Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsu todistamaan 600 euron uhkasakolla. En enää ilmianna yhtäkään rikollista

Vierailija
19.02.2024 |

Kolme vuotta sitten tapahtunut asia, jonka johdosta tuli viikko sitten kutsu todistamaan uhkasakon kera. 

Ei tässä muuten mitään, mutta olen muuttamassa toisella puolella Suomea, kaikki muuttojärjestelyt tilattu palveluineen jotka yhärinä olen joutunut kustantamaan kun omaa autoa eikä kantajia ole. Tämä tarkoittaa sitä, että muutto jää hoitamatta ja olen lapsineni tyhjän päällä. Mutta ei, todistus on mentävä antamaan. Kyseessä rattijuoppo jonka käräytin.

Näinkö tämä menee Suomessa? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kannata ikinä joutua todistajaksi. Monessa oikeudenkäynnissä todistaja joutuu maksamaan suuremman sakon kuin rikoksen tehnyt.

Mitähän meinaat. Jos menen todistajaksi niin en maksa mitään sakkoja. Jos EI mene niin on ihan oikein että maksaa reilusti sakkoa. Jos antaa väärän todistuksen on ihan oikein että saa ehdollista ainakin puoli vuotta. 

Miksi on oikein, että maksaa reilusti sakkoa? Haluaa toimia oikein ja unohtaakin päivän niin saa pulittaa järjettömän summan. Helpommalla selviää, kun katsoo muualle. Miksi haluamme kannustaa sellaiseen?

Vierailija
62/66 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisit rkoksen uhri, susta olisi ok, että todistajaa ei kiinnosta kertoa poliisille, mitä tapahtui?

Itse en tarvitse todistajaa, en poliisia enkä oikeuslaitostakaan oikeuden saamiseksi itselleni. Talio-periaate eli lex talionis on varmin keino saada oikeutta tässä kenguruoikeuksien massa.

Tai saada aikaiseksi koston kierre, jossa joku varsin mitättön asia paisutellaan lopulta henkirikokseksi.

Sinä et ymmärrä rikollisten mieltä ollenkaan. Pahimmankin murhamiehen sisällä on oikeudenmukaisuuden tunto. Jos se tappaa mun koiran ja minä tapan sen jälkeen sen kissan niin kyllä se tietää, että puntit on tasan eikä se mene mihinkään kostonkierteeseen jos kosto on aidosti oikeassa suhteessa alkuperäiseen tekoon.

Eihän ole suhteessa.  Se murhamies ei välitäänyt siitä sun koirasta vähääkään kun huvikseen ajoi sen yli autolla, mutta tappamastasi kissasta välitti ja vaatii siitä kostoa. On heikkouden merkki jos ei aina kosta takaisin ja ole se jonka kostoon asia päättyy

Minä olen nähnyt kun ihan vaan sanallinen toisen kunnian loukkaaminen johtaa puukotukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten rattijuopon käräyttämisestä voi joutua oikeuteen todistajaksi? Minä käräytin yhden rattijuopon sillä, että soitin häkeen ja poliisipartio sai sen kiinni. Siinähän on kaksi poliisia todistamassa, kun ottavat tyypin kiinni, puhalluttavat ja vievät verikokeisiin. Taisit ap. keksiä koko jutun.

Jos on silminnäkijä niin kyllä voi joutua.  Varsinkin jos kolari tai ojaan ajo.

Vierailija
64/66 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot omin sanoen mitä siellä on tapahtunut. Kannattaa kirjoittaa vaikka paperille se kertomus ensin, että muistat kertoa kaikki asiat. Tämä rattijuoppo kiistää kaiken ja hänen mielestä tätä ei edes tapahtunut. Ajaa lapsen päälle seuraavaksi.

Vierailija
65/66 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapat lapsen jos et mene paikalle.

Vierailija
66/66 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten rattijuopon käräyttämisestä voi joutua oikeuteen todistajaksi? Minä käräytin yhden rattijuopon sillä, että soitin häkeen ja poliisipartio sai sen kiinni. Siinähän on kaksi poliisia todistamassa, kun ottavat tyypin kiinni, puhalluttavat ja vievät verikokeisiin. Taisit ap. keksiä koko jutun.

Jos on silminnäkijä niin kyllä voi joutua.  Varsinkin jos kolari tai ojaan ajo.

Käytännössä siinä tapauksessa, että poliisi ei saa kuljettajaa kiinni itse teosta vaan todistaja on nähnyt kuljettajan poistuvan autosta ajon jälkeen.

Eri