Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teiltä hävinnyt passi ulkomailla

Vierailija
19.02.2024 |

ja mitä sitten tapahtui? Miten nopeasti saitte uuden passin Suomen suurlähetystöstä vai jouduitteko asioimaan muun EU - maan lähetystössä. Miten pääsee lentokoneeseen ilman passia jos sattuu olemaan saarella? 

Itsellä ei ole koskaan passi hävinnyt mutta asia huolestuttaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella löytyy luotettava tieto sekunnissa. https://um.fi/passin-katoaminen

Vierailija
2/4 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Random pano varasti mun lompakon Ranskassa. Sain heti kortin kiinni ja siellä oli ajokortti, mutta passia ei oo lähtenyt.

Sitten piti 2 viikkoa käyttää western unionia että sai käteistä ennen kuin sain uuden pankkikortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kuala Lumpurissa kun minulta varastettiin laukku, jossa passi oli. Teimme heti ilmoituksen poliisille ja seuraavana aamuna menimme suurlähetystöön, joka onneksi oli lähellä. Aikaeron vuoksi passin saamiseen meni reilu vuorokausi. Ikävämpää oli se, että passissani oli viisumi lähtömaahani ja sen saaminen kesti viikon.

Ota passista (ja mahdollisesta viisumista) kopio ja säilytä ne eri paikassa kuin muita dokumentteja. Kopioiden olemassaolo nopeuttaa asioita.

Sitä en tiedä miten pääset lentokoneeseen ilman passia. Mä en meinannut päästä lentokoneeseen koska mun uudessa passissa ei ollut maahantuloleimaa. Eli olisin voinut tulla laittomasti. Poliisin rikosilmoitus, kirje suurlähetystöstä ja lentolipussa ollut maahantuloleima (kun saavuimme KualaLumpuriin, onneksi oli tallella - matkakumppanilla ei ollut) pelastivat minut ja pääsin takaisin lähtömaahani (joka siis ei ollut Suomi).

Vierailija
4/4 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlella löytyy luotettava tieto sekunnissa. https://um.fi/passin-katoaminen

Kusymys koski henkilökohtaisia kokemuksia passin katoamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän