Vaimon prioriteetit
Meillä on ollut vaikeuksia parisuhteessa ja vaimo elää kuin parisuhteessa kuin erillistä omaa elämää. Häneen ei saa henkistä ja fyysistä kontaktia. Kaikki ei ole kohdallaan, mutta vaimoa ei saa puhumaan. Hän ikään kuin välttelee parisuhdeaiheita ja en pääse keskustelemaan koko aiheesta.
Kävimme perheen prioriteetteja jo vuosi sitten läpi vaimon kanssa, kun tuntui, että hänelle on omat asiat paljon tärkeämpiä kuin perheen asiat ja teen yksin perheen ja vaimon hyväksi töitä. Vaimo listasi tärkeiksi asioiksi samoja asioita kuin minä. Olin hetken hyvin huojentunut, mutta sitä hyvää oloa kesti vain pari viikkoa, vaimo suunnittelikin omia menojaan eri kavereiden kanssa. Perhepiirissä oli tulossa syntymäpäiviä ja niistä hän ei puhunut ollenkaan.
Nyt vahingossa huomasin vaimon tekemän tuoreen prioriteettilistan, johon oli listannut tärkeät asiat elämässään. Lista oli totaalisesti erilainen, siellä listan ensimmäisenä luki "ystävä" listalla oli myös "kauneus" ja "paino". Minä ja lapset lapset puutuimme listalta kokonaan.
Vaimolla on kolme hyvää kaveria, joiden kanssa tekee asioita, mutta miksi ystävä-sana on yksikössä eikä ystävät muodossa? Tältä listalta puutuimme lasten kanssa ja siltä nämä viime vuodet ovat tuntuneetkin.
Mitä tästä pitäisi ajatella?