Mihin käytät tänä vuonna saamasi osingot?
Osinkoja tulossa n. 3500e ja osakkeita niillä ostan lisää. Kohde vielä auki. Outokumpua?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Palvon mammonaa vielä vähän lisää, eli nostan rahat keoksi olkkariin ja kumartelen ja suutelen seteleitä.
Kukin tyylillään. Minä palvon mielenrauhaa, turvallisuudentunnetta ja valinnanvapautta. Siksi pidän mammonani arvo-osuustilillä kasvamassa.
Raha on vain mahdollistaja. Mä pistän kukkaron nyörit niin tiukalle kuin menee ja sijoitukset Nyseen. Työelämä on todella epävarma nykyään ja jatkossa paikallisen sanelun myötä tulot vaan pienenee, joten parempi "tienata" elantonsa pääomatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan uudelleen. Luultavasti rahastoon, joka ei maksa osinkoja ulos.
Olen vähitellen laittanut kolmasosan sijoitusvarallisuudestani Norwegian pankkii käyttelytilille. Siellä saa sen saman 3% minkä "riski"rahastossakin ja ne on suojassa ulkomailla.
En luota enää yhtään tuohon hallitukseen. Tuon käytöksen perusteella mitä nyt on saanut seurata, ne voi vaikka keikata kylmästi jonkun pankin säästöt jollakin vippaskonstilla.
Onko tuo pääomatuloveron alla eikä lähdeveron?
Viimeisen näkemäni mainoksen mukaan Norwegian msksaa korkoa 3,5 % ja korko on lähdeveron alainen eli 30%.
Takaisin pörssiin tietty. Vielä pitkään on salkunrakentamisen aika, vasta myöhemmin tulee se vaihe kun alan käyttää näitä. Tosinkin oma osinkopottini taitaa jäädä noin tonnin luokkaan.