Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköhammasharja ei ole hyvästä

Vierailija
19.02.2024 |

Koska painamme sitä ikeniin ja hieromme niin kovasti että hammaskaula tulee näkyviin. Suosittelen vaihtamaan tavalliseen hammasharjaan. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen harja, tarpeeksi pitkä puhdistus, juuri käyty hygienistillä, ei hammaskiveä, ikenet ok, kaikki kunnossa. 

Vierailija
22/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri katsoi ihastellen lärviini, että onpa hienoa kun yli viiskymppisellä ei ole ikenet yhtään vetäytyneet. En viitsinyt sanoa, että ei kai olekaan, kun harjaan ne ehkä kerran kuussa ja silloinkin pehmeällä harjalla. Muut ajat ronkin niistä hammastikulla isommat pois.

ihmettelin lapsena, miten ne oikein ennen maailmassa elivät ilman hammasharjoja ja tahnoja. En enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ethän uskalla käyttää luottokorttiakaan vaan aina käteistä. Ja pöytäkoneella aloituksenkin kirjoitit. 

Mitä vikaa pöytäkoneessa? Pyörii kaikki pelit täysillä grafiikoilla eikä pidä mitään ääntä.

Vierailija
24/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ethän uskalla käyttää luottokorttiakaan vaan aina käteistä. Ja pöytäkoneella aloituksenkin kirjoitit. 

Mitä vikaa pöytäkoneessa? Pyörii kaikki pelit täysillä grafiikoilla eikä pidä mitään ääntä.

Kerro vielä pelituolistasi😆🤣

Vierailija
25/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DX racer.

Vierailija
26/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemettiä? Painamme? Hankaamme? Hieromme??

Ei sitä sähköhammasharjaa liikutella edestakaisin suussa jynssäämällä kuin tavallisella hammasharjalla! Siihen nimenomana on ihan oma tekniikkansa joka pitää opetella kunnolla. Vierailu suuhygienistin luona ei olisi ollenkaan huonompi idea.Hän näyttää sen tekniikan.

Sähköhammasharjalla ei paineta kovaa, vaan se asetetaan kulmaan hampaiden ja ienrajan päälle HELLÄSTI. Harjaa liikutetaan kevyesti ja hitaasti eteenpäin yhteen suuntaan, harja saa tehdä sen työn. Missään nimessä ei mitään edestakaisin liikettä. Näin käydään läp hampaat edestä ja takaa, sekä purupinnat.

Minulla on ollut sähköhammasharjoja jo lähes 30 vuotta eikä ole mitään hammaskaulavaurioita yms. Olen myös valinnut harjoihin aina pehmeät harjat, tällä hetkellä käytössä Oral B.n IO-hammasharja ja Gentle Care -harjat.

Vierailija
27/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen harja, tarpeeksi pitkä puhdistus, juuri käyty hygienistillä, ei hammaskiveä, ikenet ok, kaikki kunnossa. 

Sama. Aina käyttänyt tavallista extra soft harjaa, enkä saa mitään muuta kuin kehuja hygienisteiltä ja hammaslääkäreitä. Sähköhammasharjan 2min ei edes saa hampaita puhtaaksi, se ei ole riittävä aika. Käytän ainakin 3-4min harjaamiseen+ välit. 

Vierailija
28/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DX racer.

😆🤣😁😂😄 luuseri

Vierailija
29/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Aina käyttänyt tavallista extra soft harjaa, enkä saa mitään muuta kuin kehuja hygienisteiltä ja hammaslääkäreitä. Sähköhammasharjan 2min ei edes saa hampaita puhtaaksi, se ei ole riittävä aika. Käytän ainakin 3-4min harjaamiseen+ välit. 

Naisena et tajua että sähköhammasharjan 2 min vastaa 15 minuuttia normiharjalla. 

Vierailija
30/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja kirjoittaa kommenttinsa me-muodossa? Jos sinä et osaa harjata hampaitasi sähköhammasharjalla, niin muut osaa.

Vierailija
31/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DX racer.

