Asumistuki uudistus pakottaa mut muuttamaan Helsingin keskustasta jonnekin Vantaan perämetsään
Oon saanut ihan hyvin tukia tähän saakka, mutta nyt näyttää huonolta. Laskin että 400 euroa putoaa tukia pois.
Tosin Kivistöstä pääsee nopeammin työpaikalle Malminkartanoon, mutta kukapa sitä kotoaan muuttaisi.
Kommentit (39)
Sehän on lähtökohta, että jokaisen pitäisi elättää itse itsensä ja menot pitää mitoittaa tulojen mukaan. Suomessa on ollut liian korkeat sosiaalituet.
Vierailija kirjoitti:
Kivistö on Vantaan peräreikä.
Häh, eikö siellä ole nykyisin ostoskeskuskin!
Vierailija kirjoitti:
Sehän on lähtökohta, että jokaisen pitäisi elättää itse itsensä ja menot pitää mitoittaa tulojen mukaan. Suomessa on ollut liian korkeat sosiaalituet.
Lähtökohta on se, että jokaisen pitäisi voida elättää itse itsensä, mutta koska se ei käytännössä ole mahdollista, tarvitaan tukia.
Vantaalla on hyvät ulkoilumaastot. Pääset tuulettamaan samalla päätäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa asumistukia eikä mulla ei olis koskaan varaa asua keskustassa.
Tämä on ensimmäinen järkevä kommentti tässä ketjussa. Ihanaa, että on olemassa vielä tällaisia tolkun ihmisiä.
Sama.
Eikö köyhille voisi rakentaa leirejä, joissa he voivat asua... keskitetysti?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut noottia mm. Eu:n sosiaalisten oikeuksien komissiolta alhaisen sosiaaliturvan tason vuoksi.
Tuet eivät ole missään tapauksessa suuret, vaan kannustinloukku syntyy siitä että matalapalkka-alojen palkat ovat jääneet jälkeen hintojen tuplaantuessa 20 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut noottia mm. Eu:n sosiaalisten oikeuksien komissiolta alhaisen sosiaaliturvan tason vuoksi.
Tuet eivät ole missään tapauksessa suuret, vaan kannustinloukku syntyy siitä että matalapalkka-alojen palkat ovat jääneet jälkeen hintojen tuplaantuessa 20 vuodessa.
Jos taas matalapalkka-alojen palkat nousevat vaikka +1000 eurolla kuussa, voit arvata mitä tapahtuu ~kaiken hinnoille. Sitten oltaisiinkin yhtäkkiä yllättäen taas tilanteessa, että tuensaajat vaativat vähintäänkin yhtä paljon rahaa kuin matalapalkka-alalla saa, koska elämä on vaikeaa pelkillä tuilla.
Ja mitä noihin nootteihin tulee, niistähän on jo monet kerrat sanottu että ne eivät huomioi Suomen koko tukijärjestelmää. Tulos on Suomelle huono, koska kaikkia tukia ei lasketa, tasossa ei ole mitään ongelmaa.
Kivistössähän on lähinnä 2010-luvulla tai myöhemmin rakennettuja taloja, jos kerrostaloasunnoista puhutaan. Ainakaan kovin vanhaan kämppään siis tuskin joutuu.
Oho. Joudutko tosiaan lähtemään veromaksajien kustantamasta Kaivopuiston kolmiosta?
Vierailija kirjoitti:
Oho. Joudutko tosiaan lähtemään veromaksajien kustantamasta Kaivopuiston kolmiosta?
Tämä on niin väärin, ettei enää saa asua Kelan piikkiin missä haluaa! Meiltä viedään ihmisoikeudet??!
Menot pitää sovittaa tulojen mukaan.
Itse en ole koskaan mitään tukia saanut. Kun muutin kotoa pois hain asumistukea ja olisin saanut 50mk/kk, jätin ottamatta. Kiristin vyötä sen verran että pystyin asumiseni ja elämiseni maksamaan. Se oli ikävää, monesta asiasta piti luopua mutta ei se mun elämistä loppujen lopuksi haitannut.
Se että opin rahanarvon jo nuorena aikuisena, on kantanut pitkälle. Nykyään omistan kaksi asuntoa, jotka olen molemmat maksanut omalla työlläni. Toisessa on nykyään vuokralainen mutta eipä siitä vuokrasta juuri mitään jää käteen kohonneiden kustannusten takia. Myyn sen pois kun asuntokaupat joskus elpyvät. Ikävä sanoa mutta tuilla elävälle en koskaan vuokraisi asuntoani koska en voisi olla 100% varma että vuokra tulee maksettua.
Muuta Malminkartanoon. On suht huokea, vaikka Helsinkiä. Toki ei niitä viihtyisämpiä alueta. Juna-aseman ongelmat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saanut myös kidutuksen vastaiselta komitealta moitteita vankiloiden liian huonoista ihmisarvon vastaisista oloista.
Työpaikkakin siellä kätevämmin sitten, tuohan olisi kannattanut tehdä jo aikoja sitten. Kuka nyt haluaa Helsingissä asua huvin vuoksi?
No voi voi kyllä on isot ongelmat Ap:lla. Mitenköhän nyt selviät? Moni on Vantaalla menehtynytkin. Ehkä on parempi että muuttaisit suoraan Keravalle niin olisi suuremmat mahdollisuudet selvitä hengissä elämänmuutoksestasi.
Entäs jos me kehä3 ulkopuolella asuvat työssäkäyvät olemme kyllästyneet rahoittamaan teitä hesalaisia loisia joille pitää kustantaa asuminen pääkaupungin keskustassa?
Valitettavasti niissä halvoissa kämpissä voi olla muutakin huonoa kuin sijainti. Kerran juttelin yhden asuntosijoituksia harrastavan tyypin kanssa, joka oli käynyt katsomassa Korsossa myynnissä ollutta kämppää, jonka ovessa hän huomasi selvän luodin jäljen. Mieheltä jäi kaupat tekemättä.