaksa!!!

-PirkKo

Vierailija
6/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä päättää 

Pohjanmaakin on Suomea

Nyt en puhu lestadiolaisista, vaan tavallisista naisista, joilla on nepsy tms ongelmaa ja ovat suurperheen perustaneet.

Vierailija
7/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kuitenkin Suomessa olla suurperheitä todella vähän, jos määrää vertaa kaikkiiin työttömiin ja lomautettuihin työelämästä ja siksi niitä on vaikea verrata, eikä perustu mihinkään faktoihin, kun huomioi alhaisen syntyvyyden. 

Sehän olisi vain hienoa, jos kaikki työttömät ja lomautetut jäisivät perhevapaille ja tekisivät lapsia, kun perhevapaista maksetaan vähemmän, kuin työttömyyskorvauksista. 

Ja tilastojen mukaan, monilapsiset perheiden vanhemmat ovat  usein korkeasti koulutettuja ja heillä hyvä työura, ainakin näin tutkimukset kertovat. 

Vierailija
8/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että lapseton työtön elää matalammalla elintasolla kuin pienipalkkainen työssäkäyvä. Monen lapsen vanhempana työtön elää sen sijaan vähintään keskituloisen elintasoa.

Vierailija
9/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän yhteiskunnalta rahaa kotona oleiluun.

Vierailija
10/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän että ihminen haluaa sisältöä elämäänsä ja tekemistä päiviin, jos työelämään pääseminen ei onnistu. Ihan hieno juttu jos hoitaa perheensä hyvin! 

Vierailija
11/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä taas ihme ajattelua ja yleistämistä. En usko.

Vierailija
12/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nepsy äiti ja joo, koska luulin että lapsia on tehtävä niin tein lapset, kun en mihinkään kouluunkaan päässyt. Jos joku olisi kertonut että lapset ei ole pakollisia niin en olisi niitä tehnyt. Tiedätkö kun me nepsyt ollaan aika jäykkiä ja normien mukaan menijöitä että nämä ja nämä on pakko tehdä ja sitten me tehdään koska yhteiskunta niin käskee. 

Vierailija
13/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, yksinhuoltajien lapsiperheet syrjäytyvät helposti, kun tulee terveysongelmia.  Se ei ole syy, vaan seuraus.

Vierailija
14/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet suurperheessä kasvaneet haluavat itsekin suurperheen.

Vierailija
15/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nepsy, mutta suurperheen äiti kyllä. Olen peruskoulun jälkeen käynyt ammattitutkinnon, mutta töitä tehnyt hyvin vähän. Lapsia on tuo 7🙈Syntyneet 3-4-vuoden välein. Miksi näin? Ei siihen ole yhtä vastausta, lapsilla on sama isä ja hän myös on elättänyt koko perheen aina. Mies tykkää kun on  tehnyt rauhassa uraa, mutta tykätään myös hirveästi lapsista ja siksi niitä siunautunut. Eli ei ole tarvetta rahallisesti mennä töihin. Viihdyn kotona, mutta minulla on myös oma elämä, harrastan, näen ystäviä ja teen heidän kanssa matkoja. Lapsilla on myös palkattu hoitaja, että voidaan tehdä asioita kaksin. En ole koskaan miettinyt, että olen menettänyt jotain kun en käy töissä. Ja tiedän, että tähän kohta joku huutelee, että mitä teet jos mies jättää ja et saa eläkettä ollenkaan. Raha-asiat on kyllä hoidossa.

Vierailija
16/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne miehet, lapsen isät?

Ap. faktat eivät oikein täsmää. Miesten työllisyysaste on alhaisempi kuin naiseten,  samoin koulutustaso ja jos useampi lapsi perheessä, suurimmalla osalla vanhemmista akateeminen koulutus ja työura. Ja nepsuuskin on yleisempää miehillä. 

Vai onko ap. salaista tutkittua tietoa?

Vierailija
17/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen suurperheen äidit myös käyvät töissä ja luovat uraa.

t. Suurperhe, lääkäri-äiti

Vierailija
18/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos opiskelut ei suju eikä paikkaa löydy yhteiskunnassa niin aletaan juomaan. Lapsia tehdään ihan muista syistä.

Ja aviomieheltä/ exältä sopii myös kysyä asiaa. Harvempi on suurperhettä sinkkuna perustanut😄

Vierailija
19/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä päättää 

Niinkö? Onko tosiaan suomalaiset miehet noin vietävisså ja ressukoita, etteivät itse pysty päättämään asioista, vaan ensin päättää äiti ja sitten vaimo/tyttöystävä ja miestä viedään kuin pässiä narusta. Eikö näiden miesressukoiden kannattaisi itsenäistyä ja ottaa vastuu elämästään ja perheestään.  Näitänkin miehiä Suomesta löytyy. 

Vierailija
20/45 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs ne miehet, lapsen isät?

Ap. faktat eivät oikein täsmää. Miesten työllisyysaste on alhaisempi kuin naiseten,  samoin koulutustaso ja jos useampi lapsi perheessä, suurimmalla osalla vanhemmista akateeminen koulutus ja työura. Ja nepsuuskin on yleisempää miehillä. 

Vai onko ap. salaista tutkittua tietoa?

Onhan näitä instassa paljon esim Riina Myöhänen,  Julianna Kovanen,  Myöhänen baby dolls yms äitejä. Sitten on ihan tavis äitejäkin jotka ovat kouluja käymättömiä suurperheen äitejä. Toki on koulutettujakin, mutta melko moni valitsee myös tällaisen elämän.