😆🤣😁😂😄 luuseri

Miksi? :(

Vierailija
32/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hammaskauloja paljastunut mutta ne ovat siltä ajalta kun käytin tavallista harjaa. 

Eivätkä ne vihlo yhtään. Mikromurtumat vihlovat. 

Vierailija
33/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri katsoi ihastellen lärviini, että onpa hienoa kun yli viiskymppisellä ei ole ikenet yhtään vetäytyneet. En viitsinyt sanoa, että ei kai olekaan, kun harjaan ne ehkä kerran kuussa ja silloinkin pehmeällä harjalla. Muut ajat ronkin niistä hammastikulla isommat pois.

ihmettelin lapsena, miten ne oikein ennen maailmassa elivät ilman hammasharjoja ja tahnoja. En enää. 

Hyi! Mahtaa henki haista jos ei pese hampaita aamuin-illoin.

Vierailija
34/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DX racer.

😆🤣😁😂😄 luuseri

Vierailija
35/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä, ap, et osannut käyttää sähköhammasharkaa, niin miksi oletat muiden käyttäjien olevan yhtä tietämätön kuin sinä olet?

Minun hammaslääkäri suosittelee kaikille hammasharjan vaihtoa , koska sanoi että aina useammat pilaavat hampaat sähköhammasharjalla. Juuri ientulehduksia ja korkeita hampaankauloja lisääntyy. Bakteereja muodostuu helpommin ja aihuttaa tulehduksia. 

Vierailija
36/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä, ap, et osannut käyttää sähköhammasharkaa, niin miksi oletat muiden käyttäjien olevan yhtä tietämätön kuin sinä olet?

Minun hammaslääkäri suosittelee kaikille hammasharjan vaihtoa , koska sanoi että aina useammat pilaavat hampaat sähköhammasharjalla. Juuri ientulehduksia ja korkeita hampaankauloja lisääntyy. Bakteereja muodostuu helpommin ja aihuttaa tulehduksia. 

Minun hammaslääkri taas sanoi, että hyvin hoidetut hampaat, jatka samaan malliin. Olen itse käyttänyt sähköhammasharjaa 80-luvulta alkaen.

Vierailija
37/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa mutta vaihdettuani tavalliseen harjaan hampaat tuntuvat puhtaammilta pesun jälkeen. Sähköharjalla jäi etuhampaisiin joku moskakerros vaikka kuinka jynssäsi.

Vierailija
38/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin siinä sellainen varoitusvalo, joka varoittaa jos painaa liikaa.

Kannattaa varmaan vaihtaa sähköhammasharja vähän kalliimpaan, jos valoa ei ole.

Mun sähköhammasharja pysähtyy, jos sillä painaa liian kovaa. 

Vierailija
39/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemettiä? Painamme? Hankaamme? Hieromme??

Ei sitä sähköhammasharjaa liikutella edestakaisin suussa jynssäämällä kuin tavallisella hammasharjalla! Siihen nimenomana on ihan oma tekniikkansa joka pitää opetella kunnolla. Vierailu suuhygienistin luona ei olisi ollenkaan huonompi idea.Hän näyttää sen tekniikan.

Sähköhammasharjalla ei paineta kovaa, vaan se asetetaan kulmaan hampaiden ja ienrajan päälle HELLÄSTI. Harjaa liikutetaan kevyesti ja hitaasti eteenpäin yhteen suuntaan, harja saa tehdä sen työn. Missään nimessä ei mitään edestakaisin liikettä. Näin käydään läp hampaat edestä ja takaa, sekä purupinnat.

Minulla on ollut sähköhammasharjoja jo lähes 30 vuotta eikä ole mitään hammaskaulavaurioita yms. Olen myös valinnut harjoihin aina pehmeät harjat, tällä hetkellä käytössä Oral B.n IO-hammasharja ja Gentle Care -harjat.

Niinpä ,mutta suurin osa käyttää väärin.Painaa ja hankaa. Ilmeisesti. 

Vierailija
40/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DX racer.

😆🤣😁😂😄 luuseri

Jaahas vai että oikeen autistiksi haukutaan. Osaisitko itse rakentaa pöytäkonetta? :p